Wat mag ik van een HH deken verwachten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:33

Ik sinds vorig jaar een supreme deken van HH.
En heb er echt nog geen probleem mee gehad, goede pasvorm. :j
Heb toen ook een sectolin deken gekocht ben daar even content van en ze kostte evenveel :j

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 13:42

Janine1990 schreef:
In twee uur tijd kan je je deken helemaal aan flarden krijgen hoor, met een handig paard...
Zelf bij een ander paard HH deken gebruikt, geen enkel probleem...

Lijkt me inderdaad probleempje van te losse singels. En het denier van de deken speelt ook wel mee in hoe gemakkelijk het scheurt...

Dat snap ik wel maar ik heb geen sloper ;)
Hij heeft nog nooit een deken gesloopt, als er al 1 kapot was komt het eerder door te wild spelen in de paddock met z'n maatje, maar dit is op stal gebeurd. En de dekens die hij tot nu toe stuk heeft gekregen was enkel 1 hele oude staldeken, die volgens mij toch al minder sterk zijn dan outdoordekens. En met dank aan zijn vriend :P.

Singels zaten al vrij strak in vergelijking met hoe anderen het doen. Kan hem moeilijk compleet vastsnoeren, dat lijkt me vrij oncomfortabel. Heb ook wel van meerdere mensen gehoord dat singels van HH dekens (vliegendekens bijvoorbeeld) ook heel slecht vast bleven zitten. De stro-touwtjes tip heb ik dan ook van iemand anders gekregen.

Syberdepiep

Re: Wat mag ik van een HH deken verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:06

Er hoeft maar ergens een klein haakje in je box te zitten waar je paard achter is blijven hangen en zo je deken gesloopt heeft, en misschien is ie toch wel dergelijk een dekensloper. Zo'n deken gaat echt niet uit zichzelf stuk. Mits een productiefout natuurlijk, maar dat moet je dan kunnen zien.
Je moet eens weten hoeveel dekens er door mensen naar de winkel worden terug gebracht met de reden dat de deken ineens in brokken was. Allemaal slopende paarden...

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:51

ook ik ben erg tevreden.
Vind alleen een beetje irritant dat er aan de achterkant zo'n 'touwtje' zit, dus onder de staart i.p.v. om de benen. Omdat het een merrie is pist ze er de hele tijd overheen, wordt echt heel vies...ik wil kijken of ik die eraf kan halen :P

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:56

Ik heb vrijwel alleen maar slechte ervaringen met HH (en merken die in dezelfde prijscategorie vallen) zie er hier op stal alleen maar ellende van. Slecht ademend of slecht waterdicht, liggen scheef, veroorzaken schuurplekken op de borst, singels die constant los raken. Ik zie ze hier gelukkig maar weinig, af en toe is er iemand op stal die zich toch laat verleiden om zo'n deken te kopen maar uiteindelijk komt iedereen weer uit bij Horseware, Bucas, Weatherbeeta etc. Scheelt ons veel geklooi!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 14:59

Gelukkig ben ik niet de enige ;)
Ik weet gewoon zeker dat het niet aan m'n paard ligt. Ik heb nu een ander deken kunnen lenen totdat m'n nieuwe binnen is, en hiermee totaal geen problemen.
Bij leendeze deken zijn de singels zijn bijna niet los te krijgen door mij, dus door mijn paard al helemaal niet. Deken ligt ook nooit scheef enz. Het ligt dus wel degelijk aan het HH deken dat ie brak ligt, want ook met m'n eigen dikkere dekens heb ik nooit ergens last van.

Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat m'n paard iets gesloopt heeft, maar het is in dit geval gewoon zeer onwaarschijnlijk. Als het in de paddock gebeurd was, was het al waarschijnlijker. Echter lag de deken sowieso al vaker scheef, singels los etc. dus tevreden was ik er sowieso al niet over ;)
Ik ben nu dan ook overgestapt naar andere merken.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:03

Ik heb heel zelden ook nog wel eens dat er een singel losgaat en toevallig vorige maand eentje die waarschijnlijk met een been in de singel kwam tijdens het rollen. Dit was echter bij een Horseware deken, de stiksels van de singel begaven het dan ook sneller dan de stof. Dus voor een paar euro kon ik de singel er weer op laten stikken en je moet weten dat hij er af is geweest anders is het niet eens te zien.
En dat zie ik hier op stal heel veel, er is af en toe nog wel eens een reparatietje nodig maar dat is allemaal op te lossen met wat simpel stikwerk en heel zelden een klein lapje stof. De HKM/IR/HH etc dekens zijn echter 9 van de 10 keer gelijk onherstelbaar aan gort getrokken.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 16:07

Ja precies, dat is het probleem. Als het alleen bij de buiksingel was gebleven was het nog wel te overzien, dat is nog wel te maken. Maar de hele voorkant is een grote scheur.. als het al te maken is dan zeker niet meer waterdicht.

