2dehands paardenspullen veilig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:53

Ik ontsmet nooit wat, hooguit wassen.

Leer gewoon lekker schoonmaken en invetten en klaar is kees.

evers96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:18

k zou niet veel op marktplaats 2e hands voor je paard kopen,
je weet nooit wat er mee gebeurt is.
als het nog in verpakking zit kan het natuurlijk wel :)

Dabo

Re: 2dehands paardenspullen veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:35

Ik heb ook al zoveel 2e hands gekocht en verkocht... (mijn man wordt er gek van haha)
Meestal gaat het goed hoor, uitzonderingen daargelaten.
Dekjes was ik altijd even in de Neutral. Dekens koop ik niet ook 2e hands, behalve regendekens. Die wil ik gewoon nieuw. :D
Zadels en hoofdstellen koop ik ook 2e hands hoor, lekker met zadelzeep schoonmaken, en invetten, klaar :)
Zadels uiteraard wel pas laten maken door de zadelmaker :)
Maar ik ben ook wel eens genaaid hoor, helaas.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:40

Pikeur schreef:
DeadxStar schreef:
Je gevoel zegt idd veel.
Heb laatst een anky setje geruild..
Zouden dit allebei dinsdag op de bus doen, nou afijn, gedaan dus :D
Code naar haar gestuurd, en sprak haar op msn, haar code had haar vader nog want die had t pakketje weg gebracht..
Oke, dat kan! Volgende dag, pakketje was nog niet op de post, die vader was het vergeten, dus het pakje lag nog in de kofferbak (was inmiddels donderdag, dus het pakje lag dan vanaf dinsdag in de auto).
Nouja goed, toen begon ik al te twijfelen..
Vrijdag had ze m op de post gedaan, en zaterdag ofzo kreeg ik de code.. Deed het niet.. Ik denk achja, tis weekend..
Maandag niets, dinsdag niets.
Ik denk, ik ben genaaid :+

Woensdag kreeg ik m gelukkig binnen.
Wat denk je: heeft ze hem naar mij gestuurd in dezelfde doos als waar ik mijn setje in had verpakt :+
Opzich niet erg natuurlijk, maar ze had dus wel gelogen, aangezien het pakje niet eens klaarstond voor verzenden, en ze gewoon heeft gewacht tot mijn pakje bij haar binnen was gekomen..

En de doos had ze niet eens fatsoenlijk dicht geplakt, aangezien er een sticker op zat dat de doos tijdens transport open is geweest.
Gelukkig zat de pad erin, en de beschermers.

Maargoed, leuk was anders :P

Ja zulke dingen vind ik altijd zo flauw, zeggen dattie verstuurd is maar vervolgens gewoon wachten tot je het pakketje van een ander binnen hebt en dan pas versturen.. zeg dat er dan gewoon eerlijk daar heb ik veel minder problemen mee dan dat gelieg..

Leren dingen vet ik gewoon in en ga ze gewoon gebruiken, heb verschillende dingen via bokt gekocht en nooit problemen gehad

Inderdaad, dit was echt kinderachtig!

irimon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:14

Ik ben ook altijd direct klaar met een advertentie waar foto's bij staan van "op de foto nog niet gewassen". Als je iets te koop hebt, laat je het toch in de beste staat zien? Bij dit soort aanbieders koop ik in ieder geval niets.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:21

Moontje1991 schreef:
Maar nog een vraagje wat doen jullie met de leren dingen zoals hoofdstellen, kaptoom, longeerzingel want die kun je natuurlijk niet in ontsmetingsmiddel leggen.

Ik maak een sopje met Halemid en maak het zo grondig schoon. Daarna wel goed in het vet zetten want anders droogt het leer te erg uit. Owja en een longeersingel, die ik van nylon had, heb ik gewoon in een doos met water en Halemid gehad, daarna goed onder de tuinslang afgespoeld.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:39

irimon schreef:
Ik ben ook altijd direct klaar met een advertentie waar foto's bij staan van "op de foto nog niet gewassen". Als je iets te koop hebt, laat je het toch in de beste staat zien? Bij dit soort aanbieders koop ik in ieder geval niets.

Vind ik onzin.. Wat als je daar nou nog geen tijd voor hebt gehad oid? Of als hij niet in de wasmachine mag? (En dus eerst weg gebracht moet worden)
Ik bijv, maak dan foto's op stal, en vergeet het dekje wel eens mee te nemen :+
Dan zet ik de foto's er ook gewoon op, en ook een foto als ik 'm gewassen heb.

