leuk he een borst beschermer :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yaka

Re: leuk he een borst beschermer :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:19

Heb ik ook gehad. Hele schoft ontstoken die dingen zouden ze uit de winkel moet halen.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:21

Haha aangezien heb 1 pagina met slechte ervaringen zijn. Ben ik 1 met een goede ;) Heb al jaren een borstbeschermer die eens in de zoveel tijd om gaat heb nooit ergens last van gehad gelukkig! (vriendin wel dus ken ook de slechte verhalen in real life)

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:57

ai ik ken dat. mijn onderdeken was helemaal naar achter geschoven en had zo strak gestaan dat ze ook bulten kreeg. Wou ook een borstbeschermer aanschaffen omdat die van mij ook schuurplekken krijgt. maar even goed over nadenken dan!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:58

eigenlijk mag je paard ook geen schuurplekken van een deken krijgen, dan past je deken gewoon niet goed. een borstbeschermer hoor je dus eigenlijk ook niet nodig te hebben

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:59

Zelfde probleem, na de 1e nacht lag dr hele schoft open, nu heb ik dus 2 witte plekken op dr schoft zitten :(

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:00

Al je deken niet past, als je schuurplekken krijgt, blijft een borstbeschermer een lapmiddel. Investeer in een goed passende deken!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:21

ik heb goede ervaring ermee
mijn pony kreeg oplaatst een hele schrale huid bij de gespen bij zijn borst
toen we de normale maat kochten vonden we het veel te strak, dus hebben we 2 maten groten gekocht
nu zit ie niet zo strak, maar toch wel er om heen

ideaal! hij heeft nergens meer last van! :)

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 01:38

liefie_love schreef:
ooei denk asjeblieft om die rotdingen! :(
ik had em idd ook opgedaan tegen het schuren, en van de ene op de andere dag was haar hele schoft opgezwollen en dit is later opengegaan. direct de beschermer af, maar het deken durfde ik ook niet meer op te doen omdat ze erg veel last had. dus daar stond ze dan lekker geschoren in de kerstvakantie in de sneeuw zonder deken :S wat was ik kwaad. desbetreffende winkel gebeld enzenz. DA die niets "kon"doen en nu 1 jaar en 10 maand! later heeft ze nogsteeds een plekje op de schoft waar nog geen haar groeit.ik kan nu na een jaar wel weer rijden maar moet het erg goed in de gaten houden! :(:)

De mijne kwam ik vorige week bij de grote opkuis terug tegen en heb hem zonder aarzelen in de vuilnisbak gegooid. Die wil ik niet eens weggeven, zo'n onding! Ama's schoft lag er na één dag al compleet van open: grote witte plek nu en heeft lang geduurd voor het genezen was. Gelukkig konden we doorrijden omdat m'n Prestige Trekker zoveel ruimte laat aan de schoft.

Hoor verder graag de theorie van de goed passende deken. En welke moet dat dan wel zijn? Je kan er tien kopen en dan weet je nog niet zeker of er eentje 'echt goed' zal passen. Ik probeer zo veel mogelijk te wisselen om schuurplekken te vermijden (en uiteraard je dekens mooi proper houden!), maar met het ouder worden, krijgen paarden er ook gewoon meer last van. Ze worden wat 'hoekiger', letterlijk. Sinds vorig jaar krijgt m'n merrie ook wat afgeschuurde plekjes haar op haar lendenen tegen de lente. Echt extreem is het niet gelukkig: ik zie vaak paarden (vooral geschoren) die nog geen mm haar meer overhouden...

Kocht trouwens vandaag een eczeemdeken type Boett (voor volgende zomer alvast) en vraag me nu af of ze daar ook last van kunnen krijgen op de schoft, want de voorste band van het buikstuk zit ongeveer op dezelfde plaats als de band van een borstbeschermer. Iemand daar slechte ervaringen mee?

anneliesN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 03:33

mijn paard had ook schuurplekken op haar schouders van haar deken ook een borstbechermer aangeschafd na ong een week had ze een kaal plek op haar schoft nu 3 jaar later is die nogsteeds kaal met een paar witte haartjes heb daarna een deken met voor bij haar borst glade voering en de rest is van stof voor haar gekocht en nooit meer ergens last van gehad.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:12

LeenC schreef:
De mijne kwam ik vorige week bij de grote opkuis terug tegen en heb hem zonder aarzelen in de vuilnisbak gegooid. Die wil ik niet eens weggeven, zo'n onding! Ama's schoft lag er na één dag al compleet van open: grote witte plek nu en heeft lang geduurd voor het genezen was. Gelukkig konden we doorrijden omdat m'n Prestige Trekker zoveel ruimte laat aan de schoft.

