Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)

iuchelen01 schreef:ja je moet dus beugels met een riemhoesje hebben! volgens mij zeggen jullie hetzelfde.
Maar van dat niet zweten is natuurlijk theoretisch niet helemaal waar. ook al zit er een gewone pad onder, het kan minder ademen dan met leer!
maar dat is dus niet julllie ervaring.
Nog een vraagje, is het veel stugger en schuift het daardoor eerder naar voren?
siskeh schreef:Ik ook niet, volgens mij klopt dat singelverhaal ook niet..
Een goede singel vind ik wel belangrijk, maar een "speciale" voor boomloos hoeft echt niet.
Overigens vind ik drytex wel "minder" maar dat komt ook gewoon omdat het niet leeft zoals leer, en ik nou eenmaal gek op leer ben
Maar de kwaliteit van de binnenkant is hetzelfde.

Met de barefoot singel schuift het zadel nouwelijks.
pmarena schreef:Ach , het is niet echt NODIG maar het is wel aan te raden , in de praktijk blijkt bvb. een FRA singel vaak het beste te werken bij schuif-gevoelige paardjes , terwijl een Barefoot- of andere singel met slechts deels elastiek wat minder goed scoort , en neopreen of andere singels nog wat minder.
Maar in veel gevallen doet een neopreen het ook goed hoor , het is alleen wat "veiliger" om elastiek aan te bevelen omdat dat toch een aanzienlijke grotere slagingskans heeft