Is jullie paard ook zo veranderd door een pro-lite pad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Is jullie paard ook zo veranderd door een pro-lite pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:23

die pad die ik heb kan ik niet vinden op de site zie ik net.
Daar staat alleen 1 met 4 vakken, dus voor en achter 2.
Ik heb 6 vakken, ook nog 2 apparte in het midden.
misschien een nieuwere versie?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:29

de mijne is de wide relief

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:31

ok ik ben te spreken over de pad.

Heb in ruim een jaar mijn zadel maar liefst 4 keer aan moeten passen (waarbij alle 3 de zadelmakers overigens zeiden dat het zadel qua maten wel past). Mijn nieuwe zadelmaker heeft het zadel op dusdanige manier aangepast dat het uiteindelijk gaat passen alleen op dit moment nog niet. Omdat het paard nog erg onderontwikkeld is bij zijn schoft valt het zadel zonder de pad nu nog op de schoft. Zij raadde mij dan ook aan om de pad als tijdelijke oplossing te gebruiken. Het is dus niet de bedoeling dat ik uiteindelijk met deze pad blijf rijden.

Mijn vorige zadelmaker had het zadel op zo’n manier opgevuld dat hij bij de schoft hoger lag maar daardoor ook een vernauwing ontstond. De andere had het zadel zo hard opgevuld dat het zonder vernauwing omhoog kwam. Nu heeft hij een heerlijk zacht zadel dat niet meer vernauwd en hopelijk na wat training ook super gaat passen. Tot die tijd gebruik ik de pad en bespaar ik mezelf een hoop kosten voor nieuwe aanpassingen/nieuw zadel.

Ik heb trouwens de pad gratis mogen lenen van mijn zadelmaker, maar zou er absoluut mijn centen wel aan uitgeven.

loeree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:06

nathalie heeft de speciale MSFC zadelpasser versie. Is multifunctioneel.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:08

ik kan hem op de website niet terug vinden?
Verder ook niet op het internet.

ik vind m ideaal :j

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:12

Ik heb er vorig jaar een tijdje een gebruikt, het zadel wat ik toen gebruikte lag net niet helemaal goed en omdat ik toch van plan was niet al te lang daarna een nieuwe aan te schaffen werd mij zo'n pad aangeraden door een MSFC zadelpasser. Een paar maanden heerlijk met dat ding gereden, ik merkte ook duidelijk verschil!

Mijn paard bleek later ook een osteopaat nodig te hebben waarna ze nog beter ging lopen maar toen had ik alweer een ander zadel laten aanmeten en had ik de pad niet meer nodig :o

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:07

Ik heb er ook een (voorkant dikker), maar rij er niet meer mee, mijn paard reageerde er niet goed op, omdat het zadel wat ik had gewoon heel slecht lag. Heb nu toch maar en nieuw zadel gekocht.
Mocht iemand nog eentje nodig hebben, stuur maar een pbtje.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:18

Ik ben ook een beetje aan het kloten momenteel. Mijn Fries zijn Prestige zadel moet eigenlijk iets hoger achterop komen te liggen. Volgens mijn zadelmaker heeft opvullen weinig zin, dan gaat het zadel voor teveel druk geven en gezien Fries zijn bouw zal hij dit probleem blijven houden, welk zadel ik ook koop. Diverse pads die ik geleend/gekocht heb zijn nog zo dik aan de voorkant dat het zadel teveel op de schoft druk, en met rijden merk ik het ook. Ik zit dan heel erg naar voren en het paard lijkt ook anders te lopen. Nu rijd ik dus met een opgevouwen handdoekje wat het zadel ietsjes ophoogt en dat gaat eigenlijk ook prima, het ligt nu meer in balans. Maar vind zo'n Pro Lite pad ook een goede optie als ik dit zo lees. Misschien eens mijn zadelmaker bellen, die heeft ze te leen om te proberen....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 15:12

Dan zou je zo 1 moeten proberen die ik ook heb, zo;n multi functionele.
Dan kun je de voorkant leeg laten, de middelste een dunne en achter een dikke.
Of als je aan achter een dunne genoeg hebt de voorste 2 leeg en alleen achter een dunne.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:17

doei schreef:
Wie is je zadelmaker als ik vragen mag? :o

Ik heb ook een soort van probleem en ben ook al een paar keer gestuit op een pro-lite pad.
Leuk om te lezen dat het ook echt werkt, ik overweeg het ook.