Vind t een beetje onzin :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:43

Bwa, Deadstar, echt onzin vind ik het niet hoor. Als je een paard verkoopt borstel (en toiletteer) je die toch ook voor de foto's?
Niet dat alles in de advertentie er spiksplinternieuw moet uitzien en dat je als verkoper uren bezig moet zijn met alles schoonmaken. Maar laat het ons zo zeggen: als er in advertentie A een ongewassen dekje wordt aangeboden en waar je dus zwarte vegen van het zadel ziet aan de singellussen en in advertentie B wordt datzelfde dekje in gewassen staat te koop aangeboden, dan doe ik een bod op advertentie B.

Geen onzin aan, maar pure realiteit.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:58

Er staat toch 'vind' :)
Wil niet zeggen dat het onzin is, maar dat ik dat vind.

En jullie vinden dat weer andersom, dat maakt toch ook niets uit? :D

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:54

irimon schreef:

Idd, heb nog niet vaak wat tweedehands verkocht, maar als ik ergens foto's van neem, dan wordt dat eerst netjes gewassen of gekuist en in het vet / olie gezet. Vind het persoonlijk een soort respect voor je potentiële kopers en ook de enige manier waarop een artikel echt naar waarde kan geschat worden. Als je een vuil item ziet, kan je als koper no way weten of dit ooit terug proper uit de wasmachine zal komen. Wie zegt dat de vlekken er nog uit zullen gaan? Dat kan je op een foto niet beoordelen imo.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:56

LeenC schreef:
irimon schreef:

Idd, heb nog niet vaak wat tweedehands verkocht, maar als ik ergens foto's van neem, dan wordt dat eerst netjes gewassen of gekuist en in het vet / olie gezet. Vind het persoonlijk een soort respect voor je potentiële kopers en ook de enige manier waarop een artikel echt naar waarde kan geschat worden. Als je een vuil item ziet, kan je als koper no way weten of dit ooit terug proper uit de wasmachine zal komen. Wie zegt dat de vlekken er nog uit zullen gaan? Dat kan je op een foto niet beoordelen imo.

Ik had het dus ook over, met wel een foto erbij van nadat hij gewassen is.
Vind ik ook logisch, ik koop ook niet iets wat nog niet gewassen is..
Maar als die foto 2 dagen later komt, vind ik het geen probleem :)

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:43

Dan wacht je die twee dagen af, zeg maar?

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:56

Hoi,

Ik heb een updatetje: ik had vorige week via bokt iets 2de hands besteld, en had het echt een dag na overmaken geld, keurig verpakt en zoals beloofd (en ook te zien was op de foto's) ziet er SUPER uit. Ondertussen heeft verkoopster mij keurig geholpen, alle info die ik vroeg verteld, en code van verzenden doorgegeven.
Voor mij een hele goede ervaring!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:15

DeadxStar schreef:

Dus eigenlijk wil je ook gewoon dat het gewassen/schoongemaakt is voordat het bij jou aankomt. ;) Net zoals irimon, LeenC en ik.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:08

Gini schreef:
DeadxStar schreef:

Dus eigenlijk wil je ook gewoon dat het gewassen/schoongemaakt is voordat het bij jou aankomt. ;) Net zoals irimon, LeenC en ik.

Ehm, ja, maar er staat ook nergens dat het mij niet uitmaakt als het niet schoon is? :P
Misschien moet je mijn eerdere post eens lezen, daar staat heel wat anders in ;)
Dat gaat over de foto's, niet hoe je het krijgt.

Ik heb bijv een anky pad te koop, had foto's gemaakt op stal, en die op bokt gezet. Was die dag mijn pad vergeten, dus kon hem niet gelijk wassen.
Toch heb ik die foto erop gezet, en toen hij wel gewassen was, weer een foto van een schone pad ;)

Zo bedoel ik het.

Maar als iemand geen foto wil maken als het wel schoon is gemaakt, dan koop ik het ook niet nee :)
Maar bedoelde dus meer dat ik het onzin vond, om bij diegene gelijk niets te kopen omdat het op de foto NOG niet gewassen is, maar de nieuwe foto er wel aankomt zeg maar :P Haha. Beetje lastig uitleggen..

LeenC schreef:
Dan wacht je die twee dagen af, zeg maar?

Jup, als ik echt intresse in iets heb wel :j

Liekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:11

ik ben er zelf niet zo fan van :$
ben best wel tuttig met bacterieen en ziektes enzo