luchtzuig band

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 15:01

Abeltje77 schreef:
patrick76 schreef:
heb er zelf ook niet zoveel problemen mee maar de staleigenaar en de mede pensionklanten wel. Als we hemlaten zuigen wordt hij echt opgeblazen in zijn buik. Met deze band doet hij het niet meer en lijkt het alsof hij zich beter voelt. Alleen de wondjes zijn niet fijn. Hebben al maag onderzoek gedaan, staat op stro, veel sociale contat etc etc. Hebben hem zelfs al aan de rennies gehad maar ook dat helpt niet. Hoopte dat de beugel in meerdere maten te krijgen zou zijn. Hij heeft nu eenmaal een zware hoofdhals aanzetting.

Maar het is toch jouw pony? Toch? of lees ik dat verkeerd?

is mijn pony ja, maar een beetje rekening houden met anderen is denk ik niet verkeerd. De af en toe erg felle reacties (nu al) hoeven voor mij niet. Weet wat het probleem is en hoeveel middeltjes er zijn. De vraag was of de banden er in meerdere maten zijn te krijgen. Niet meer en niet minder.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:02

lovestobias_ schreef:
dus dat ze er koliek van krijgen is niet waar?

nee, lovestobias, dat is niet waar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:04

Eerlijk gezegd hoop ik dat die banden verboden worden. ;)
Lees het hele topic maar eens uit de link die in t begin genoemd is. Genoeg ideetjes e.d.! Die banden zijn echt rotdingen!
En heel eerlijk: zou het niet moeten gaan over het welzijn van je paard ipv wat stalgenoten vinden? :o

Lovetobias: idd...er is nog nooit aangetoond dat paarden van luchtzuigen koliek krijgen. :j En een bewijs heb ik op stal...fervent luchtzuigster...geen koliek erdoor...

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:04

Probeer alles uit de stal te halen waar ze op kunnen luchtzuigen. De plekken die je niet kunt weghalen cribox opsmeren. Veel weidegang (als ze het in het land doen, over de paaltjes stroomdraadje zetten), voldoende ruwvoer. Heb slechte ervaringen met een luchtzuigband, daarom is mij advies: niet doen. Mijn paard heeft de hele nek kapot gehad van dat ding. Ik gebruik nu al 4 jaar dat ding niet meer, nooit problemen mee gehad. Maar als de staleigenaar het zegt, heb je weinig keus. Probeer hem anders te overtuigen dat andere paarden het niet overnemen. Of (als je de mogelijkheid hebt) een andere stal te zoeken.
Mijn paard is ook een extreme luchtzuiger. Die doet het zelfs op rug van zn veulens :+ (de idioot) Dus ik weet wel wat het is. Maar met een luchtzuigband schiet je niks op.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:05

Hier staat ook een windzuiger in de ergste vorm. Zonder band krijgt ze gaskoliek, dus Abeltje77 zeker geen fabeltje!!!!!.
Die heeft ook een zuigband om, wij hebben daar een neusbontje omheen zitten, zowel onder de keel als op de nek, zodat het geen wondjes kan geven.
Er is trouwens onderzoek gedaan naar het luchtzuigen en rennie's schijnen dus te kunnen helpen.
Je zou er eens op moeten googelen.
Waarschijnlijk staat ook niet elke dierenarts er open voor.
Die van mij had er nog nooit van gehoord.

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:05

mijn paard heeft al een keer koliek gehad..maar ik weet dus niet of het daardoor kwam..

Anoniem

Re: luchtzuig band

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:07

Rennies is inmiddels al ouderwets Aerdenhout. ;) Verschillende andere middelen werken beter, waaronder het maagcompositum en pronutrin.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:08

aerdenhout1 schreef:
Hier staat ook een windzuiger in de ergste vorm. Zonder band krijgt ze gaskoliek, dus Abeltje77 zeker geen fabeltje!!!!!.
Die heeft ook een zuigband om, wij hebben daar een neusbontje omheen zitten, zowel onder de keel als op de nek, zodat het geen wondjes kan geven.
Er is trouwens onderzoek gedaan naar het luchtzuigen en rennie's schijnen dus te kunnen helpen.
Je zou er eens op moeten googelen.
Waarschijnlijk staat ook niet elke dierenarts er open voor.
Die van mij had er nog nooit van gehoord.

Ik zeg nergens dat het een fabeltje is.

Ik zeg alleen dat het onzin is om bij de minste vorm van luchtzuigen gelijk naar zo'n band te grijpen onder het mom van 'anders ligt ie morgen dood door koliek'. Het is gewoon wetenschappelijk vastgesteld dat dat niet zo is. Dat die van jou dat toevallig wel heeft...tja, uitzonderingen bevestigen de regel.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 15:09

skippy1 schreef:
Rennies is inmiddels al ouderwets Aerdenhout. ;) Verschillende andere middelen werken beter, waaronder het maagcompositum en pronutrin.

geen van de 3 werken hier. Zal dan waarschijnlijk toch een bontje worden . . . . . hoe erg ik sommigen daar ook mee tegen het hoofd stoot (zo te merken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:12

Heb je die middelen wel echt lang geprobeerd? Het kan helpen het luchtzuigen te verminderen, niet stoppen. Maar je moet ze dan wel minstens 2 maanden geven. Het paard laten stoppen met luchtzuigen gaat niet lukken, maar verminderen kan wel.
Die band voorkomt echt dat je paard zich happy voelt... Als je gaat voor t welzijn van je stalgenoten...tja...dan begrijp ik dat de band dus moet? Maar voor t welzijn van je paard is zonder gewoonweg beter!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:00

patrick76 schreef:
skippy1 schreef:

geen van de 3 werken hier. Zal dan waarschijnlijk toch een bontje worden . . . . . hoe erg ik sommigen daar ook mee tegen het hoofd stoot (zo te merken)

Nee hoor...mij niet in elk geval!

Maureen_M

Re: luchtzuig band

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:29

op stal hebben wij op lange tijd een luchtzuiger gehad. Hij trok de voerbak bijna uit de staldeur !!

Toen heeft de eigenaar, een band erom heen gedaan. Direct na 2 dagen wondjes, en daarna een bontje erbij ;) Maar uiteindelijk bleef die doorgaan met luchtzuigen. Zelfs met die band. Wat heel raar was. De band kon niet strakker.

Het werd vooral erger toen de eigenaar niet meer veel kwam.

Dus veel sociaal zijn met je paardje :D Zal niet AL te veel oplossen, maar wat de andere zeggen zal ook vast wel helpen :D

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:02

Moderatoropmerking:
TS vraagt om oplossingen aangaande de luchtzuigband zélf, de pony heeft de huid bij de keel kapot de TS wil weten of er andere maten/uitvoeringen beschikbaar zijn. De hele discussie over lchtzuigen en wel of geen band gebruiken enzovoorts dient hier NIET gevoerd te worden. Reageer dus alleen op de vraag van de TS, heb je geen oplossing op deze specifieke vraag reageer dan aub niet