x_Britje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:14

Het verschilt bij HH ook gewoon per model volgens mij. Ik vindt de thor lijn een hele lelijke pasvorm hebben maar bijv. staldekens zitten wel erg mooi (al heeft mijn paardje soms wel een schuurplekje). Wat ik bij de winterdekens vindt is dat ze altijd zo dun uitvallen! mijn 200 grams valt als een 100 grams en mn 550 als een 300 :S ik heb ze daar al eens een mailtje overgestuurd maar daar kreeg ik0 een heel dom antwoord op. Je kunt op zich op internet op de foto's vaak wel aardig zien hoe de dekens liggen (poasvorm) helaas kan je op een foto niet de kwaliteit bepalen;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:15

amj schreef:
Ik ben juist tevreden over de HH dekens. Ze liggen erg goed op mijn merrie. Ik heb er verschillende die al een paar jaar mee gaan. De sluitingen roesten niet en ze zijn goed waterdicht.

de mijne dus ook
gebruik ze al jaren, hebben een goede pasvorm, en gaan niet snel stuk bij mijn paard

reactie op bovenstaan berichtje
ik heb juist de thor serie, ongeveord en gevoerd en die liggen juist fijn op mijn paard

xxTumxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:31

Ook ik ben zeer tevreden over de HH deken al heb ik alleen ervaring met de HH Highliner, er zit een goede pasvorm in, blijft goed liggen en is na 2 seizoenen en wasbeurten nog steeds in goede staat. Ik vind ze alleen wel erg groot vallen (185 valt als 195).

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:35

Ik ben ook tevreden heb zelf de versie Thor gehad lag erg goed en geen problemen met sluitingen die weer losgingen. Deken heb ik 3 jaar gebruikt totdat ik een nieuw paard kreeg en die een grotere dekenmaat nodig had.

Wel had ik dat de sluitingen gingen roesten die van de kruisingels en ik heb gehad dat mijn bilriem was geknapt.

Graafmachien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:48

ik gebruik al jaren Harry's Horse dekens, ze passen goed, blijven goed waterdicht en blijven jaren mooi!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:39

Ohja, die ken ik wel, die loeizware dingen die altijd scheeftrokken en schuurplekken op de borst en schoft gaven, ik persoonlijk ben blij dat we dat tijdperk voorbij zijn.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:33

dat jij zo ontevreden bent, krijg je geen garantie?

ik heb thuis een stuk of 6 hh dekens. en sommige gaan echt langer dan 4 jaar en hebben nog steeds niks :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:33

_Diesel schreef:
Nee, daar ben ik inmiddels ook al over uit! Ik ga iig niet meer zo'n deken aanschaffen, maar zouden ze hier nog service over verlenen? Lijkt mij niet dat een deken zomaar mag scheuren..

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:35

Ik ben er niet over te spreken. Een paar gehad en allemaal kapot in 3 seizoenen.
Had voordat de zome begon een 200 grams waterdichte deken gekocht voor na de zomer als ze net geschoren is. In 1 week tijd zat e een scheurtje in en toen was tie helemaal gemold door haar. Mijn 300 grams ging ook kapot aan de onderkant na een paar weken. En er zit snel roest op.

Ik zweer nu bij horseware dekens. kosten wel wat, maar daar krijg je ook wat voor.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:52

opzich moet een deken natuurlijk een poosje meegaan... maar wat verwacht je van een tamelijk goedkope deken...? als je een deken van 300,- koopt mag je er inderdaad vanuit gaan dat ze een x-aantal jaren meegaan maar als je voor diverse dekens nog geen 60,- betaald verwacht je dan ook dezelfde kwaliteit als die van bijvoorbeeld 300,-??

over het algemeen moet je met alles geluk hebben en wat ik hier ook lees: een haakje in stal kan genoeg zijn en verder kan het ook zo zijn dat je singels misschien te strak zaten, wat strak zit gaat trekken,,,?!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 14:06

Ik weet niet wat de eisen zijn die een gemiddelde bokker stelt aan een paardenstal, maar bij mij staat met stip op 1 dat die veilig moet zijn. Als er een scherp stuk ergens zou zitten waar hij z'n deken van aan flarden krijgt, dan zou dit namelijk ook betekenen dat hij hieraan z'n huid zou kunnen openrijten. En dat is natuurlijk totaal niet de bedoeling en zeer gevaarlijk. In mijn stal tref je dan ook niets aan waar dit door zou kunnen gebeuren. Ik heb hem er voor de zekerheid zelfs nog op nagelopen ;)

Ik snap natuurlijk dat je van een tamelijk goedkope deken geen zelfde kwaliteit kunt verwachten als van een deken van 300 euro. En dat ie ook geen 10 jaar mee zal gaan. Maar nog geen jaar?! 60 euro vind ik nog een aardig bedrag, daarvoor mag iets niet zomaar aan flarden scheuren. De deken die nog de helft van de prijs van de mijne was houdt het al langer vol, daar mankeert niks aan.

