Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
doei schreef:Wie is je zadelmaker als ik vragen mag?![]()
Ik heb ook een soort van probleem en ben ook al een paar keer gestuit op een pro-lite pad.
Leuk om te lezen dat het ook echt werkt, ik overweeg het ook.
Mijn paard zijn rechterschouder is een stukje groter als links. Hierdoor gaat het zadel scheef liggen (bijna op de ruggengraad)... Dus het zou dan een pad moeten zijn om de voorkant op te vullen...
Ik rij nu gewoon niet meer met zadel! Sinds ik op een barebackpad rij lukt alles rijtechnisch wat eerst niet lukte (denk aan schoudervoor, super makkelijke inbuiging, wijken etc)
De zadelmaker die ik vertrouw heeft pas over 2 maanden tijd![]()
Ben erg benieuwd wie jou zo goed heeft geholpen?!

Schangah schreef:doei schreef:Wie is je zadelmaker als ik vragen mag?![]()
Ik heb ook een soort van probleem en ben ook al een paar keer gestuit op een pro-lite pad.
Leuk om te lezen dat het ook echt werkt, ik overweeg het ook.
Mijn paard zijn rechterschouder is een stukje groter als links. Hierdoor gaat het zadel scheef liggen (bijna op de ruggengraad)... Dus het zou dan een pad moeten zijn om de voorkant op te vullen...
Ik rij nu gewoon niet meer met zadel! Sinds ik op een barebackpad rij lukt alles rijtechnisch wat eerst niet lukte (denk aan schoudervoor, super makkelijke inbuiging, wijken etc)
De zadelmaker die ik vertrouw heeft pas over 2 maanden tijd![]()
Ben erg benieuwd wie jou zo goed heeft geholpen?!
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn merrie heeft links een grotere schouder en duwt het zadel dus naar rechts en dus op de ruggengraad.
Ik heb nu een wow in bestelling staan omdat lucht verplaatst en de schouder er dus makkelijker onderdoor kan. Misschien eens overwegen over flair aan de voorkant van je zadel te laten inbouwen.