Barefoot London of Lexington?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Re: Barefoot London of Lexington?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 16:26

Ik heb een singel met zo'n neopreen hoes erom van (volgens mij) 60 cm. Deze is niet van mij, ik heb alleen maar lange singels, en vond het zonde om speciaal een singel te kopen voor een zadel waarvan ik nog niet weet of ik 'm wilde kopen... :)
De pad is er één van Barefoot zelf, volgens mij gewoon degene die er officieel bij hoort. :)
Pommel is maat M, en voor zover ik kan zien is dat goed, maar dat wil ik sowieso nog even na laten kijken...

Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het aan de singel ligt?! :) Ik ga er morgen nog een keer mee rijden.. En moet dan beslissen.. Zou nog niet weten wat ik ga doen.. :) Vind hem vooral in stap echt zalig zitten.. Galop en doorzitten is wat moeilijker, maar... ga ik daar aan wennen? :) Ga ik over een poosje heel stevig zitten terwijl ik doorzit, of blijf ik hobbelen? :) (in mijn boom-zadel zit ik altijd wel heel stil...) Heb alleen soms in draf (lichtrijden) wel wat last van de pommel aan de voorkant.. Heb nogal de neiging om voorover te vallen als ik bezig ben... Maar dat leer je zo wel snel af ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:01

een barefootsingel (de anatomische) of een banaansingel helpt al een groot deel tegen het schuiven
het opstijgen is ook een trucje (ipv je op te trekken aan het zadel, "trek" (hou ik me vast) een de manen(kam) van men paard, , en trek me grotendeels daar aan op, eenmaal ik wat op hoogte ben steun ik op mijn zadel, maar probeer hem naar beneden te duwen aan de rechterkant, ipv mijn hangkant, zo kan ik perfect opstijgen zonder een mm te schuiven.

wss schuift hij terwijl je rijdt niet echt, behalve mss bij korte bochten waar je je balans verliest?

je went eraan, met een boomlooszadel voel je de rug onder je bewegen, met een boomzadel gaat die enkel op en neer, en met boomloos voel je ook de zijdelingse bewegingen etc,
het is wennen, maar als je op dit zadel kunt zitten zit je overal op als een huis ;)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:27

Een (iets) elastische (Barefoot of FRA) singel kan iid verschil maken mbt de stabiliteit
Na een (ruime) week testen gaat het over het algemeen steeds beter met je zit
Het is vaak even wennen omdat je paard doorgaans wat ruimer loopt en ook meer beweging in de rug heeft
Zelf was ik al 10 jaar gewend aan Flair en aan WOW dus voor mij was de overstap niet zo groot

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:40

klinkt bekend en bij mij was het dus geen succes.
Ik kon er niet aan wennen en zit nu in boomzadel weer een stuk stabieler! Ben er wel veel meer aan gaan wennen en kon op den duur ook wel goed zitten bij onverwachte bewegingen, had ook wel echt meer contact/gevoel.
Maar mijn beenligging verbeterde gewoon echt niet goed genoeg en galop en doorzitten ook niet.
Maar voor buitenritten vind ik m wel zalig!

filmpje met lexington

filmpje met boomzadel

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:03

Als het goed is krijg ik het testzadel Lexington van de week binnen, ben heel benieuwd!!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:25

@opisop_shop
Wat een mooie duidelijke filmpjes
Zelf krijg ik het idee dat het meer aan de wrongen ligt waardoor je beenligging niet optimaal is
dan alleen aan het feit dat het een boomloos zadel is
Heb je de London ook geprobeerd?

@DiamondHorses
Succes met testen!

Ik heb de Lextington ook uitgeleend als testzadel
De 1e berichten zijn goed
Zelf zit ik liever in een London
Mijn beenligging is dan gewoon beter

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:11

ja ik had de london een week als testzadel.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:45

@opisop_shop
Had je met de London hetzelfde probleem?