Het zou kunnen dat de singels te strak zaten. Heb ze hetzelfde gedaan als vorig jaar, misschien dat het toen wel ging en nu niet meer ofzo geen idee. Maar dat kan ik niet meer achterhalen. Ik ga sowieso geen contact meer opnemen met HH, ik koop gewoon nooit meer wat van ze :Y)

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:22

Dat is ook het grote probleem met de dekens van tegenwoordig.
Vroeger waren die oerdegelijke Canvas dekens, deze zijn nu ook weer te koop overigens.
kijk maar eens op http://www.luba-paardendekens.nl

_Diesel schreef:
Ik weet niet wat de eisen zijn die een gemiddelde bokker stelt aan een paardenstal, maar bij mij staat met stip op 1 dat die veilig moet zijn. Als er een scherp stuk ergens zou zitten waar hij z'n deken van aan flarden krijgt, dan zou dit namelijk ook betekenen dat hij hieraan z'n huid zou kunnen openrijten. En dat is natuurlijk totaal niet de bedoeling en zeer gevaarlijk. In mijn stal tref je dan ook niets aan waar dit door zou kunnen gebeuren. Ik heb hem er voor de zekerheid zelfs nog op nagelopen ;)

Ik snap natuurlijk dat je van een tamelijk goedkope deken geen zelfde kwaliteit kunt verwachten als van een deken van 300 euro. En dat ie ook geen 10 jaar mee zal gaan. Maar nog geen jaar?! 60 euro vind ik nog een aardig bedrag, daarvoor mag iets niet zomaar aan flarden scheuren. De deken die nog de helft van de prijs van de mijne was houdt het al langer vol, daar mankeert niks aan.

Het zou kunnen dat de singels te strak zaten. Heb ze hetzelfde gedaan als vorig jaar, misschien dat het toen wel ging en nu niet meer ofzo geen idee. Maar dat kan ik niet meer achterhalen. Ik ga sowieso geen contact meer opnemen met HH, ik koop gewoon nooit meer wat van ze :Y)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:29

Ik heb nu sinds vorig jaar een hh en eerlijk is waar: het is echt de eerste deken die lekker op mijn paard ligt (geen schuurplekken meer, jippie). Pasvorm is top, sluitingen etc idem dito maar kwalitatief is ie verder bagger. Ik heb net aan 1 winterseizoen gedaan met deze deken, nu zitten er drie scheuren in. Mijn paard is echt geen sloper, ik heb haar nu 6 jaar en mijn eerste deken die toen heb gekocht is nu pas op (en dat was een hele goedkope die al zeker 6 of 6 x naar de wasserette is geweest).

Ik ben echter verdoemd tot deze dekens :Y) . t is gewoon echt de enige tot nu toe die lekker ligt (en ik heb al heeeeel wat merkjes geprobeert)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 14:36

@lb_limburg, bedankt voor de link! Ga ik zeker onthouden. Eerlijk gezegd heb ik nooit geweten dat er waterdichte canvasdekens bestonden :o

@Rytir, balen dat er geen enkele andere deken goed ligt op je paard. Daar heb ik dan geen last van, dus ik kon nog makkelijk switchen naar een ander merk.. maar gelukkig is Luke dus niet de enige niet-sloper die een HH deken aan flarden krijgt :')

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:37

De canvas dekens zijn 100% waterdicht en ook waterafstotend.
en niet kapot te krijgen!
succes

_Diesel schreef:
@lb_limburg, bedankt voor de link! Ga ik zeker onthouden. Eerlijk gezegd heb ik nooit geweten dat er waterdichte canvasdekens bestonden :o

@Rytir, balen dat er geen enkele andere deken goed ligt op je paard. Daar heb ik dan geen last van, dus ik kon nog makkelijk switchen naar een ander merk.. maar gelukkig is Luke dus niet de enige niet-sloper die een HH deken aan flarden krijgt :')

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:38

_Diesel schreef:

dat kan maar ik dacht begrepen te hebben uit je startpost dat de deken nu voor het tweede jaar op gaat maar nu al snel aan flarden gescheurd is... wellicht heeft het temaken met de manier van opbergen of met het feit dat hij lang stilgelegen heeft?? of een wasmiddel dat niet geschikt was voor de deken?? allemaal factoren die ervoor kunnen zorgen dat de deken minder stevig is... ik bedoel laat een paar sokken (met zo een elastieken randje) maar eens een poos liggen, dan vergaat het elastiek ook en wordt de stof ook slechter... ik zou eens kijken hoe of wat voor factoren ervoor gezorgd zouden kunnen hebben dat het slecht geworden zijn, ik ga er niet vanuit dat je een slechte deken hebt gehad want dan zou het al eerder kapot zijn gegaan!!
Laatst bijgewerkt door Champie_Me op 12-11-10 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:39

Ik heb nu een QHP (vorig jaar gekocht, eens zien wat die dit jaar doet) maar eerder altijd HH gehad. Mijne is wel een sloper. Toch heb ik met meerdere HH's 2 jaar gedaan. Ik doe de singels inderdaad ook vrij strak. Bij buurpaard, waarbij de singels losser zaten is er inderdaad geregeld 1 los gaan hangen. Maar dat zie ik niet alleen bij HH, dat zie ik ook bij Bucas.

Maar als jouw paard geen sloper is, en er zit geen haakje oid in de stal, hoe komt die deken dan stuk. Want hij valt niet uit zichzelf uit elkaar!

Ben wel heel benieuwd wat HH zegt, als je ze mailt..