Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
? 

Sonja schreef:Ja da's waar, en eerlijk is eerlijk, er zijn er een paar die ook best lekker zitten (hoewel de meeste je in stoelzit zetten), maar ook daar zie ik te vaak gevoelige plekken ter hoogte van de stijgbeugelophanging. Ook bij paarden die niet scheef zijn en ruiters die netjes in balans zitten, terwijl er goede pads gebruikt worden en de ruiter niet te zwaar zijn (ik zou zelf vanwege mijn gewicht al niet voor boomloos kiezen, boven de 65 kilo moet je dat imo niet willen).
Herken je dat? Of niet?
Ik heb nog geen verband gezien met schuivende zadels oid hoor, maar het is wel een regelmatig terugkerend probleem dat ik bij lesklantjes tegenkom.
anders zouje zomaar kunnen denken
maw hij is momenteel veel te dik
)
)
Miss_Malfoy schreef:@Ireen_ Maar paste het zadel dan nu wel goed? Ik bedoel had de arabier een andere pommel nodig?
) en mijn hafje kon dat fysiek gezien helemaal niet.
... Is mooi gevormd naar mijn pony!
.. zadel was nog nieuw (stijf) en ook iets te lang 
), maar we hebben nog geen zadel kunnen vinden dat dit niet doet bij hem (relatief smal in de schouders maar erg rondgeribt zonder schoft, dus bijna onmogelijk!) dus er zit een staartriem aan. Dit heeft niet mijn voorkeur, maar liever dat, dan dat ons dochtertje de handstand doet met haar handen midden in de brandnetels (en JA, dat is echt gebeurd)