Mijn paard zijn rechterschouder is een stukje groter als links. Hierdoor gaat het zadel scheef liggen (bijna op de ruggengraad |( )... Dus het zou dan een pad moeten zijn om de voorkant op te vullen...
Ik rij nu gewoon niet meer met zadel! Sinds ik op een barebackpad rij lukt alles rijtechnisch wat eerst niet lukte (denk aan schoudervoor, super makkelijke inbuiging, wijken etc)
De zadelmaker die ik vertrouw heeft pas over 2 maanden tijd ;(
Ben erg benieuwd wie jou zo goed heeft geholpen?!

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn merrie heeft links een grotere schouder en duwt het zadel dus naar rechts en dus op de ruggengraad.
Ik heb nu een wow in bestelling staan omdat lucht verplaatst en de schouder er dus makkelijker onderdoor kan. Misschien eens overwegen over flair aan de voorkant van je zadel te laten inbouwen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:20

__Nathalie__ schreef:
ik kan hem op de website niet terug vinden?
Verder ook niet op het internet.

ik vind m ideaal :j

Hij staat nog niet op de website maar is wel te koop hoor hij heet de Tripad . Ik heb hem nl ook.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:32

Nathalie: die jij bedoelt is de Tripad, deze is nieuw en heeft idd. 6 vakken.
Foto van een bokker:
Afbeelding

Je hebt vaste verhogende pads, kan voor voor of achter:
AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding

Aanpasbare pads: http://www.prolitepads.com/products/rel ... stable.htm

Ter verlichting en voorkoming van rug/zadel problemen: http://www.prolitepads.com/products/rel ... efpads.htm

Voor het longeren: http://www.prolitepads.com/products/rel ... roller.htm

Ter voorkoming van schuiven van het dekje, dan wel het zadel: http://www.prolitepads.com/products/rel ... lestay.htm

Voor op het zadel: http://www.prolitepads.com/products/seatsaver.htm

En zo hebben ze nog veel meer, zoals beenbescherming, zadeldekjes, singelhoezen, kinbescherming e.d..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:46

dat is mijn pad :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:52

Schangah schreef:
doei schreef:
Wie is je zadelmaker als ik vragen mag? :o

Ik heb ook een soort van probleem en ben ook al een paar keer gestuit op een pro-lite pad.
Leuk om te lezen dat het ook echt werkt, ik overweeg het ook.

Mijn paard zijn rechterschouder is een stukje groter als links. Hierdoor gaat het zadel scheef liggen (bijna op de ruggengraad |( )... Dus het zou dan een pad moeten zijn om de voorkant op te vullen...
Ik rij nu gewoon niet meer met zadel! Sinds ik op een barebackpad rij lukt alles rijtechnisch wat eerst niet lukte (denk aan schoudervoor, super makkelijke inbuiging, wijken etc)
De zadelmaker die ik vertrouw heeft pas over 2 maanden tijd ;(
Ben erg benieuwd wie jou zo goed heeft geholpen?!

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn merrie heeft links een grotere schouder en duwt het zadel dus naar rechts en dus op de ruggengraad.
Ik heb nu een wow in bestelling staan omdat lucht verplaatst en de schouder er dus makkelijker onderdoor kan. Misschien eens overwegen over flair aan de voorkant van je zadel te laten inbouwen.

Maar een WoW heeft ook een flexibele boom en een enkel zweetblad waardoor de schouder meer bewegingsvrijheid heeft.
Je zal versteld staan hoeveel je paard daar van zal opknappen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:57

Ja dat klopt, vandaar ook de wow (had ik anderhalf jaar geleden al moeten doen >;) ). Maar niet iedereen kan een wow betalen, vandaar de tip met flair voor in het zadel gebouwd.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:31

Weet iemand hoe duur zon pad tegenwoordig is?
Mijn paard heeft een te smal zadel van voren waardoor hij naar voren kantelt