Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Had m'n paardje gekocht, maar m'n Stübben paste absoluut niet. Zag deze in de winkel, eerst nog aan de volle prijs en dat ging niet samen met m'n budget op dat moment. Het bleef dus bij bewonderen en een tweedehands Kieffer vzh. Beetje later deden ze 'grote schoonmaak' en daar stond ie dus tussen. Ben er echt bovenop gesprongen!
Heb alleen wel de singelstoten smaller moeten maken omdat die heel in het begin van de productie blijkbaar te breed waren voor conventionele singelgespen. Dat is ondertussen aangepast, heb ik gehoord.
En als je geen fan bent van tweedehands, heb je natuurlijk ook geen alternatief. Denk nochtans dat je met een tweedehands Trekker weinig verkeerd kan kopen als je hem op z'n minst kan bekijken. Je kan hem helemaal uit elkaar halen zonder veel werk. Mankementen zou je dus meteen zelf merken.
smaos schreef:Als je goed zoekt en lang genoeg wacht, dan loop je uiteindelijk wel tegen een 'koopje' aan, zo heb ik de Trekker RR voor 875 euro gekocht, via internet van een ruitershop uit Oostenrijk. Zadel koste meer dan het dubbele, deze lang ook al te lang in de winkel en werd toen opgeruimd. Dan neem je met alle plezier de verzendkosten wel op je.![]()
De Atena is nog te kort op de markt voor 2e hands. En daarbij moet de Atena passen qua boommaat, de Trekker (wat ikzelf ervaren heb dan) paste eigenlijk wel op heel veel verschillende paarden. Die gok is dan een stuk kleiner dan een 2e hands Atena.
Ik zou zelf ook geen testzadel willen kopen, ze slepen dat ding van hot naar haar, wordt ook regelmatig opgestuurd via post, mensen mogen het zomaar meenemen en zelf passen op het paard, je weet toch niet hoe ze er mee omgaan, daarbij heeft het op zoveel verschillende paarden al gelegen, zelf altijd geleerd dat een zadel zich toch een beetje vormt naar het paard waar het voor is.
Het fijne dan weer aan een 2ehands is dat het wel weer is ingereden, heb een hekel aan nieuwe zadels
Had ik echt nooit gedacht, ze ziet er zo ielig uit, haha.