past dit euroriding Luxor zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rana25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:52

Daar heb je ook gelijk in dat je benen stil horen te liggen, maar bij het rijden van vooral jonge paarden lijkt het me niet handig.
Die hebben toch nog wel correctie nodig bij bijvoorbeeld de schouder(over de schouder naar buiten vallen). maar zoals ik al zei, ik ken het persoonlijk niet en heb er dus ook geen ervaring mee, misschien rijd juist wel fijn.
Maar dit is een hele andere discussie als waar het om begonnen was...

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:18

Ik heb dit zadel en heb ook geprobeerd om de beugelriemen eronder te doen, om de zweetbladen mooi te houden, maar voor mij rijdt dat echt voor geen meter. Zolijk in het appuyement, gewoon galop aanspringen, SB,.... dat gaat echt niet fijn met de beugels op die manier. Ook kan je 1 singelriem daar een lus aan het zweetblad steken. En dan zit je beugelriem echt vast!
Ook zit er onder de zweetbladen een naad (waar de verdikking in de kussens is genaaid) en dat haakte altijd bij mij.
De beugelriemen hingen bij mij de les zelf nog andersom.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 16:27

Heel aardig dat jullie elkaar uitleggen waarom ik mijn beugels onder de zweetbladen heb, maar hierdoor wordt het topic erg onoverzichtelijk en offtopic :D

Ik ga vanavond nog eens erg kritisch kijken naar het zadel, en vooral ook overal eens flink voelen of het knelt

Anoniem

Re: past dit euroriding Luxor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:33

Wat je ook ff kunt doen als hulpmiddeltje is als je gepoetst hebt even met krijt de schouderpartij die vrij moet liggen kleuren, dan het zadel met een schone doek eronder erop en zien hoe dat gaat.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 10:12

Bedankt allemaal!
Ik ga morgen langs mijn zadelmaker, indien zij zegt dat ik het beter niet kan doen.. Dan rijden we meteen door naar de vorige eigenaar van het zadel :).

Het is inderdaad zo dat het erg smal is bij haar schof. Dan is het de vraag: komt het doordat het zo hard en vol is opgevuld (en zo ja hoeveel kan er veranderd worden)? Of is de boom echt te smal?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:19

Ik zou weleens foto's van opzij willen zien waarbij het zadel achter het schouderblad ligt(meer naar achter, je voelt met je vingers waar het schouderblad eindigd en daarachter/tegen ,dus een vingerbreedt ruimte, ligt dan je zweetblad)
Waarschijnlijk ligt je zadel dan lang niet zover achterover en dan kan je ook beter bepalen of de boom breed genoeg is. Dat je de vulling opnieuw laat doen vind ik een goed besluit dan kan het zadel naar de rug van je paard gaan liggen. Succes en niet in de verleiding komen om tch even ermee te rijden ;)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:51

Het zadel is volgens mij zeker een boommaat te smal.
Mijn wintec lag namelijk eerst ook zo (zonder te rijden uiteraard) en ik heb maar liefst 2 boommaten groter moeten nemen. De bladen horen verticaal te liggen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:03

Hoi! Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is, heb je er nog wat aan kunnen laten doen?

Groetjes :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 17:48

Zadel heb ik teruggebracht :)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:57

aah oke, jammer :)
Kon je zadelmaker er niet veel aan doen?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 18:02

nee, gaan binnenkort andere zadels proberen :)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:04

oke, veel succes dan :D