Help: Springzadel met veel kniewrong.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:55

Sanne_gm

Re: Help: Springzadel met veel kniewrong.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:57

Is een zadel van Hulsebos niets voor je, die worden op maat en naar wensen gemaakt.

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 20:03

Super Supersambo, LOL....... Bedankt. Zie dat je behoorlijk steun heb bij de sprong omdat je door deze wrong alleen je bovenlichaam naar voren kan bewegen en je onderbeen en bovenbeen stabiel blijft liggen.

Klopt het wat ik hier beweer?

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 20:04

HI sanne_gm.

Zal snel even kijken naar hun zadels.

Bedankt.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:13

ja, klopt, bij mij is het ook m'n bovenbeen wat contact heeft met de wrong en het helpt je been wat op de plek te houden.
Ondanks dat je vrij 'opgesloten' zit hou ik wel genoeg vrijheid in beweging over. (Had dit van te voren eigenlijk niet verwacht omdat ik een dressuurzadel met veel wrong juist vervelend vind).
Het geeft wel wat extra steun, waardoor je wat beter in balans blijft bij een weigering of op mijn jonge paard wat flink kan bokken als ze erg fris is.
en ik kan ook nog steeds wat varieren in de beugellengte (doe met echt springen meestal gaatje korter dan tijdens een buitenrit met flinke galopstukken)
zal even kijken of ik ook een foto heb....

kijk of plaatsen lukt.... (teugel hangt er net iets voor, maar je kunt de wrong op bovenbeen wel zien)

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=ETMLXFX4

(edit betere resolutie foto)
Laatst bijgewerkt door Jolo op 27-09-10 20:35, in het totaal 4 keer bewerkt

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:17

Zoals hierboven :+

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 20:18

Hoi Sanne_gm,

Mooie site van Hulsebos maar helaas niet in ITalie. Denk dat ik verder ga met de Kieffer. Veel positieve reacties gezien op het net in de tussentijd. De opties die zijn aanbieden spreken mij ook aan.

Bedankt voor je advies.

gr.

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 20:21

Erg fijn dat jullie mij die extra informatie geven die ik nodig heb. Het is toch altijd aftasten en raden hoe zadels zijn en hoe ze rijden.

Ga voor de Kieffer AT en laat jullie weten hoe het is afgelopen. Moet wel de juiste maat van het zweet blad goed aan laten meten om problemen te voorkomen.

Ben in ieder geval een stuk positiever gestemd. Bedankt jullie

Als je nog foto's heb graag. Ben erg benieuwd!!!!!!!!!!!!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:28

Ik hoop voor je dat je erop past met je 1.90. Het zou me niet verbazen als je toch een zadel moet hebben wat meer naar voren gebouwd is. Maar dat is altijd een kwestie van uit proberen, misschien valt het wel mee.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:29

ok, succes ermee
hoop dat je er wat aan hebt... (zadel blijft altijd heel persoonlijk natuurlijk)
Ik heb de foto hierboven in een link gezet, direct plaatsten lukte niet echt

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 20:31

Bedankt allebei, Dikke knuffel vanuit ITalie

ciao ciao

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:33

:wave: ciao!

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:14

Ben eruit. Had het geluk om de fabriek van Kieffer te kunnen bezoeken in Munchen eind vorige week.

Voor dressuur de Kieffer Orphee omdat deze uitermate geschikt is voor ruiters met lange benen.De product manager had een ruiter met dezelfde afmetingen qua beenlengte als ik. Met de Exclusive boom plus Kieffer for fit, heb je een optimaal zadel.

Voor springen de Europe Comfort CT met de exclusive boom. Hetzelfde verhaal. Dit was het enige zadel wat mij paste. Bij de ander zadels lagen de beenwrongen te veel naar voren.

Een rare gewaarwording als je in een ruimte komt met meer als 500 zadels. De lucht van leer en de opslag van zoveel zadels.

Ben overigens zeer goed geholpen bij de fabriek.

Levertijd is 2 tot 3 maanden. Yep, it is what it is.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:27

Was er al een beetje bang voor dat het niet zou passen met die lange benen. Maar dit zadel ziet er ook fijn uit. Zou je voor mij een foto willen maken als je hem hebt ? Liefst ook van de onderkant ? Ben nieuwsgierig :)) en wie weet moet ik ook nog eens wat anders.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:18

francescalex schreef:
Ben eruit. Had het geluk om de fabriek van Kieffer te kunnen bezoeken in Munchen eind vorige week.

Voor dressuur de Kieffer Orphee omdat deze uitermate geschikt is voor ruiters met lange benen.De product manager had een ruiter met dezelfde afmetingen qua beenlengte als ik. Met de Exclusive boom plus Kieffer for fit, heb je een optimaal zadel.

Voor springen de Europe Comfort CT met de exclusive boom. Hetzelfde verhaal. Dit was het enige zadel wat mij paste. Bij de ander zadels lagen de beenwrongen te veel naar voren.

Een rare gewaarwording als je in een ruimte komt met meer als 500 zadels. De lucht van leer en de opslag van zoveel zadels.

Ben overigens zeer goed geholpen bij de fabriek.

Levertijd is 2 tot 3 maanden. Yep, it is what it is.

Kun je mij uitleggen wat die Exclusive boom nu precies inhoud en dat Kieffer easy fit? In hoe verre is dat nu aanpasbaar? (ik begrijp de website niet goed) Gebeurt het aanpassen van de boom nou met infrarood of is dat weer wat anders? :? Ik ben namelijk gek op kieffer zadels, maar heb een nieuw jong paard wat al behoorlijk breed is en nog veel breder gaat worden, vandaar mijn vraag..

Wammus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:49

ik lees je titel en denk ook gelijk aan de kieffer (norbert) Koof!

Die is al vaker genoemd zie ik

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:41

ah, mooi dat je 2 zadels gevonden hebt die goed passen +:)+