Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DubbelDun schreef:Hij is idd lekker soepel, echt flexibel dus. In tegenstelling tot de FreeMax-wn die dus behoorlijk stug is. Ik kreeg er iig geen beweging in.
Qua flexibiliteit valt ie in het rijtje van de BF, BM en Ultra-Lite (dus niet de huidige Flex).
.
Deze kwam ik net tegen en het leek me interessant genoeg om ook even te laten zien... er worden een aantal dingen genoemd die ik nog nergens anders (op internet) was tegengekomen, zoals de lengte, gewicht , dat hij niet geschikt is voor erg brede paarden of met een korte rug, en dat er absoluut een speciale pad onder moet voor ruggegraatvrijheid... volgens mij las ik in het vorige topic over de Freemax Western dat er (door ene meneer waarvan de naam met een A. begint
) toch echt anders werd beweert
Voor de rest zijn de meeste dingen die er worden genoemd volgens mij al bekend, maar misschien vinden mensen die geinteresseerd zijn in de Freemax het toch nog leuk om te lezen
+ niet eerder vertoonde plaatjes
)
Heeft Arthur's niet zo'n zadeldruk-meet-service (of hoe je het ook noemt
)? Aangezien hij leverancier is van de Freemax zou je toch eigenlijk denken dat ze dat al eens moeten hebben getest..?
DubbelDun schreef:Nou die ik gezien heb waren de sleuven van de beugelophanging na 3 maanden al deels uitgescheurd.
Hoe de rest van het zadel het houdt is nog niet te zeggen, daarvoor is het nog te kort op de markt.
) mij helaas nog steeds geen goed beeld van dit zadel vormen...
), maar ik kan nergens vinden wat nou verder het verschil is
Hij ziet er iig hetzelfde uit
Klimop schreef:blijkbaar zijn er dus inderdaad 2 verschillende soorten van de Freemax western.. de 'normale' en de 'walker' (die dus 6 kilo lichter is.....en goedkoper), maar ik kan nergens vinden wat nou verder het verschil is
Wranglerbutt schreef:Klimop schreef:blijkbaar zijn er dus inderdaad 2 verschillende soorten van de Freemax western.. de 'normale' en de 'walker' (die dus 6 kilo lichter is.....en goedkoper), maar ik kan nergens vinden wat nou verder het verschil is
Het leer van de goedkopere versie is aanzienlijk dunner dan van de duurdere.
vandaar...
Misschien is een mailtje sturen oid wel slim... maar mijn Duits is nou niet echt geweldig
ik denk dat dat leer ook een persoonlijke voorkeur is... de een zegt inderdaad dat de premium versie te stug is en de ander vindt dat juist fijner (en de ander te dun), afgezien van de 'luxere' uitstraling, waar ik zelf nog niet over kan beoordelen (heb 'm nog steeds niet in rl gezien
) maar wel van anderen heb gehoord