edit ik heb wel een thorowgood
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:ik vind het gevaarlijk, en zie de meerwaarde er niet van.
Citaat:En op (spring) wedstrijden mag het geloof ik ook niet. Op dressuur wedstrijden weet ik niet.
Goede steun in de rug (..ehh been
) dacht ik zo! 
Mrln90 schreef:Als beugels onder je zweetblad je belemmeren in je bewegingen, zou ik ze er sówieso onder doen want dan beweeg je wel heel vreemd...
wouterpaard schreef:Citaat:ik vind het gevaarlijk, en zie de meerwaarde er niet van.
Ben ik ook wel benieuwd naar hoezo gevaarlijk?
wouterpaard schreef:Citaat:En op (spring) wedstrijden mag het geloof ik ook niet. Op dressuur wedstrijden weet ik niet.
Heb nog nooit gehoord dat dit op wedstrijden niet mag. Waarom zou het niet mogen?
Ik heb ze er ook onder en kan vind het nu irritant als ik op een zadel rij waar ze erboven zijn dan schuren ze. Ik ben er inmiddels aan gewend dus ze belemmeren me niet in mijn bewegingen.
Citaat:Allereerst is het niet voor niets dat de beugels OP het bovenste zweetblad liggen/hangen. Je riemen hangen aan veiligheidshaken drag je de beugels onder het bovenste zweetblad verliest de haak zijn functie. vandaar dus gevaarlijk
Mijn haken werken nog steeds hoor ook al heb ik ze onder mijn beugel. Mijn beugelriem kan nog steed naar achter schuiven. Voordeel buiten ivb veiligheid ik blijf niet zo gauw ergens achter hangen met mijn beugelriem.Citaat:Als je een goede houding en zit hebt, kunnen ze niet schuren, immers bewegen je bovenbenen niet van voor naar achter over het zweetblad.
Maar bij mijn knieen waar toch wel beweging in zit als ik ga lichtrijden, bij doorzitten heb ik er geen last van.
wouterpaard schreef:Citaat:Allereerst is het niet voor niets dat de beugels OP het bovenste zweetblad liggen/hangen. Je riemen hangen aan veiligheidshaken drag je de beugels onder het bovenste zweetblad verliest de haak zijn functie. vandaar dus gevaarlijk
Dan hebben ze ook niks voor niks verzonnen dat je ze eronder kan doenMijn haken werken nog steeds hoor ook al heb ik ze onder mijn beugel. Mijn beugelriem kan nog steed naar achter schuiven. Voordeel buiten ivb veiligheid ik blijf niet zo gauw ergens achter hangen met mijn beugelriem.
wouterpaard schreef:Citaat:Als je een goede houding en zit hebt, kunnen ze niet schuren, immers bewegen je bovenbenen niet van voor naar achter over het zweetblad.
Deels mee eens, maar ik heb het niet over mijn bovenbenenMaar bij mijn knieen waar toch wel beweging in zit als ik ga lichtrijden, bij doorzitten heb ik er geen last van.

Citaat:wouterpaard schreef:En op (spring) wedstrijden mag het geloof ik ook niet. Op dressuur wedstrijden weet ik niet.
Heb nog nooit gehoord dat dit op wedstrijden niet mag. Waarom zou het niet mogen?
Ik heb ze er ook onder en kan vind het nu irritant als ik op een zadel rij waar ze erboven zijn dan schuren ze. Ik ben er inmiddels aan gewend dus ze belemmeren me niet in mijn bewegingen.
Maar als ik straks zelf een zadel moet kopen geef ik toch de voorkeur aan riem onder het blad. Pikeur schreef:Nee met springwedstrijden mag het idd niet, dressuurwedstrijden weet ik zo niet..
Nja heb riemen besteld, en anders kan ik ze alsnog boven mn zweetblad doen.. enkele beugelriemen zitten denk sowiso wel fijner dan de dikke die ik nu heb, of het nou onder of boven het zweetblad is
Ga even rustig de reacties doorlezen nu, heb trouwens geen last van een onrustige beenligging dat ik weet dus daar hoeft het niet voor
Annemeik schreef:Heel slecht voor je zadel!
Leer gaat werken, en jouw knie duwt het zweetblad naar voren. Met een jaar of 5 is je zweetblad zo ver door gedrukt dat de zadelmaker hem niet meer kan maken. Dan kun je er een nieuw zweetblad op laten zetten. Zo zonde.
)Annemeik schreef:Heel slecht voor je zadel!
Leer gaat werken, en jouw knie duwt het zweetblad naar voren. Met een jaar of 5 is je zweetblad zo ver door gedrukt dat de zadelmaker hem niet meer kan maken. Dan kun je er een nieuw zweetblad op laten zetten. Zo zonde.
Bij wintecs kan het wel, dat kunstleer werkt niet.
Oja niet uit de lucht gegrepen, maar mijn zadelmaker die al verschillende zweetbladen heeft vervangen was behoorlijk pissig