[WN] Ervaring met de winter western rijjassen van Kraemer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:31

:D Ik heb bij Kreamer een mooie western fleecedeken (met 'born to slide' :+ ) besteld en een fleecetrui, wordt als het goed is vandaag bezorgd (ze waren gisteren al aan de deur, maar ik was niet thuis ;( )!

Ze hebben idd erg leuke westernspullen en veel keuze! Heb dit seizoen al winterjas, sjaal en muts, 2 truien, een regendeken (ook heel handig, speciaal voor western en over het hele paard!) en een fleecedeken besteld, ha ha!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 11:49

Wendy15 schreef:
Wat een leuke spullen hebben ze daar!
Ik ben net een paar maanden begonnen met westernlessen en vindt het erg leuk. Nu zat ik op de site te kijken, want ik wil op den duur graag een paar laarzen, sporen en spijkerbroek kopen (rij nu nog altijd in m'n rijbroek met jodphurs :o en leen sporen van de instructeur). Alleen mijn Duits is niet zo heel goed :o wat er op de site staat begrijp ik wel, maar zelf een mail typen in het Duits dat wordt moeilijker :o Nu vroeg ik me dus af wat de verzendkosten zijn naar Nederland. En als het niet past of je het dan kan terugsturen. Zou fijn zijn als ik bijvoorbeeld 2 of 3 paar laarzen kan bestellen en degen die het fijnst zitten kan houden zeg maar. Liefst zou ik naar een winkel gaan en daar gewoon verschillende dingen passen, maar dat zit hier helaas niet in de buurt :n

Je kan ze gewoon in het engels en nederlands mailen. Mijn duits is namelijk ook niet toereikend genoeg om een hele mail te typen.
Ik kreeg netjes antwoord op al mijn vragen, wel in het duits (maar duits lezen is voor mij geen probleem).
De verzendkosten voor 2 jassen, 1 paar chaps en nog wat klein spul waren in mijn geval 10 euro.
Terugsturen is daar geen probleem. Er zit een formulier bij wat je moet invullen. Je betaalt dan weer wel 10 euro verzendkosten retour. Geld kan je terugkrijgen.
Je kan natuurlijk ook een keer langs gaan, zo ver over de NL grens is het niet.

Kaspar

Re: Ervaring met de winter western rijjassen van Kraemer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 11:50

Even fotootje plaatsen Simodi.
Ik vind die deken ook zo leuk!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:49

Simodi, heel erg bedankt! :) Als ik er niet uit kom stuur ik je even een pbtje :j
Zit nog even overal wat te kijken, maar tot nu toe is dat de enige site waar ik leuke en toch ook enigszins betaalbare laarzen in mijn maat heb gevonden :o

Kaspar: Oh als ik ze zelf in het nederlands of desnoods engels kan mailen zou super zijn :j Als ik antwoord in het duits krijg kom ik daar wel uit, begrijp het wel aardig en spreek het ook wel een klein beetje, maar echt een mail typen dat wordt 'm niet :o Die verzendkosten maken mij dan verder niet zoveel uit, 10 euro valt nog mee. Wel fijn om te weten dat het terugkan als het niet past, blijft toch altijd een gok. Even heen rijden is geen optie eigenlijk, woon op Texel. Zou ook geen winkel weten hier in de kop van noord holland waar ze western laarzen ed verkopen?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:20

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:20

Kaspar schreef:

OK! Doe jij dan een foto met je jas aan?! ;)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:20

Die deken is echt mooi !!!! De laarzen van Kraemer Pro West die zijn ook fijn :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 21:12

simodi schreef:
Kaspar schreef:

OK! Doe jij dan een foto met je jas aan?! ;)

Ja zal ik doen.
Ik zal proberen dit weekend een fotootje te trekken.
De deken is gaaf, jammer dat ze voor mijn paard te klein zijn

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:13

Bisbee valt echt klein! :o Had een trui besteld maat XL, hij pas maar net in mijn taille, terwijl ik maat 40/42 heb!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:22

Balen Simodi, ik had ook al geconcludeerd dat Bisbee erg klein valt, zo ook de paardendekens.
Past ie ook niet als je je adem inhoud? ;-)

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:32

Hey dames(mischien ook heren :D )..en bedankt he :* ..hahaha
Als alles goed gaat heb ik eerdaags ook een lekker vol pakket thuis!!!

Dit soort sites moeten ze echt verbieden %) :=

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:09

Zoals beloofd, hier de foto's:

Buzzy's nieuwe deken en mijn bijpassende trui (hij past gelukkig toch, ha ha!) :D :
Verder ben ik helemaaaaal niet Penny, hoor! ;)

Afbeelding Afbeelding
Op de kont staat "Born to slide"

Afbeelding

De Bisbee deken past trouwens prima, is 195 en valt ook echt zo, terwijl Buzzy toch ook een forse paint is.
Deken heeft een hals, maar die had ik even iets teruggeslagen, omdat het nou ook weer niet zo koud was vandaag ... :D

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:29

Hey dat vestje krijg ik ook alleen dan in een andere kleur..hoe is de kwaliteit van dat vestje..
Staat goed op je knappe paint..leuk setje zo saampjes!!!

