Zo moeilijk om een goed ponyzadel te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 21:04

Afbeelding wintec (de 2000) ligt dus op de een of andere manier gewoon raar op haar
knightrider neptunus ligt bagger, zelfs met wijde boom.
Nu ligt er tekna op, maar die is te springgericht en ligt te ver op de schouder en schuift naar voor.
Barefoot ligt behoorlijk, maar hier pas ik met geen mogelijkheid in ;)
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 21:04

keona schreef:
daarom zeg ik dat je naar zo'n freeform/freemax moet kijken mooie zadels ook voor de dressuur(sport).de barefoot vind ik minder geschikt voor de sport.dus ik zou zeggen google eens even dan kun je er plaatjes van bekijken want je hebt ze ook met wrongen en je kunt de zittingen zelfs veranderen.erg mooie zadels vind ik.
zitake schreef:
Ik heb geen idee over boomloos, heb nu die boomloze kids liggen, maar die is te klein voor mij. Mijn rug is niet zo super en ik vrees dat ik in boomloos echt geen steun heb. Daarbij wordt pony naast de fok ook voor de sport gebruikt, dus dan is een dressuurzadel net iets leuker.

Ik heb liever een gewoon leren zadel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:16

zitake schreef:
IMJ schreef:

Die link heb ik idd bekeken, hier ook ervaring mee, maar daardoor zit ik nu alweer na 2 maand met een niet passend zadel. Was in het begin al niet overtuigd en had ook duidelijk aangegeven wat ik wilde.

Oh.. jammer!
Nou, succes met je zoektocht!

IMJ

Re: Zo moeilijk om een goed ponyzadel te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:17

Zo van de voorkant moeilijk te zien, maar kantelt het wintecje nu achterover?
Kan wel heel veelmet verschillende bomen en opvulling etc hè?
Maar goed, begrijp ook dat je een leren zadeltje wilt!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 21:20

Afbeelding dat viel dus goed mee. Hij kantelde niet achterover.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:27

Tja, je moet hem eigenlijk aangesingeld zien en met hoofdje omhoog.
Maar weetje, als je er geen goed gevoel bij hebt zal je ook niet lekker zitten.
Dus wat mij betreft heb je gelijk dat je iets anders zoekt. Of toch een andere zadelmaker laten kijken naar dit zadel en de mogelijkheden bespreken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 21:30

Zadel is daarna ook aangesingeld gepast, maar daar heb ik geen foto's van, die lag op zich wel goed, alleen voor sloot hij totaal niet aan, jammer genoeg.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:34

Te grote boom? Hij heeft toch wel verschillende bomen gepast?
Die van mij moest een wijdere (medium) boom en wat van die luchtvulsels.. (heb sinds kort ook een Wintec. Paardje wordt 20 en schoft komt er nu wat meer uit).

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:38

Ik heb ook een welshje ong. 118cm is ook beetje aan de brede kant. Had al meerdere zadeltjes geprobeerd. 1 keer even voor de nood boomloos van mijn paard (1,61) erop gelegd. die zat als gegoten. Dus toen heb ik er zo 1 bij gekocht. bevalt mij prima! Succes!

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:42

Kijk is bij Divoza in leek ;)

Hebben ze een passervice en tig zadels,

Misschien dat er iets passends voor jouw en je pony de tussen zit?

Sucses er mee!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:01

Ik had een stubben rex op mijn brede B-tje van 1.22, het heeft nooit geschoven en lag heel goed, ik heb het zadel pas 2 weken geleden verkocht,, jammer anders was dat misschien wel iets geweest ;) Een meisje van de ponyclub heeft een Knight Rider zadel, die raad ik je af, het zadel zakt scheef en de kamer is erg smal

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:10

Jammer dat je zo ver weg woont. Ik heb nog een oud JC'tje. Past echt op ieder beest, ideaal.. Hij is niet nieuw meer en ik heb hem ook 2e hands gekocht zo'n 7 jaar geleden ;) hij is 17 inche.. Maar niet kapot o.i.d.
Succes met je zoektocht.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 14:59

Ik ben vandaag eens bij divoza gaan kijken, ze kunnen mijn beide zadels die ik nog liggen heb voor een heel mooie prijs overnemen, heb de stubben laurus gezien, de rossner america dressuur en de pagony diamant, die zullen normaal gepast worden op haar. ben benieuwd.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:34

Stübben ligt idd vaak erg goed op zulke pony's is mijn ervaring, mn als je er 1 hebt met ingebouwde voorsingel. Zowiezo aan te raden om het naar voren glijden tegen te gaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 17:39

enige nadeel is mss dat de stubben een iets kort zweetbladje heeft in dressuur, en dat mss niet helemaal makkelijk is voor mn bijrijdertje die toch al 13 is. maar wel heel net zadeltje die laurus d.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:17

Is inderdaad een hel bij die Welshjes, maar ik heb goeie ervaringen met oude Stubben Siegfried modelletjes. Ik gebruik eigenlijk niets anders, want iets anders blijft niet liggen...

