Nieuw zadel, maar welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LucianoS

Re: Nieuw zadel, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 07:32

tekna dressuurzadel ? mijn pony is ook zeer kort in zijn rug en deze ligt goed achter rond aflopende kussens ... is wel kunstof maar lijkt op leer ! en nieuw nog betaalbaar

max_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 07:38

Mag ik vragen waarom geen Rossner zadel?

Er is nml. helemaal niks mis met Rossner, en zit heerlijk, gaat ook redelijk lang mee, en is soepel leer.

Als ik jou was zou ik een naar Divosa gaan ofzo, en een aantal zadels passen , en voelen. Heb nml. ook gepast daar, en heb op een Kieffer, Passier en een Rossner gezeten en vond toch echt de Rossner het fijnst terwijl ik eerst een kieffer wou.

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:56

babydolll schreef:
mmm, vind ik iets teveel van het goede voor een 2dehands zadel. hoe ervaar je de wrongen? het zadel ziet er vrij maf uit, mijn kieffer heeft meer gevormde wrongen..

mijn zadel is dan ook in nieuw staat ;) De wrongen zijn normaal, niet te groot niet te klein. maar super zacht dat is wat het zo fijn maakt. Je kan dit zadel ook helemaal laten aanpassen, ik zelf heb m'n zweetblad 1 cm naar voren laten zetten omdat ik nogal lange benen heb. Edward gal rijd trouwens ook met dit zadel :D

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 10:55

max_ruiter schreef:
Mag ik vragen waarom geen Rossner zadel?

Er is nml. helemaal niks mis met Rossner, en zit heerlijk, gaat ook redelijk lang mee, en is soepel leer.

Als ik jou was zou ik een naar Divosa gaan ofzo, en een aantal zadels passen , en voelen. Heb nml. ook gepast daar, en heb op een Kieffer, Passier en een Rossner gezeten en vond toch echt de Rossner het fijnst terwijl ik eerst een kieffer wou.

tja, sorry dat ik het zeg maar ik vind wel degelijk een kwaliteitsvershil tussen kieffer en rossner. Heb eens op zo'n zadel gezeten en het is echt goed spul voor het geld maar gewoon geen kieffer. Zit er niet fijn in ook.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:02

Tja, zadel is erg afhankelijk van je eigen zit (gedwongen, vrij etc) en hoe t ligt op je paardje. Kwestie van veel zadels passen.
Zelf vind ik bijv KN verschrikkelijk zitten en ben juist fan van Passier (GG). Euroriding hoor ik ook goede dingen over. Ook beide modellen met veel tweedehands aanbod. Succes!

poi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:39

Een stubben maestoso de luxe misschien? Is zeer geschikt voor paarden met korte rug en vooral met de verkorte dikke wrongen zit je er echt heel stevig in.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:53

Een JC zadel?! Jorges Canaves.
(ik heb de mijne te koop 17 inch, boommaat 31), fijne diepe maar ongedwongen zit met 'middelmaat' kniewrongen, iets teruggesneden kamer (dus zou ook geschikt moeten zijn voor paarden met een hogere schoft, maar dat heeft mijn paardje niet en daar lag 'ie, tot ze veel breder werd, erg goed op)

xchristy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:38

knight rider !
Heb ik goede ervaring mee maar heb gehoord dat WOW ook heel goed is

Angie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:46

County Competitor is een heel fijn zadel

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:53

Massimo en kent & masters zijn geschikt voor korte ruggen.
Massimo trail heb ik hier liggen, zit fijn en behoorlijk vast.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:09

Daaleman!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:10

Inderdaad een massimo :j
Heb ik ook voor mijn haflinger. Ligt prima en zit heerlijk.

Liseuh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:06

3000 euro voor een county perfection? You wish! Dat zadel kost nieuw maar liefst 4800 euro!!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:46

equestor levade , echt ik heb dit zadel tweedehands voor mijn fries gekocht en wat een wereld van verschil. Ze begint nu pas echt met lopen. Ik heb er een heel ander paard voor terug gekregen.
Super zachte zitting en speciaal voor de wat barokkere paarden.