ik heb nu een dangerbit van iemand geleend. ik ga het vanavond meteen uitproberen en mocht ik er zelf een willen kopen dan oud ik jullie in mijn achterhoofd ! ik zal jullie op de hoogte houden van hoe het gegaan is!
ik heb hem gisteren gereden met het bit. en het ging echt super! reageerde er niet anders op, maar toen hij weg wou rennen was ik net even iets sterker dan hij. daardoor gaf hij het ook meteen op . dankjewel allemaal voor de info
Mooi dat ie zo goed bevalt. Ik heb hem zelf ook van H&M en ben er heel tevreden over. Je hebt net even dat tikje meer te vertellen als dat nodig is. Mijn paard neemt 'm erg fijn aan.
Puera
Geplaatst: 27-09-10 13:20
Is de verschillende inwerking van het Dangerbit wat het paard 'afremt'?
Ik spring mijn paard met een ongebroken bustrens, daarbuiten rij ik haar met een dubbelgebroken bustrens.
Met het losrijden merk ik dat ze vaak wat stug is met de ongebroken trens, en met een dubbelgebroken trens krijg ik haar fijner. Zou een Dangerbit een idee zijn? Echter, ze wordt erg stoer en sterk met het springen... zelfs op de ongebroken trens...
Een dangerbit word een ongebroken bit wanneer er druk op de teugels komt. Dus wellicht een mooie oplossing voor je
Puera
Geplaatst: 28-09-10 11:42
Dat snap ik.
Mijn paard is fijn op dubbelgebroken te rijden, wat stug op ongebroken maar daarmee wel fijn te springen. Al wordt ze soms wel erg stoer.
Ik vraag me dus af of de verschillende inwerkingen van dit bit... het dubbelgebroken en het ongebroken bij ook meer invloed heeft dan wanneer ik puur een ongebroken of dubbelgebroken gebruik. Iemand daar ervaring mee?
Ik heb wel ervaring met het verschil dubbegebroken en dangerbit Want op concour is mijn paard soms ook noggal erg heet (springen ook) en met een dangerbit is hij prima losjes op mijn teugels bij me te houden En dat is met een dubbelgebroken bitje écht niet het geval