Nieuw zadel, maar waar kopen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bonjootje

Re: Nieuw zadel, maar waar kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:19

trouwens Peuk: ik ben ook zeer te vreden over kieffer, stubben en wintec, dus even geen voor oordelen over boomloze ruiters, zal het nog erger vertellen ik rij ook bitloos daar ben je vast ook niet over te spreken. maar bij mij is het per paard verschillend, het paard met rug problemen word boomloos gereden.... de andere met boom en bit...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:22

Ik zie nergens dat de TS persé een boomzadel wil Peuk?

Ik heb zelf 2 boomzadels gehad, en met allebei was ik niet tevreden. Toen ben ik verder gaan kijken, en kwam ik toch uit bij boomloos. Ik heb nu een Barefoot zadel sinds januari 2009 en ik ben er nog steeds heel gelukkig mee..

Ik weet niet of je open staat voor boomloze zadels, TS, maar ik denk dat het zeker het proberen waard is! Zo'n zadel is namelijk zo flexibel dat het mee vormt als je paard wat breder of smaller wordt. Dan hoeft je zadel niet meteen aangepast worden..

Het kan zijn dat het niks voor jou en je paard is, maar waarom niet proberen? :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:28

http://www.deverlichtezit.nl

Godfried is een zeer ervaren zadelmaker/zadelpasser. Hij neemt zijn werkplaats in zijn busje mee naar klanten. Heeft een grote variaties aan zadels, merken, prijsklasse. Ik ben echt heel enthausiast over deze man. Neemt ook alle tijd om zadels te passen, kan terplaatse opvullen, repareren etc. En hij werkt door heel nederland.
Ik kan je hem echt aanraden.

Succes met je paardje trouwens!

__Carmen__

Re: Nieuw zadel, maar waar kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 18:11

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!
Even voor alle duidelijkheid: ik ga nu nog geen zadel passen en kopen, pas als ze rust heeft gehad en aan de longeerlijn is getraind, kortom: als ze geen last meer heeft van haar rug ;)
Ik sluit boomloze zadels niet uit, als geen enkel boomzadel blijkt te passen wil ik zeker de aanschaf van een boomloos zadel overwegen. Maar het is niet mijn eerste keus op dit moment.
Ik heb me verdiept in MFSC en dat spreekt me inderdaad erg aan, maar het nadeel is dat zij er geen MFSC veelzijdigheidszadels zijn. En ook bij de dressuurzadels is de keuze beperkt. Daarom ben ik erg blij met de tip over Superhorse. Een MFSC consultant die een winkel heeft waar verschillende merken zadels worden verkocht, in mijn ogen de ideale combinatie :) Mijn idee is dus nu om daar over een tijdje heen te gaan en een afspraak te maken om te passen, want het is bovendien in de buurt.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:16

Ik weet niet wat je rijdt met je paardje, maar ik las pas dat boomloze zadels niet zo geschikt zijn voor intensief (in de sport) rijden. Omdat ze de druk niet goed verdelen.
Daar moet je ook naar kijken, wat wil je met je paard gaan doen. :)

Ik hoop dat ik nu niet alle boomloze-bokkers over me heen krijg, ik heb het ook maar gelezen! :o

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:07

xSaarSaar schreef:
Ik weet niet wat je rijdt met je paardje, maar ik las pas dat boomloze zadels niet zo geschikt zijn voor intensief (in de sport) rijden. Omdat ze de druk niet goed verdelen.
Daar moet je ook naar kijken, wat wil je met je paard gaan doen. :)

Ik hoop dat ik nu niet alle boomloze-bokkers over me heen krijg, ik heb het ook maar gelezen! :o

Hangt er vanaf wat je doet. Als jij je rijden aanpast, goed op je houding let en vanuit je knieën lichtrijd, kun je best intensief rijden met boomloos. Ga je echter intensief springen,, dan zul je wel een boomzadel nodig hebben.
In de dressuur etc. heeft boomloos naar mijn ervaring het gigantische voordeel dat je dichter op je paard zit. Je kunt hem zo beter beinvloeden en nog kleinere hulpen geven. Ook voel jij beter wat je pony doet met zijn rug.
Het is naar mijn ervaring zo veel beter voor je zit, en het komt de verfijning in het rijden absoluut ten goede.