probleem juiste zadel tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 16:00

nee man.. iedereen met die achtelijke biedingen.. 200 euro nou echt niet he.. wil er zeker 6 a 700 euro voor hebben!!

echt een heerlijk zadel, alleen past die niet..

Puchje

Re: probleem juiste zadel tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:01

Kent en Masters is een leren/duurdere variant van Wintec. Ook de kopijzers zijn te vervangen. Pas wel op harde kussens, die kunnen ervoor zorgen dat de spieren niet kunnen ontwikkelen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:04

Ik ga zeer waarschijnlijk ook over op een Kent en Masters.. Eigenlijk liever nog de fairfax, de duurdere variant er van. En anders gaan we eens kijken naar Wow..

Het voordeel van Kent en Masters is dat je de boom geheel op kunt bouwen met 'onderdelen' die voor de rug van je paard geschikt zijn. Wintec heeft een standaard boom, en daarvan kan je alleen de voorkant verwisselijk.

Massimo bijvoorbeeld schijnt een warmbloed boom te hebben, die van voren heel breed kan. Heel leuk, maar mijn paard heeft een koudbloed boom nodig.. Bij Kent en Masters is dit ook mogelijk.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:07

haha 200 euro daar schiet je indd van in de lach als hij er nog goed uit ziet zover ik zie wel

Zorro wat voor zadel heb jij in je OS staan lijkt me een fijn zadel voor een paard als ts?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:07

Ik ga binnenkort ook een Kent and Masters op mijn merrie passen, hoor er veel goede verhalen over. Denk ook zeker dat die voor de TS een optie is. Een zadel dat vrij makkelijk aan te passen is, maar toch een goede kwaliteit bied.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 16:10

ja.. alleen nog geld :+ ( ik heb een stage in nijmegen, dat is 1.15 mijn rijden vanaf mijn huis.. dus zuipt aardig benzine want doe een cursus dus niks geen vergoedingen ) vandaar steeds blut.. en werk er hard voor :P

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:11

Jemig werk je hard op je stage kost het je ook nog kei veel geld

Hopenlijk heb je je zadel snel verkocht!
en kun je weer lekker rijden

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 16:14

ja idd :+ niks aan te doen!

Hoop het ook !

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:29

Als ik jouw was zou ik er mee naar country mill gaan in nijkerk. Daar hebben ze veel verstand van zadels en misschien kun je 'm daar goed inruilen voor een 2de hands massimo?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:38

Gentlegiant schreef:
Zorro wat voor zadel heb jij in je OS staan lijkt me een fijn zadel voor een paard als ts?

Beide zadels zouden best wat kunnen zijn, wat de Thorowgood betreft is het afhankelijk van de boommaat omdat je iets minder speling hebt, en de startrekk is heel geschikt mits haar paard niet breder is als 36 cm. Maar beide zijn heel geschikt voor brede, ronde en korte paarden. Maar goed, ik heb helaas ook geen interesse in inruil :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:41

ik bedoel die wannaby dressuur zegmaar daar ts ook wedstrijden rijd

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:07

haukieboy schreef:
Als ik jouw was zou ik er mee naar country mill gaan in nijkerk. Daar hebben ze veel verstand van zadels en misschien kun je 'm daar goed inruilen voor een 2de hands massimo?

Dit vind ik ook een fijn en betrouwbaar adres. Herman is niet alleen zadelpasser maar ook zadelmaker. Hij ruilt ook zadels in en verkoopt zowel nieuwe als 2ehands zadels (niet alleen massimo's, hij heeft wel meer zadels).

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:05

Puchje schreef:
Kent en Masters is een leren/duurdere variant van Wintec. Ook de kopijzers zijn te vervangen. Pas wel op harde kussens, die kunnen ervoor zorgen dat de spieren niet kunnen ontwikkelen.

Dit is onjuist
Bates is de lederen versie van Wintec

Kent & Masters/Fairfax is de lederen versie van Torrowgood
Het voordeel van deze zadels is de lengte; ze zijn vrij kort van kussen
in tegenstelling tot de Wintec die hebben grote lange kussens

Een goedkope en prima oplossing voor een breed paard met een korte rug is een Barefoot boomloos zadel
Dat zit als een huis 8-)

Edit: typefout
Laatst bijgewerkt door unamie op 22-09-10 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:13

Klopt Unamie! :j

deze zadels zijn bedoeld voor compacte paarden, op de site van K& M en Fairfax zijn ook met name als voorbeeld paarden hafjes, tinkers en barokke rassen genoemd. Ik ga waarschijnlijk ook op een fairfax uitkomen. Deze heeft een betere leerkwaliteit dan de K & M (en hij is in bruin leer verkrijgbaar :o )

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:29

unamie schreef:
Dit is onjuist
Bates is de lederen versie van Wintec

Kent & Masters/Fairfax is de lederen versie van Torrowgood

Dát was het :D
Bedankt!

hoikarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:18

ik heb een fries met een moeilijke maat zelfs de euroridings pasten niet
ik heb haar meegenomen naar drunen en daar hebben zeker 60 zadels gepast en uiteindelijk paten een kentaur
het is wat omslachtig maar dan ben je wel zeker van een perfekt zadel
en dan nog elk jaar laten nakijken

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:04

Ik ga voor de K&M omdat ik een verschrikkelijk brede merrie heb (boommaat 36/37, en ik denk eigenlijk zelfs wel breder :P) met een hele korte rug, geen schoft en een grote schouder. De zadelmaker heeft me gezegd dat ze 90% zeker is dat ze dit zadel passend zou krijgen en zo niet dan gaan we samen op zoek naar een zadel binnen mijn budget dat wel past. Voor de wat compactere paarden kan ik haar als zadelmaker dus echt aanraden.
(voor degenen die nieuwsgierig zijn op wat voor een olifant ik rijd. Het is een "gewone" gelders kwpn die toevallig iets te breed is uitgevallen. Mijn theorie erachter is dat mevrouw denkt dat ze hengst is en daarom moet imponeren met brede schouders :P)

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:31

Ik heb je een pbtje gestuurd, hier zelfde probleem gehad heb nu een Crown zadel voor mijn brede korte tink :)

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:57

Ik heb een K&M op mijn haf liggen. Zadel is aangemeten door happy horse advies. Zij ruilt geen zadel in. Wel heeft ze ervoor gezorgd dat ik een 18 inch zitvlak heb en 17 inch kussens. Anders zou het echt te lang zijn voor de rug van mijn haf. Prima service met goede kennis van zaken.
Ze verkoopt niet alleen K&M, maar ook thorowgood, fairfax en nog enkele merken.