korte rug,ronde buik..zadel met goede singelstoten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:53

ik wil eigenlijk toch een wintec isabell proberen..om te passen(niemand hier omgeving arnhem toevallig met dat zadel?) :+

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:28

retivi schreef:
Anoniem schreef:
retivi,ja ik meende dat het voor korte paarden wel okee was?
mij lijkt de werth ook een optie,heb er op de bok al weleens opgezeten en vond het zalig zitten..

Het is ook per paard heel verschillend. Die van mij heeft nog een behoorlijke schoft, het zadel zal dus niet snel naar voren schuiven.
Is je paard en rond en kort én zonder schoft is het altijd heel lastig. Mijn zus heeft er zo één en die heeft een jarenlange zoektocht achter de rug. Uiteindelijk met een simpele JC saphir geslaagd.

Zaldi is overigens speciaal gemaakt voor rondere paarden, maar niet per definitie kortere. Ik zou met Zaldi dus wel goed opletten dat hij niet te lang is. De zadels zitten verder super! Hele fijne en zachte zit!

Nee, JC quantum ;)

Heerlijk zadel!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:58

Anoniem schreef:
ik wil eigenlijk toch een wintec isabell proberen..om te passen(niemand hier omgeving arnhem toevallig met dat zadel?) :+

Sorry, ik woon in Blankenham, niet in de buurt.
Anders had je hem zeker mogen passen!
Al kan ik op het moment niet rijden (door blessure paard |( ) en zou je hem wel een weekje mogen proberen...
Hm weet niet hoe dat te regelen valt.
Overigens zit er nu een witte (breedste) boom in, ik heb ook nog een boommaat kleiner liggen.

Als jij een idee hebt hoe we dit kunnen regelen, mag je hem best wel even testen!

SaddleCons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:02

Thorowgood de T4 en T6 en Kent & masters hebben nu speciaal een zadel voor bredere paarden

massimo zeer geschikt voor het type paard waar je een beschrijving over hebt gegegen

Anoniem

Re: korte rug,ronde buik..zadel met goede singelstoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:06

fijne reacties!
ik heb een isabell gekocht op voorwaarde dat ie terugkan als ie niet okee ligt.
ga hem straks passen.
als dat niet okee ligt,ga ik weer verder kijken en ik denk dat massimo een goede 2e kan zijn evenals thorowgood en kent&masters.

SaddleCons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:57

nog een tip. Isabell Werth heeft niet zo een mooie brede kamer als de Thorowgood, K&M en MAssimo

Succes met je zoektocht en vooral veel rijplezier

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:52

eeuhh tip als blijkt dat niets blijft liggen... heb zelf een tekna dressuurzadel helaas schoof deze ook nog naar voren

heb een antislipmatje gekocht en een banaansingel en mijn zadel blijft nu perfect liggen :D

( mijn pony is ook kort-rondgeribt-door zijn bollere buik schuiven alle zadels naar voren echt een drama )

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:57

Ik heb nog een zgan massimo dressuur II liggen, is dat misschien iets voor je? Is wel een boommaat 35.. en dat is erg breed

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:58

Thorowgood inderdaad.
Die heeft onder het zweetblad ringen waar je singelstoten aan kan bevestigen.
Je kan zo andere bestellen en ze er zelf aan zetten of verplaatsen.
Zo zaten er bij aankoop zes stoten aan, ik heb er twee weggehaald.

Ik heb de T4 koudbloed, die is hier al meerdere keren geopperd, maar daar kan ik alleen maar in meegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:05

helaas,de isabell past niet.
voor de 'grap'even een dressuur Prestige en een Kieffer Lech erop gehad van stalgenoten en die zaten een stuk beter..

massimo zou mooi zijn,maar mijn pony heeft de normale boommaat dus 35 is echt te breed.