is passoa bit de oplossing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:55

Ik denk niet dat het een kwestie is van aan het been zijn, eigenlijk. Tenzij hij niet vooruit te branden is, totaal niet reageert etc. maar dat lees ik nergens. Ik denk dat het paard gewoon moet leren hoe hij correct moet buigen, het klinkt alsof hij moeite heeft met zijn evenwicht bewaren in de wending, waardoor hij naar binnen of juist naar buiten valt. Dit kun je wel proberen te corrigeren dmv tikjes met de zweep maar vaak werkt dat niet. Hij moet meer kracht krijgen in de achterhand en leren ondertreden, zodat hij zichzelf kan dragen als je hem vraagt te buigen en dus niet meer naar buiten/binnen valt. Door middel van rechtrichten, zoals ik al aangaf. Maar ieder z'n methode natuurlijk.

Een D trens of kneveltrens kan wel een klein steuntje geven, maar goede les is toch het enige wat écht kan helpen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 21:06

Searcher schreef:
Voelt t paard stug of houdt ze de kaak vast of zoiets?
Ze kunnen dan erg sterk aan voelen.
Met wat voor bit rijd je normaal?
Hoe oud is t paard?
Zelf had ik een dubbelgebroken bustrensje met bol tussenstukje.
Peerd ineens strontvervelend en tong er over gooien, dat soort truucjes (ze begon ermee toen ze aan het wisselen was en heb er naar laten kijken, de doppen zijn weggehaald).
Nu een dubbel gebroken watertrensje met plat tussenstukje, peerd weer normaal.
Soms hoeft t maar een heel klein verschil te zijn met wat je nu hebt maar ik zou zeker niet grijpen naar een pessoa, pelham of wat dan ook.

ik rijd nu met 'n gewone watertrens
zaffra is 7 (: maar ze word pas weer doorgereden want we hadden een ongeluk met de trailer.

er zijn er veel die zeggen dat de kneveltrens aan te raden is.
nuja, dierenarts komt en gaat haar helemaal checken zien of er iets scheelt.
x

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 21:07

Schangah schreef:
Ik weet wat aan het been rijden is.
Maar laat het me zo zeggen.
ik weeg nog geen 60kg en Zaffra weegt over de 1000kg
ze is 1,85m groot. Dus benen etc lukt niet.
Ze voelt het gewoon niet, of ze wíl het niet voelen ik weet het niet..

1000 kilo, wat is dat voor een ras een tank? :+

Een scherper bit lost niet het probleem op. Maakt het alleen maar erger.
Rijtechnisch oplossen.[/quote]

* over de 800 typfout :+

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:55

Hoi, goed van je dat je je er vragen bij stelt wanneer iemand je gewoon zegt: "gebruik een pessoa bit."
ik geloof ook wel een kneveltrensje wat kan helpen en je kan er weinig verkeerd mee doen. Mss ook eens tanden laten controleren op haakjes door de tandarts?
Groetjes en veel succes :-)

daffie1986

Re: is passoa bit de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:03

Maar als jou paard een ongeluk met de trailer gehad heeft, heeft er dan al eens een fyscio naar gekeken? Die kan vaak meer doen als een dierenarts, een goede dan. Waant een slechte kan helaas soms meer stuk maken dan de dierenarts kan maken.