Hoor verder graag de theorie van de goed passende deken. En welke moet dat dan wel zijn? Je kan er tien kopen en dan weet je nog niet zeker of er eentje 'echt goed' zal passen. Ik probeer zo veel mogelijk te wisselen om schuurplekken te vermijden (en uiteraard je dekens mooi proper houden!), maar met het ouder worden, krijgen paarden er ook gewoon meer last van. Ze worden wat 'hoekiger', letterlijk. Sinds vorig jaar krijgt m'n merrie ook wat afgeschuurde plekjes haar op haar lendenen tegen de lente. Echt extreem is het niet gelukkig: ik zie vaak paarden (vooral geschoren) die nog geen mm haar meer overhouden...

Kocht trouwens vandaag een eczeemdeken type Boett (voor volgende zomer alvast) en vraag me nu af of ze daar ook last van kunnen krijgen op de schoft, want de voorste band van het buikstuk zit ongeveer op dezelfde plaats als de band van een borstbeschermer. Iemand daar slechte ervaringen mee?

Of een deken echt past zie je vanzelf heel duidelijk, blijft de deken goed op de plek liggen en krijgt je paard er geen schuurplekken van kun je ervan uit gaan dat hij redelijk past, je zult misschien een paar dekens moeten kopen voordat je de goede hebt maar ga daarom ook voor een goed merk, onze pony kreeg ook schuurplekken van een EJ deken, dan kun je de maat kopen die je wilt, maar hij had gewoon geen goede pasvorm, of iig niet de pasvorm die bij onze pony hoorde.
Ik zou dus op zoek gaan naar een wat duurdere deken zoals Dominick, Horseware of Bucas, dat zijn dekens die vaak heel goed liggen en ze zijn van goede kwaliteit.
Zelf heb ik ook goede ervaring met de HH dekens, stevig en ze liggen goed op mijn pony's, alleen schijnt dat ze op paarden niet zo super passen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 13:35

hij heeft nu geen borstbeschermer meer om en de bultjes worden al iets minder maar ze zijn nog lange niet weg. Hij heeft nu ook een goed passende deken op dus geen schuurplekken! :)

iemand misschien behoefte aan een foto van de bultjes?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:43

Cassidy schreef:
Al je deken niet past, als je schuurplekken krijgt, blijft een borstbeschermer een lapmiddel. Investeer in een goed passende deken!

helemaal mee eens. maar soms ontkom je niet aan wat minder goed passende dekens ;)
ik heb de BB ook 2 winters gebruikt,mijn paard bleef maar uit de dekens groeien dus nam ik ze vast een maatje groter,
had er niet echt problemen mee, alleen de manen gingen wel weg. vond ze ook niet heel practisch.
nu gebruik ik ze al jaren niet meer :+

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 23:43

Hyposjuhhh schreef:
Of een deken echt past zie je vanzelf heel duidelijk, blijft de deken goed op de plek liggen en krijgt je paard er geen schuurplekken van kun je ervan uit gaan dat hij redelijk past, je zult misschien een paar dekens moeten kopen voordat je de goede hebt maar ga daarom ook voor een goed merk, onze pony kreeg ook schuurplekken van een EJ deken, dan kun je de maat kopen die je wilt, maar hij had gewoon geen goede pasvorm, of iig niet de pasvorm die bij onze pony hoorde.
Ik zou dus op zoek gaan naar een wat duurdere deken zoals Dominick, Horseware of Bucas, dat zijn dekens die vaak heel goed liggen en ze zijn van goede kwaliteit.
Zelf heb ik ook goede ervaring met de HH dekens, stevig en ze liggen goed op mijn pony's, alleen schijnt dat ze op paarden niet zo super passen.

Nope, het heeft echt ook met leeftijd te maken, hoor. ;) Vroeger had m'n merrie er nooit last van, is iets van de laatste jaren (ze is nu dik 22). Al m'n dekens zijn merkdekens (BR, Horseware, Weatherbeeta, ...) en blijven netjes liggen, zelfs na een dag weidegang. Er zijn dekens bij die ze al jaren heeft en recentere aankopen. En toch krijgt ze schuurplekjes. Dekens worden ook echt wel proper gehouden, zoals ik eerder schreef. Onderdekens gebruik ik alleen nog tussen twee andere dekens in 't putje van de winter, want die zijn gemaakt om te 'plakken', dus ook wat ruwer voor haar vacht = nog sneller schuurplekken. Ze bovenop leggen is ook geen alternatief, want de krullen plakken erin tot en met, en ze hebben ook geen singels, dus m'n onderdekens zijn eigenlijk zo goed als werkloos sinds twee jaar. :D Dekens worden ook elke dag even afgenomen, haar even borstelen en dan netjes terugleggen. Merk ook op ander gebied dat ze 'hoekiger' geworden is: zo heeft ze minstens vier pakken houtkrullen nodig in haar stal of ze ligt haar gewrichten open (vooral zijkant sprong). Met oudjes altijd wat meer werk en zorgen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:55

Cassidy schreef:

Het ligt ook aan je paard.
Ik heb een AV die al schuurplekken van zijn hoofdstel, halster en singel krijgt.
Hij heeft heel snel een schuurplek op zijn borst op de plek waar zijn hals de deken (iets) raakt bij het grazen.