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:05

Hee, de webwinkel in mijn onderschrift is van een vriendin van mij, en zij heeft een zadelpas service. Je kan het zadel dan gewoon een week lang testen en kijken of het wat voor jou en je paard is! Ze verkoopt barefoot zadels en je kan dan dus ook verschillende types uitproberen :)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:38

Ik heb mn lexington test zadel net binnen gekregen, ben benieuwd, ga ´m morgen meteen op allebei mn paarden uit proberen :D
Maar jeutje wat een groot ding vergeleken bij mn eigen zadel haha...... Gelukkig zijn mn paarden ook niet één van de kleinste anders zouden ze erin verzuipen :+

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 20:14

Die van mij is 1.41 :') Ik had maat 1 maar ook zoiets van: JEZUS, Wat een zadel! Zo ontzettend hoog! :) Ben benieuwd wat je er van vindt. Ik vond het heel erg wennen, naar 3 x vond ik 'm wel fijn! (Tot ik weer op mijn eigen zadel ging zitten, die vond ik toen ineens extra fijn :+ )

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:23

Nouhou, hij viel me niet mee, maar zoals eerder gezegd moet ik het natuurlijk wel een kans geven, alleen ze heeft wel aan beide kanten wat schuring van de pommel :? >;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:48

dan zit de verkeerde maat pommel erin denk ik?

TS bevalt jou het zadel goed?

Mijn Lexington is kaal te koop voor E500, bij interesse graag pb :P

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:01

Ik heb er ook een lexington op test gehad maar kon er niet aan wennen, mijn complete houding was aan diggelen, ze zijn te hoog in de zit en de wrongen liggen niet netjes iets naar voren maar bij mij juist iets naar achter.
Wellicht dat het scheelt dat mijn fjord helemaal geen schoft had, ik had zwaar het idee dat het middelpunt naar voren schoof in het zadel.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:13

aafje87 schreef:
ik had zwaar het idee dat het middelpunt naar voren schoof in het zadel.

Nou idd, dat vonden wij dus ook, maar ik zeg het, ik heb er nog maar 1 keer op gezeten!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:22

je kunt de beugels ook verplaatsen he, wellicht dat je daardoor wat beter erin kunt zitten?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:52

opisop_shop schreef:
je kunt de beugels ook verplaatsen he, wellicht dat je daardoor wat beter erin kunt zitten?

Ik had ze op het laatste gaatje zitten, maar nog steeds had ik het idee dat het middelpunt te ver naar voren lag.
Mijn idee was gewoon dat die lexington te plat was van voren en te hoog van achter, het diepte punt van het zadel is gewoon niet goed.
Wellicht dat dat minder is met een paard met schoft genoeg, maar op mijn ronde fjord kiepte het totaal naar voren voor het gevoel

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:16

nee ik bedoel juist dat je de beugelophanging kunt verschuiven; verder naar voeren of naar achteren :)

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:49

Ik knal steeds tegen het voorboogje op, ondanks dat ik een maat 2 heb. En maat 2 is echt groot genoeg, want zo breed ben ik niet. Heel vreemd. Hebben jullie dat ook?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 18:24

opisop_shop schreef:
dan zit de verkeerde maat pommel erin denk ik?

TS bevalt jou het zadel goed?

Mijn Lexington is kaal te koop voor E500, bij interesse graag pb :P

Heb ik nog niet gepost wat ik er mee gedaan heb? (Beetje last van geheugenverlies :') )
Zadel ging wel iedere keer fijner zitten maar schoof heel erg (dan zat ik weer in zn nek, dan weer op z'n kont :+ ) en was niet helemaal enthousiast van de pommel voor in, wanneer ik bijv. naar het bos ga en een stuk hard galloppeer ga ik in verlichte zit zitten. Alleen dat was niet meer helemaal mogelijk door de pommel. :) Heb 'm dus ook terug gebracht!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:45

oh dus toch wel wat verhalen over die pommel!
Mn vriendin had dat ook, heeft deze week de london getest en nog steeds hetzelfde. Op mijn paard heeft ze het helemaal niet, ook niet met springen. Ligt dus ook echt duidelijk aan de ligging op je paard, haar paard had meer schoft en dus zit je er anders op.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:32

Nou helaas, voor mij geen Lexington! Ik vind het model totaal niet fijn en ik vind dat je juist veel minder contact met je paard hebt! Helaas.... misschien dat ik nog wel de London nog ga proberen!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:19

@DiamondHorse
Balen zeg maar wel fijn dat je eerst kan proberen
Dan heb je iig geen miskoop gedaan
Zelf zit ik superlekker in een London
Die heb ik ook als testzadels

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:28

Die zou ik dan misschien gewoon even moeten proberen, ik wil je eerdaags toch nog een keertje contacteren voor de vos! ;)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:18

opisop_shop schreef:
nee ik bedoel juist dat je de beugelophanging kunt verschuiven; verder naar voeren of naar achteren :)

Klopt dat weet ik, hij zat ook helemaal op het laatste gaatje, dus zo ver mogelijk weg van de pommel.