[WN] Ervaringen met Westernspul als zadelpasser gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:12

rapido schreef:
mirgino schreef:
ik kreeg het verhaal bij de Equiflex dat het zadel naar de rug zou vormen als het warm werd 8)7 wat heb ik me toen voor de gek laten houden zeg!
Dus je moet eerst een pak hem beet half uur goed warm rijden wil het zadel pas gaan vormen naar de rug van het paard? Weird :?

Neuh...Hij zal nooit vormen naar de rug van het paard. Hij moet gewoon meteen goed liggen en zal daarna wellicht een ietsje meer beweeglijk zijn als hij eenmaal warm is.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 08:48

rapido schreef:
mirgino schreef:
ik kreeg het verhaal bij de Equiflex dat het zadel naar de rug zou vormen als het warm werd 8)7 wat heb ik me toen voor de gek laten houden zeg!
Dus je moet eerst een pak hem beet half uur goed warm rijden wil het zadel pas gaan vormen naar de rug van het paard? Weird :?

Bovenstaand verhaal heb ik ook van westernspul te horen gekregen over mijn eerste Equiflex.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:05

Moet je eens op youtube zoeken, staat daar een filmpje op (sorry zit op werk dus kan er niet op om een link te zetten en ts echt een tijd geleden dat ik die gezien heb) verschil tussen Equiflex boom en .... Ze buigen de Equiflex door. Niettemin zijn er veel mensen blij mee, ook na langdurig gebruik.
Persoonlijk vond ik t een fijn zadel, ook laten passen op mijn QH en mee proef gereden een aantal weken om te kijken of dat type boom pastte, maar is het niet geworden - het zat mij niet lekker vooral tijdens lange ritten, vond het in rengalop gaan schuiven. En heb toch een zwak voor BC.
Maar goed, het ging niet om merk zadel maar om zadelpasser! Ik zou zelf nooit een zadel kopen als ik het - of met een demo model- niet een aantal weken kan proef rijden. Even uren maken.
* geprobeert via google te zoeken, dat filmpje, maar misschien is t al eraf.

Anoniem

Re: Ervaringen met Westernspul als zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:12

Hier een tevreden Equiflex bezitter. :j Fijne zadels en passen goed op mijn paarden! Ik heb ze laten passen bij de Countrymill, dat is mij prima bevallen, goed advies en mooie kwaliteit van 2e hands zadels! Geen ervaring dus met Westernspul. Sorry! ;)
Ik doe wekelijks een checkup van de rug van mijn paarden, een betere graadmeter is er tenslotte niet. ;) Geen problemen tegengekomen tot dusver.

Jammer dat er een verkeerde uitleg is gegeven bij de Equiflex mbt het warm worden en dan naar de rug vormen... Dat is niet juist. Het zadel buigt iets mee bij beweging waardoor het minder star is dan een gewoon boomzadel. Desalniettemin moet het zadel áltijd goed passen en is het niet geschikt om rugproblemen om te lossen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:13

Ben zeer tevreden over westernspul en mijn equiflex zadel op mijn fjord. Heb nog 2 stalgenoten die ook hun zadel bij rene vandaan hebben de ene heeft een arabier met geloof ik een pools zadel en de andere is een QH met geloof ik Westwood.

Rene wil je wel zien rijden met het zadel om te kijken of het dan ook goed blijf liggen.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:48

Ik heb ook Rene laten komen om een zadel uit te zoeken voor op mijn Appie. Hij bekeek het paard en kwam met een zadel wat gelijk goed lag!! Geen Equiflex }> Hij wil je idd ook zien rijden om te kijken hoe het ligt EN om te kijken hoe je het zelf vind zitten!
Geen slechte ervaringen hier. Vind de service prima, komt met een vrachtauto vol zadels.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:20

Ik heb twee equiflexen voor twee paarden. Ben er nog steeds zeer tevreden mee. Meet regelmatig of de oorspronkellijke meting van de rug veranderd is (gebruik flexible curves). Verder worden mijn paarden met enige regelmaat nagekeken door een ostheopaat, ook om ervoor te waken dat zadels niet lekker passen en problemen gaan veroorzaken.

Zadels zijn smal in opbouw en zitten erg lekker, mijn paarden kunnen goed uit de schouders komen en hebben ruim voldoende lengtebuiging.

Ik heb met beide zadels geen problemen met de kapotte boom waar sommige van deze zadels kennelijk last van hebben. Ik heb ze al jaren.