paard steekt tong uit, Aurigan Watertrens Turnado?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:09

ik doe mijn riempjes ook niet strak. Heb wel eens gehad dat een instructrice de boel flink aansnoerde en zei dat ik gaatjes bij moest maken :P

Ik heb er een hekel aan. mond open en tong eruit is een signaal dat er iets aan de hand is. Dichtsnoeren is geen oplossing, maar proberen te verdoezelen.

Horsea_nl

Re: paard steekt tong uit, Aurigan Watertrens Turnado?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:22

oh zulke ken ik ook wel ja :)

maar te los vind ik ook vervelend. want dan gaat de boel schuiven etc. maar ik ben serieus op zoek naar een oplossing. merk wel dat als er spanning is ze hem eruit gooit. rijden we lekker ontspannen met hele lichte verbinding. houdt ze hem er meestal helemaal in, of soms alleen het topje van der tong laat ze dan zien

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:05

Is idd erg vervelend dat ze de tong eruit gooien,
Kay laat hem ook vaak hangen, vooral op wedstrijd kan het je een punt per onderdeel kostten als de jury het ziet. (heb ik me laten vertellen.

Die van mij deed het eerst alleen als ik een correctiestang in hong, dan was de druk van de tong af, en dus meer druk op de lagen en liet ie de boel gewoon hangen.
Helaas doet ie het nu op meerdere bitjes (wel in mindere mate) als ie niet van plan is om los te laten. Bij ons zit het dus in de aanleuning. Ik denk dat het een kwestie is van aanleuning volledig voorelkaar hebben en dat ie hem dan wel binnen houdt....
Maar tot die tijd is het uitvogelen. Je zou een keer kunnen rijden met een tongtouwtje? Ik heb ook een tijdje gereden met een dubbelgebroken watertrens met tonglepel, dat hielp ook een tijdje...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 17:26

het heeft inderdaad te maken met de aanleuning wendy. maar ook met wat voor bit ze prettig vind. want op heel veel bitten wil ze niet knabbelen. die had ze zo strak in haar mond dat ik er niks mee kan. heb nu eindelijk een bitje waar ze op knabbelt :) vandaag had ze niet een keer haar tong eruit bij de les

en nee, ik ga niet met tongtouwtjes of tonglepel rijden. ze is al zo gevoelig :n

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:01

Ik heb ook een tijdje met de turnado gereden omdat mijn paard een dubbelgebroken bitje absoluut niet prettig vind en de turnado niet zo in het gehemelte steekt.
Maar ben al snel weer overgestapt op een bustrens want hij kreeg in no time wondjes/kloofjes bij de mondhoeken.
Vind het wel een erg fijn bitje, maar kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het tongproblemen verhelpt.