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:30

simodi schreef:
Bisbee valt echt klein! :o Had een trui besteld maat XL, hij pas maar net in mijn taille, terwijl ik maat 40/42 heb!
Oeps zie dit nu pas..heb dat vestje in maat m besteld...ik heb m 38, zal; dat goed komen of 1 groter bestellen..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:35

Nou, hij sluit wel precies aan om mijn lijf, ik had hem zeker best wel 10 cm ruimer willen hebben, dus met maat 38 kun je best de XL ook bestellen!

Het is een normale kwaliteit fleece, niet dun maar ook niet superdik.
Iedereen vindt 'm trouwens erg leuk. Hij is ook leuk afgewerkt, aan de ritssluiting zit bijv ook een sterretje bevestigd. ;)

Jij hebt dus die roze/paarse besteld? Daar is ook zo'n deken in die kleur bij te krijgen, had je dat gezien?

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:38

Neeeeeeeeeeeee sssstttt!!! ik ga echt niet meer kijken hoor..
Kan ik die maat nog wijzigen dan, ik heb ook 2 bodywarmers (zwart en bruin) ook in maat m ...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 15:29

Staat gaaf Simodi.
Ik wilde vanmorgen na het rijden een foto maken, maar ben overvallen door een stortbui in de polder. Was dus net een verzopen kat en het fotootje is er dus bij ingeschoten. Dus even kijken of ik volgend weekend overdags een foto kan maken (door de weeks ben ik pas in het donker bij de paarden)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:19

Kaspar schreef:
Staat gaaf Simodi.
Ik wilde vanmorgen na het rijden een foto maken, maar ben overvallen door een stortbui in de polder. Was dus net een verzopen kat en het fotootje is er dus bij ingeschoten. Dus even kijken of ik volgend weekend overdags een foto kan maken (door de weeks ben ik pas in het donker bij de paarden)

Was je jas wel lekker waterdicht? :D }>

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:22

Wat een leuke set zo, Simodi!
Ik heb ook wat kleren van Bisbee. Leuk en niet duur. Ik heb er ook een western-uitrijdeken vandaan. Die kon ik in NL nergens vinden.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:45

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:19

amj schreef:
Wat een leuke set zo, Simodi!
Ik heb ook wat kleren van Bisbee. Leuk en niet duur. Ik heb er ook een western-uitrijdeken vandaan. Die kon ik in NL nergens vinden.

Thanx! Die uitrijdeken van Bisbee heb ik ook, is idd hele fijne deken!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 16:56

simodi schreef:
Kaspar schreef:
Staat gaaf Simodi.

Was je jas wel lekker waterdicht? :D }>

Haha ja dat gelukkig wel, en ook super winddicht.
Maar voor de rest was ik nat tot op m'n onderbroek :(

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 16:58

Annemeik schreef:
Kaspar schreef:

Heb je deze al binnen Kaspar?

Ik vind hem in het zwart/grijs erg leuk, maar is het niet vervelend met die losse binnenjas? En hoe valt de maat?

Kaspar schreef:
En ook mijn jassen zijn gister binnen gekomen op mijn verjaardag.
En ik kan zeggen dat ik heel erg blij ben. De roze jas
(http://www.kraemer-pferdesport.de/CAMPA ... &ci=247350) is echt super gaaf, heeft een hele mooie pasvorm, lekkere lange mouwen en een hoge kraag, is super stoer en heerlijk warm.
De maatvoering valt heel normaal. Maat 40 is dus ook echt 40.
De binnenjas zit er met ritsen in vast en is niet vevelend. De binnenjas is van softcell, heerlijk warm dus.

De bruine jas (http://www.kraemer-pferdesport.de/BISBE ... &ci=247565) vond ik persoonlijk wat tegenvallen. De pasvorm vond ik minder en de stof kwaliteit ook. Daarnaast valt hij wat klein uit. Ik vond hem ook saai ogen toen ik hem aan had. Maar met deze jas is een vriendinnetje nu heel gelukkig. Die wilde hem graag overnemen.

Ik zal zeker vaker een jas bij Kraemer halen.

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:41

Yeah..mijn eerste Kramer bestelling is de deur uit, incl betaling. *\o/*
Ben benieuwd wanneer ik het ga ontvangen....

Die deken is echt heel erg mooi Simodi, misschien de volgende keer ook maar bestellen.. ;)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 13:56

wat heb je besteld? (ben niet nieuwsgierig hoor)