Deken voor nog groeiende pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:50

DoryXxX schreef:
Maar later doe je ze ook gewoon een deken op, dus ja.. En mijn pony krijgt er ontstoken ogen van, van die vliegen. Dus hij krijgt vliegenspul, of jullie dat nou leuk vinden of niet. En zijn eigenaar is een handelaar, ik mag er dus gewoon mee doen wat ik wil.

Tja, als je zo reageert, heeft het voor ons natuurlijk weinig zin om advies te geven. Je doet toch waar je zelf zin in hebt. Daarbij, als het een pony van een handelaar is, zou ik er echt geen of weinig geld in stoppen, het dier kan zo voor je neus weg verkocht worden en zit jij met je spullen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:18

JoviBan schreef:
Ik zou geen deken op doen. Daarmee verpest je zijn weerstand voor de rest van z'n leven.
Zorgen voor volop hooi en bewegingsvrijheid, zodat hij zichzelf warm kan houden.

Dat lijkt me een erg boute uitspraak. Als een jong dier een deken opkrijgt, verpest je de weerstand voor de rest van zijn leven.
Nou, dan heb ik mijn Haflinger dus verpest voor de rest van haar leven.
Ze is als bijna jaarling geschoren en heeft toen een deken op gekregen. De hele zomer heeft ze lekker onder een vliegendeken gestaan in het land. En momenteel staat ze onder een gemiddeld gevuld staldekje. En buiten heeft ze een regendeken op.

Ik heb er zo mijn redenen voor dat ze onder dek staat.
Er zijn zoveel jonge dieren die onder dek staan. Kijk maar eens op AVS stallen, of bij AMHA stallen.