peesbeschemers !?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:22

TurtleLove4 schreef:
xxmarinthe schreef:
het is wel als je er heel vaak mee rijd dat het paard dan pijn krijgt aan de pezen
maar ik zou ze bji springen wel aan doen
zelf doe ik bij buitenrit altijd bandages aan

bandages op wandeling zijn heeeeeeeeeeeel gevaarlijk!!!
als ze losraken of ergens blihven hangen oid..
heb het zelf ook al meegemaakt, paard is gestruikeld!

Onzin..... tenzij je goed bandageert. Dan zatten bij jou de klittebandjes niet bovenaan èn aan de buitenkant of dan heb je tè los gebandageerd. Tot enige jaren geleden werdt er veel met bandages gereden, ook in de SGW. Geen enkel probleem (behalve het feit dat natte bandages zwaar werden omdat ze water absorberen).
Wel kun je je -zeker tegenwoordig, met alternatieven- afvragen of bandages wel het juiste beschermmateriaal is. Maar dat is wat anders dan dat hierboven wordt gesuggereerd.

heathfield

Re: peesbeschemers !?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 19:54

bedankt voor alle reacties :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:06

ik rijd met buitenrijden en springen met peeskappen, omdat mijn paard daar vaak erg enthousiast wordt en dus sneller zichzelf aantikt. met dressuur gebruik ik vaak bandages voor bescherming en steun, en eerlijk toegegeven ook omdat ik het gewoon leuk vindt staan.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:07

Het is je eigen verantwoordelijkheid maar ik zou er toch maar aan doen hoor als hij er aantikt is hij beschermt!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:09

Eerst reed ik altijd zonder, maar ik merkte pas dat hij zich wel degelijk aantikte, dus toen heb ik pees en strijklappen gekocht. En ze zitten echt onder de diepe krassen. Dus ik ben blij dat ik ze nu heb. :)

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:13

Nee, ik gebruik ze niet.
Mijn merrie loopt ook niet kreupel en kan tegen een stootje.

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:21

ik heb mijn pony ook al drie jaar, en nooit met peesbescherming gereden. gaat prima! :)
laatst zei iemand wel tegen mij dat ik met springen misschien beter wel bescherming voor haar peesjes nodig had omdat erg heet wordt, en af en toe rare wendingen maak.
ze zei er wel bij dat ik het zeker niet iedere keer tijdens het rijden om moest doen, anders zouden haar pezen te zwak worden.
dat doe ik dus voortaan ;).

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:33

Ik heb altijd peesjes voor aan en achter bij springen en in het bos..mn pony tikt vreselijk! :+