Rijden met zeetdeken of Regendeken! Spoed antwoord aub

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:19

Sharon89 schreef:
Nou mijn paard heeft het anders toch echt koud met 9 graden.
Koude neus, en ze maakt een wintervacht aan!
Die van mij zou in ieder geval wel een zweetdeken op krijgen! En ze gaat vanaf vandaag onder 200 grams!

mijn neus is ook koud nu, maar heb het gewoon warm hoor.
Wintervacht wordt mede bepaald door de kortere dagen. Kou ook, maar doordat de vacht dikker wordt blijven ze dus op de juiste temperatuur. :)*
Deken op doen doen we voornamelijk voor ons zelf. Paarden kunnen prima hun warmte regelen. Net als honden en katten. Alleen vinden wij die dikke vacht vervelend, of de vieze natte modder vlekken. Paard zal het een worst zijn.
En met de verkeerde deken werk je de warmteregeling van je paard nog tegen ook, waardoor ie het juist koud krijgt...

Elin_

Re: Rijden met zeetdeken of Regendeken! Spoed antwoord aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 11:47

Opgelost
Met niets gereden en het ging prima!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:46

de mijne wordt momenteel ingepakt met twee zweetdekens op weg naar de manege
(een uitrijdeken, en een gewone dunne zweetdeken)
de gewone zweetdeken gaat dicht op de borst, en beschermt buiten haar borst, de uitrijdeken haar kont,
tijdens losrijden in de binnenpiste bljft de gewone uitrijdeken effe op, en gaat er dan ook van, tijdens uitstappen gaat de uitrijdeken er weer op, en als ze efe moet wachten in een box de gewone zweetdeken.
tijdens het terugstappen naar huis gaat de uitrijdeken op, zadel op, en het zweetdeken bovenop het zadel.

paardlief is geschoren en staat nu onder een 400 grams bucas.
als het echt koud is (vriestemperaturen) gaat ze met uitrijdeken en een dun zweetdeken + zweetdeken met hals.
op wedstrijden (langere tijd moeten wachten als ze nog niet warmgereden is) ligt er nog een wollen deken bij.

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:48

idd dan beter geén deken opdoen :Y)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:55

wel een zweetdeken opdoen het paard koelt anders te snel af als je opeens naar buiten gaat is stuk beter voor zijn spieren ook die moeten rustig aan afkoelen ;)
ik zal mijn paard met dit weer iig niet zonder zweetdeken langs de weg uit stappen anders kunnen de paarden ook net zo goed zonder deken in de stapmolen of buiten ze houden zich toch wel in beweging zoals sommige hier zeggen ;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:57

Sharon89 schreef:
Die van mij zou in ieder geval wel een zweetdeken op krijgen! En ze gaat vanaf vandaag onder 200 grams!

:') . Die deken zit toch ook niet over haar neus heen?
En de wintervacht heeft te maken met het kortten van de dagen...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:59

niet geschoren geen deken nodig
ze droogt sneller zonder deken dan met deken

zodra ze geschoren is, is dat een ander verhaal :)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:01

ijssnuiver schreef:
Sharon89 schreef:

:') . Die deken zit toch ook niet over haar neus heen?
En de wintervacht heeft te maken met het kortten van de dagen...

Lekker bijdehand! ;(
Jullie moeten in ieder geval lekker zelf weten wat jullie doen, dat doe ik namelijk ook! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:52

Vroeger als ik naar buiten ging, of in de buitenbak en ik ging hard aan het werk en het was koud en regenig, deed ik wel is een waterdichte fleece gevoerde op. Zitnu na te denken op voor dat soort gevallen een stapmolen deken te kopen, daar kunnen. Ze zich toch wat makkelijker in bewegen!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:13

Stapmolen dekens zijn niet gemaakt om mee te rijden. Dan zal ik echt een uitrijdeken nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:21

Needje schreef:
Stapmolen dekens zijn niet gemaakt om mee te rijden. Dan zal ik echt een uitrijdeken nemen.

waarom wel een uitrij deken en geen stap molen deken. ik ga zonder zadel op mn paard. en dan is een uitrij deken niet handig

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:32

ja oke, dan kan het wel inderdaad. Maar dat bleek niet uit je berichtje :P maar een stapmolendeken (en andere waterdichte dekens) lijken me wel wat glad dan voor zonder zadel of niet? als je met uitrijdeken zou gaan rijden kun je je benen eronderdoor doen voor de warmte hahaha (oke, niet veilig ik weet het ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:34

Nouja of het glad is weet ik niet, ligd er denk ik een beetje aan welke stof het is. van de gewone waterdichte dekens had ik nooit last met het rijden. een uitrijdeken lijkt me niet handig omdat ie dan voor mijn buik gesloten moet worden en in niet zo lang ben als het zadel dus het paard er niet veel aan heb..