sorry ik zit je bericht helemaal verkeerd te lezen, ik dacht dat je het over een enkel gebroken bitje had...
ongebroken had ik zelf idd ook in me hoofd. Ga van de week eens kijken of ik een passende kan vinden tussen onze manege pony hoofdstellen, weet toevallig dat er 1 met z'n bit loopt.
Ik heb exact hetzelfde probleem met een merrie. Heb wel al wat bitjes geprobeerd, maar tot nog toe blijft ze onrustig. Zelf zat ik aan een leren bitje te denken, maar ga eerst morgen de Myler proberen, die heb ik nog liggen. Buiten word ze op een enkelgebroken pelham gereden, hier is ze constant mee.
Ik rij sowieso met dunne bitten, in verband met de ruimte in de mond van het paard, dus aan de dikte kan het niet liggen.
mar258
Geplaatst: 26-10-10 13:17
wij hadden een soortgelijk probleem met onze pony en met een rechte trens is het probleem van de 1 op de andere dag oplost. Ze loopt nu rustig en constant nageeflijk. Super oplossing.
Heb je wel een voorgevormde dan, of een hele rechte?
Dennis
Geplaatst: 26-10-10 13:22
Ik heb ook een merrie staan die snel onrustig is met haar hoofd.
Ze werd eerst met een dubbel gebroken bustrens en een nep-myler-liverpool gereden. Ik heb er toen eens een ongebroken trens en een liverpool met een exact het zelfde (niet helemaal recht, maar met een hele lichte boog) mondstuk in gehangen en toen is het een heel eind verbeterd.
Al zal je een gevoelige pony die snel onrustig is waarschijnlijk nooit 100% stil krijgen.
Gisteren is ze vrij geweest en vandaag heb ik ge-ment en donderdag ga ik ook weer mennen dus ik ga vrijdag ff eerst een ongebroken bustrensje proberen. Als ik een beetje verschil merk ga ik die even wat langer proberen en anders ga ik eens een dangerbit proberen.
Bedankt voor alle goede ideeen en hulp!
Was al bang dat bokt meteen op "hol" zou slaan en mij de schuld van de onrust gaan geven, maar het valt gelukkig mee