welk dressuurzadel voor arabje (overbouwd)korte rug ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arabianwoman

Re: welk dressuurzadel voor arabje (overbouwd)korte rug ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 23:02

Amaldas,hai ik heb gekeken bij de bates zadels en inderdaad zou zo`n zadel ook wat voor dishje kunnen zijn,vooral omdat ze vaak van gewicht en bespiering veranderd ..zal kijken waar ze de zadels bij een goede zadelmaker verkopen..sugesties ??
het liefst in noord holland....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:14

heel vervelend dit,doordat je paard overbouwd is zal je zadel ook nog s snel naar voor geduwd worden en tegen de schouders van je paard komen..ook wordt je als de achterkant van je zadel omhoog ligt naar voren gezet in je houding....groter paard kopen ,of zelf in de krimpmachine....
ik raad je toch aan naar een wow te gaan kijken,echter geen garantie dat dat lukken gaat.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 23:20

inderdaad heel vervelend,maar door iedereen om raad te vragen en zelf te googlen kom ik zadels tegen dat mischien wat is voor dish,ben zeker niet de enigste met dit probleem en daarom passen ,passen en nog eens passen..
zit ook al aan een korrectorpad te denken als hulpmiddel...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:23

nee ,heb er toevallig ervaring mee met bijna net zoiets hier bij mij op stal ,maar hier is de combinatie domweg niet te maken...of het zadel past maar dan kan de ruiter er niet goed op zitten of de ruiter zit goed maar dan heef thet paard een niet goed passend zadel op de rug...tja en welke keuze maak je dan? ik wens jou iig meer succes :)

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 23:31

mischien een wow zadel ?als je het geld ervoor heb...
ik ff niet, ben daarom toch naar een goedkopere oplossing aant zoeken en heb ook mijn 2 andere zadels in de verkoop en het liefst als ik ze niet snel verkoopt dan ruil ik ze beide in..
had vanmiddag een massimo tolt 1 erop,wat qua lengte en boommaat 40 wel paste maar het zadel zakte behoorlijk naar beneden bij de achterkant van der rug,later nog een wintec dressuur gepast en die paste eigenlijk nog beter dan de massimo alleen was weer te lang....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:33

het paard is niet van mij ,maar van iemand hier in pension,de massimo was ie uitgegroeid en een wow was ook niet pas te krijgen...zelfs een slees? weet niet of ik het goed schrijf ging niet lukken en die is nog prijziger dan een wow.
ik heb zelf wow op mijn paarden en ik ben fan...

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 23:44

ik weet het niet,heb er nooit opgezeten en mischien in de toekomst,eerst een baan want werkloos is ook niet alles,je wil zoveel voor je beessie maar kan zo weinig :?
maar geduld wordt beloond zeggen ze toch altijd :D en daar ga ik dan ook maar van uit..
ik ga nu maar me mandje op zoeken en morgen ga ik haar maar longeren,ze heeft niet veel conditie nu..

RV_Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:52

Ik heb een NRPS pony gehad. Hij was ook vrij smal.
Hierop lag een Prestige Dressuur zadel. De maat weet ik niet precies, maar deze lag goed.
Misschien een idee?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:29

Eventueel nog een andere oplossing is om er flair in een zadel te laten bouwen.
Flair zit ook in de wow. Inbouwen kost rond de 500 euro.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 20:49

das wel een goeie tip maar ik heb nu op dit moment geen passend zadel,maar ik zit ook te kijken voor zadel met cair of flair alleen een wow gaat hem niet worden qua kosten ,ben nog niet mijn andere zadels kwijt en mijn geldboom is overleden :D maar een bates komt beter in mijn prijsklasse te liggen ;)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:52

Bedenk wel dat cair iets totaal anders is als flair.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 20:55

ja maar wat is nu beter,daar ben ik nog niet over uit .
ik wil wel iets dat je kan verstellen ,of hoe je dat ook noemt.geeft me eens een paar goeie zadelmerken die dat hebben behalve de wow dan :o

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 21:02

is er iemand bekend met de lemetex aristokrat dressuur zadel en is dit een kort zadel,kan hem omruilen voor mijn massimo

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:52

arabianwoman schreef:
ja maar wat is nu beter,daar ben ik nog niet over uit .
ik wil wel iets dat je kan verstellen ,of hoe je dat ook noemt.geeft me eens een paar goeie zadelmerken die dat hebben behalve de wow dan :o

Thorowgood (kent&Masters, fairfax) is bijvoorbeeld ook verstelbaar. In deze zadels kun je ook weer flair inbouwen.

Ik wil tzt in mijn Ken&Masters flair laten inbouwen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:29

arabianwoman schreef:
is er iemand bekend met de lemetex aristokrat dressuur zadel en is dit een kort zadel,kan hem omruilen voor mijn massimo

je zal het zadel toch eerst moeten passen en kijken hoe de kussens gevormd zijn. de inch maat vh zadel zegt veel over de lengte maar als je ronde kussens hebt kunnen ze korter vallen dan bv keilkussens..
en flair kun je aanpassen cair niet,dat zijn foampockets met lucht erin ,flair zijn kussens met lucht erin en een stopje

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:39

het probleem bij een overbouwd paard is dat je geen zadel met keilkussens moet nemen, maar gewoon de zadels van vroeger die van achteren omhoog oplopen en kort zijn, veel succes

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:40

ja inderdaad eerst passen, maar als ik de lengte van het zadel weet ,kom ik al een stuk verder,dan weet ik het of ik ga passen of niet..
ik kan niet veel kwijt op haar ruggetje...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:19

nee maar je kan op jouw paard dus rekening houden met de vorm kussens,als de kussens rond\aan de achterkant omhoog lopen zal het eerder passen als rechte kussens,dus de lengte van een kussen hoeft niet bepalend te zijn,de ronde kussens zouden in theorie langer kunnen zijn als de rechte maar toch door de vorm beter op je paard liggen

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 09:38

ja,dat is ook een heel groot punt,goed dat je me daar op wijst, ik zit nog niet zo lang in dat engels rijden en vooral met engelse zadels ,zoveel verschil....