Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. claudiaM33 schreef:O, lekker duidelijk was ik dus weer, hahaha![]()
![]()
Ik moet eerdaags met mijn merrie stappen, op het harde, rechte stukken maar ik weet dat ze niet echt rustig blijft nu ze al een paar maanden niet gewerkt heeft. Ze heeft geen boxrust gehad, daar doe ik niet aan dus staat gewoon in onze kleine kudde buiten. Het is een merrie die graag voor me werkt en daarom is ze veel te gretig om rustig te gaan stappen en ik dacht misschien is die CCL wel wat voor ons alhoewel ik over dat ding heeel erg mijn twijfels heb vandaar dit topic.
MIJN VRAAG aan jou: hoe kan ik haar rustig laten stappen zonder hulpmiddel???
gr Claudia
nombrado schreef:claudiaM33 schreef:O, lekker duidelijk was ik dus weer, hahaha![]()
![]()
Ik moet eerdaags met mijn merrie stappen, op het harde, rechte stukken maar ik weet dat ze niet echt rustig blijft nu ze al een paar maanden niet gewerkt heeft. Ze heeft geen boxrust gehad, daar doe ik niet aan dus staat gewoon in onze kleine kudde buiten. Het is een merrie die graag voor me werkt en daarom is ze veel te gretig om rustig te gaan stappen en ik dacht misschien is die CCL wel wat voor ons alhoewel ik over dat ding heeel erg mijn twijfels heb vandaar dit topic.
MIJN VRAAG aan jou: hoe kan ik haar rustig laten stappen zonder hulpmiddel???
gr Claudia
door haar duidelijk te zeggen, dat het stappen op een rustige manier goed is voor haarzelf.
Voor mij voelt een dier/paard altijd goed aan, wat wel of niet goed voor hen is.
voordeel is dat ze buiten staat en dus niet explodeert door de energie...(goed trouwens)
ik geloof niet in boxrust voor peesblessures.
daarom zal ik dit hulpmiddel nooit hoeven gebruiken en dus niet nodig hebben.
Hunter75 schreef:Hi Rianne,
Er zijn veel situaties waarbij je paard een tijd moet stil staan. Bijvoorbeeld bij een blessure. Als je paard dan weer een beetje gestapt mag worden, is het niet gek dat hij dan flink uit zijn dak kan gaan van alle opgekropte energie. Hoe goed je paard ook is opgevoed.. :-(. Dat is echt niet te voorkomen!
En als je paard druk doet aan de hand is de kans op het verergeren van de blessure heel groot. Of hij blesseerd zich weer op een andere manier!

).
)
. 2005 schreef:De concord leader laat ik even in het midden, de ConCord longe snap ik het doel niet helemaal van. Je kan hem dacht ik op twee manieren gebruiken. Bij beiden manier sta je met twee touwen in je hand, waarvan ze alletwee van de voorkant komen. Je hebt geen arm meer over om de achterhand aan te drijven en in een goede driehoek met je paard te gaan staan. Mocht er ook een touw over de rug of via de achterhand komen dan zou dat al een hele verbetering zijn.
Als beide touwen voor de voorbenen langslopen, zet je daar eigenlijk toch een beetje de rem er op. De achterhand wordt niet getrained en het paard wordt naar beneden getrokken door de katrolwerking (weet je hoeveel kracht je via katrollen kan zetten?).
Maar mocht iemand mij uit kunnen leggen dat het ook anders kan, ik hoor het graag.