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:22

aslo schreef:
Stübben ligt idd vaak erg goed op zulke pony's is mijn ervaring, mn als je er 1 hebt met ingebouwde voorsingel. Zowiezo aan te raden om het naar voren glijden tegen te gaan.

!!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 18:24

voorsingel dus goed onthouden. Idd dat is wat het huidige zadel ook doet, naar voor glijden.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:37

Ik heb verder niet veel verstand van verschillende zadels, maar we hebben met mijn verzorg Welsh B ook veel gedoe gehad met zadels passen.

Hij heeft nu een Pagony Super 15" waar ik ook nog in pas. Ik rijd ook fanatiek, dus ik kan begrijpen dat je dan wel een beetje fatsoenlijk zadeltje wilt. Deze ligt in mijn ogen heel netjes en stabiel en de zweetbladen liggen niet tever naar voor. In het begin schoof hij wel een beetje naar voren maar dat is bijna niet te voorkomen bij die die ponies zonder staartriem. Maar hoe meer spieren erbij kwamen hoe beter hij lag. Hij ligt niet zo boven op de rug maar hij sluit goed aan.

Lees dat je o.a. de Diamant van Pagony laat passen en ik denk dat die ook wel een goede is, nog net wat dressuurgerichter dan de Super.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:17

zitake schreef:
voorsingel dus goed onthouden. Idd dat is wat het huidige zadel ook doet, naar voor glijden.

Dat hadden we met Lynette ook, maar de ruiter had een oude stubben met 5 singelstoten aan (2 extra vanvoor en 2 extra vanachter). Zo singelden we aan de voorste en de achterste aan en lag dat zadel echt als een huis. Paste werkelijk overal op.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:08

ben aandachtig aan mee lezen,wij hebben een b pony van 1,26 rond niet dik maar is de bouw en weinig schoft.
pffffff zadel flapt van achter heel klein beetje en glijd naar voren vooral in de galop,dan zit ze bijna in de nek.
jonge jonge wat een ellende,zoeken dus ook goed veelzeidihheidszadel ,hou dit topic dus goed in de gaten.!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:13

denk dat dat de reden is dat je veel staartriemen ziet bij die kleintjes.
Lastig probleem hoor!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:30

Oh ik ken dit drama ook zo ja. Ik heb een Welsh A van 1.15. Niet heel dik, wel rond natuurlijk. Ik heb er ook al van alles op gehad. Begonnen met Thorowgood (Wintec zag er helemaal raar uit), maar daar begon hij op te bokken. Toen een tijdje die Barefoot Lily erop gehad, leek even goed te gaan, maar daar ging hij ook op bokken. Bleek de ophanging van de beugels te zijn (en mijn ruitertje weegt echt niks). Dus toen was ik het beu en heb ik een MSF erbij gehaald en nu heb ik...een Harry's Horse erop liggen. Ik wist niet eens dat die zadels hebben (dit soort is geloof ik ook de enige hoor). En de bomen zijn verwisselbaar. Voor als ze aankomen en afvallen (ik heb nu dus inderdaad twee boommaten) Zadel ligt er nu een paart maanden op en het bevalt prima. Het is helaas (vindt mijn verzorgstertje ook ;)) geen leren zadel, maargoed, het valt te zien. Dit is een 15 inch, geen idee of ze ook grotere maten hebben....En mooiste...het schuift niet!
Ik doe ook wel heel erg mijn best om mijn pony slank te houden, maar dat valt niet mee :)

Nu ja, moest je er toch even over vertellen, of misschien heeft iemand anders er wat aan

(edit, dat waren iets teveel smilies)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:37

Gisteren een Passier Young champ opgehaald en ja hoor, even zonder dekje, drafje, pony op de rem en zadel in de nek ;). Schuift dus ook, maar goed ze zouden makkelijk aanpasbaar moeten kunnen zijn deze, dus morgen komt er even een zadelmaker bij om te kijken wat eraan gedaan kan worden. Indien niet gaat hij terug. Zou wel zonde zijn want erg mooi zadeltje is het. Hij leek op het eerste zicht ook als een huis te liggen, maar is voor wat te breed denk ik. We zien wel.
Nog niet klaar dus ;)
de barefoot lily heb ik ook, maar heb eigelijk niet dat mijn verzorgstertje daarmee rijdt, ze is er net iets te zwaar voor vind ik, klein kindje kan nog net, maar niet groter. vrees dat mn pony er ook nukkig om zou gaan doen, haar kennende.
Heb ondertussen ook een stubben bekeken, rossner en pagony (waren ook tips die ik gekregen had), past de passier niet, dan kijken we voor deze.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:45

Welke zadelmaker komt er bij?
Mijn pony heeft ook al tig zadels geprobeerd.
Maar alles glijd en schuift.
De wintec XL is te breed, deze ligt op de schoft.

Ga nu toch maar een staartriem aan een andere wintec laten zetten.
Is de makkelijkste oplossing.

Ben het inmiddels aardig zat. Heb al voor vele € 1000,- den aan zadels gehad en geprobeerd. Verschillende mensen erbij gehad, maar niets hielp.

Ben er ook wel achter dat de VZ zadels beter liggen als de Dressuur zadels.