Ik heb ook altijd zo'n groot probleem met mijn dekjes! Ik vind het niet zo erg dat er haren opzitten, maar mijn moeder wel. Mijn dekjes mogen niet de wasmachine in, voordat ik ze onthaard heb.
Ik heb veel geprobeerd, maar met de hoeveelheid haren die op mijn dekje zitten, red ik het niet meer met een plakbandroller of borstel. Ik ga denk ik een stofzuiger maar eens proberen. Anders moet ik denk ik toch een speciale borstel hiervoor gaan kopen. Eerst maar even de stofzuiger proberen, die klinkt namelijk best slim!
Ik pak meestal een goeie harde borstel die redelij schoon is, Leg mijn dekje op tafel of op de grond en ga flink schrobben. Zo doe ik het ook met mijn westernsingel
idd een hobbel paard... maar mijn mams is niet zo blij met haren in de wasmachine dus ik borstel mijn dekjes grondig uit. gewoon die rubberen die wel in bijna iedere stal rond zwerft dus de goedkoopste oplossing en de makelijkste.
Akecheta
Geplaatst: 16-09-10 21:42
onderstaande borstel is te koop bij de Blokker. De rubberen noppen zijn vrij stroef, en daarmee kan je heel gemakkelijk haren uit je dekje krijgen. De haren die zich echt helemaal vastgeboord hebben in de naden van het dekje zal je er nog even uit moeten trekken.
Ik maak mijn dekjes altijd haarvrij met deze borstel en een stofzuiger. Werkt prima. Succes ermee!
santana67
Geplaatst: 16-09-10 21:45
Na het wassen de wasmachine een keer leeg op een kort progamma laten draaien en de haren zijn weg.
opoe46
Geplaatst: 16-09-10 21:53
Er is maar één oplossing en dat is 2 à 3x in de week een schoon dekje gebruiken.
Als ik m'n eigen setje verschoon neem ik ook gelijk weer een bijpassend dekje
Op deze manier zitten er veel minder haren aan, even de stofzuiger erover en hupsakee de wasmachine in
Ook veel beter voor je paard z'n vacht(schimmel en bacteriën)
DatBenIkNou
Geplaatst: 17-09-10 19:52
Dilan1993 schreef:
HalloDan schreef:
Zo'n zwart schurend paarden-poetsblokje werkt heel goed! Ik weet ff niet hoe zo'n ding eigelijk heet haha...
gewoon "poetsblok" ten minste, dat stond op het etiket van de mijne
Met de stofzuiger de ergste haren eraf halen en dan met zo'n kledingroller de rest eraf. Denk dat je nooit alles af zal krijgen, haha. Zelf nadat ik alles naar de wasserij heb gedaan zitten er nog haren op, ik heb het ook opgegeven!
MightyJoe
Geplaatst: 19-09-10 17:02
charily schreef:
mn oude epilady werkt ook erg goed!!!
Met je epilady? ik heb ook nog 1 die ik nooit gebruik. hoe moet je dat dan doen??
brisingr
Geplaatst: 19-09-10 18:44
ik gebruik altijd eerst een rosborstel en eventueel pak ik de stofzuiger erbij
Benzxx
Geplaatst: 19-09-10 18:49
Annemeik schreef:
accepteren dat paarden haren hebben...
hahaha
wij hebben zo'n borstel thuis, eigenlijk voor de kattenharen op de bank en kleren, waarmee alle haren eruit gaan. moet je denk ik even kijken bij de dierenwinkel, of kruidvat of marskramer of zo.
Sja..ik doe er nooit wat aan eigenlijk..En mocht het me dwars gaan zitten, dan pak ik een harde borstel en haal het meeste eraf.. Maar ik vind het ook niet zo n grote ramp eigenlijk..
Ramenwisser Werkt ideaal. Ook met kattenharen en tapijten
Anna_R
Geplaatst: 28-09-10 22:47
Als ik haren op m'n rijbroek heb gebruik ik altijd... hou je vast... een pantysokje (of gewone panty, mag ook). Dat werkt namelijk ook bij de witte deo-vlekken (heel iets anders) en toen dacht ik 'waarom niet bij haren', dus zodoende even geprobeerd... en het werkt! De haren komen erin en het wordt volgens mij ook iets statisch, dus daarom dat het werkt denk ik. Nouja, misschien het proberen waard, succes!