Ervaringen met Prestige Arena zadel? zadel voor trektochten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vanessa1988

Re: Ervaringen met Prestige Arena zadel? zadel voor trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 23:10

Ja nee dan heb ik liever een nieuw.. Dan weet je ten minste wat er allemaal mee gebeurd is:) Dan denk ik dat ik weet waar ik het ga halen! Als je hem gekocht hebt, mag je het zeker laten weten.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:48

Heb zelf een Trekker aan de magische prijs van €575 nieuw kunnen kopen en zou niets anders meer willen. Kan je geloven dat de winkel hem niet verkocht kreeg? Het zadel werd toen nog maar pas gemaakt en blijkbaar niet geapprecieerd door hun publiek. Nieuw kostte hij in het begin maar €1150. Zij deden hem weg aan halve prijs om ervanaf te zijn. Kocht later ook de grote zadeltassen erbij op dezelfde manier. Prestige is daarna wel erg in prijs verhoogd dus!! Moest even gaan zitten toen ik de huidige prijzen zag. Moet wel toegeven dat de laatste nieuwe versie er natuurlijk weer wat hipper uitziet, maar dat deert me niet. Ga nooit meer zo'n super zadel vinden voor die prijs. Hij zit zo zalig! <3

De Atena, zeker met de fenders, ziet er wel goed uit! Zal qua gewicht wel wat schelen tov de Trekker, zeker? Want de Trekker is idd behoorlijk zwaar! Verbaast me niet dat Prestige alweer goede punten scoort qua trekkingzadels. :j

Veel succes met jullie aankopen, meiden. ;)

vanessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 11:00

Amai 575 euro! Daarvoor zou ik direct tekenen!
Goed dat je ook tevreden bent met uw prestigezadel. Als je iets goed hebt, kan je het idd beter houden.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:13

Zeg dat wel, Vanessa! *\o/* Had m'n paardje gekocht, maar m'n Stübben paste absoluut niet. Zag deze in de winkel, eerst nog aan de volle prijs en dat ging niet samen met m'n budget op dat moment. Het bleef dus bij bewonderen en een tweedehands Kieffer vzh. Beetje later deden ze 'grote schoonmaak' en daar stond ie dus tussen. Ben er echt bovenop gesprongen! :-) Heb alleen wel de singelstoten smaller moeten maken omdat die heel in het begin van de productie blijkbaar te breed waren voor conventionele singelgespen. Dat is ondertussen aangepast, heb ik gehoord.

Denk dat je nu met wat zoekwerk wel een goede tweedehandse Trekker kan vinden. Maar de Atena is daar waarschijnlijk nog te nieuw voor. :? En als je geen fan bent van tweedehands, heb je natuurlijk ook geen alternatief. Denk nochtans dat je met een tweedehands Trekker weinig verkeerd kan kopen als je hem op z'n minst kan bekijken. Je kan hem helemaal uit elkaar halen zonder veel werk. Mankementen zou je dus meteen zelf merken.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:02

Als je goed zoekt en lang genoeg wacht, dan loop je uiteindelijk wel tegen een 'koopje' aan, zo heb ik de Trekker RR voor 875 euro gekocht, via internet van een ruitershop uit Oostenrijk. Zadel koste meer dan het dubbele, deze lang ook al te lang in de winkel en werd toen opgeruimd. Dan neem je met alle plezier de verzendkosten wel op je. ;)

De Atena is nog te kort op de markt voor 2e hands. En daarbij moet de Atena passen qua boommaat, de Trekker (wat ikzelf ervaren heb dan) paste eigenlijk wel op heel veel verschillende paarden. Die gok is dan een stuk kleiner dan een 2e hands Atena.

Ik zou zelf ook geen testzadel willen kopen, ze slepen dat ding van hot naar haar, wordt ook regelmatig opgestuurd via post, mensen mogen het zomaar meenemen en zelf passen op het paard, je weet toch niet hoe ze er mee omgaan, daarbij heeft het op zoveel verschillende paarden al gelegen, zelf altijd geleerd dat een zadel zich toch een beetje vormt naar het paard waar het voor is.
Het fijne dan weer aan een 2ehands is dat het wel weer is ingereden, heb een hekel aan nieuwe zadels :+

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:58

smaos schreef:
Als je goed zoekt en lang genoeg wacht, dan loop je uiteindelijk wel tegen een 'koopje' aan, zo heb ik de Trekker RR voor 875 euro gekocht, via internet van een ruitershop uit Oostenrijk. Zadel koste meer dan het dubbele, deze lang ook al te lang in de winkel en werd toen opgeruimd. Dan neem je met alle plezier de verzendkosten wel op je. ;)

De Atena is nog te kort op de markt voor 2e hands. En daarbij moet de Atena passen qua boommaat, de Trekker (wat ikzelf ervaren heb dan) paste eigenlijk wel op heel veel verschillende paarden. Die gok is dan een stuk kleiner dan een 2e hands Atena.

Ik zou zelf ook geen testzadel willen kopen, ze slepen dat ding van hot naar haar, wordt ook regelmatig opgestuurd via post, mensen mogen het zomaar meenemen en zelf passen op het paard, je weet toch niet hoe ze er mee omgaan, daarbij heeft het op zoveel verschillende paarden al gelegen, zelf altijd geleerd dat een zadel zich toch een beetje vormt naar het paard waar het voor is.
Het fijne dan weer aan een 2ehands is dat het wel weer is ingereden, heb een hekel aan nieuwe zadels :+

Idd! Heb m'n Trekker bij gelegenheid al eens gebruikt op een Brabander. Andere keer op een smal paardje van 1.55m. Ik zeg daarom niet dat je er op die manier meteen hele trektochten moet mee gaan doen, maar voor een uurtje waren ze er best tevreden mee. Lag op zicht (snelle controle van een aantal cruciale punten) ook op geen van beiden slecht, al had ik m'n twijfels over de balans van het zadel bij de Brabander. In de kantlijn: Is die balans bij een Trekker niet anders dan bij een standaard zadel in die zin dat je 'hangmat' zwevende zit toch altijd zorgt dat je gewicht loodrecht boven het paard komt: wet van de zwaartekracht?

M'n zadelmaker zegt wel dat als een Trekker niet goed past voor een paard, je met grote problemen zit omdat er dan ook geen alternatief is: je kan er weinig aan aanpassen. Die zalige zwevende zit die de Trekker je geeft, kan je in dat geval wel vergeten. De boodschap is dan op zoek gaan naar een ander zadel...

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:19

Eindelijk komt volgende week de vertegenwoordiger mijn paard opmeten voor de Atena!!! *\o/*
Dan nog (denk ik) 2 maanden wachten en dan heb ik hem dan eindelijk!
Wilde toch perse dat ze kwamen opmeten, omdat je zonder meerprijs van de fabriek uit het zadel op maat van je paard maken, dan een standaard boommaat. Maarja, moest dus wel langer wachten dat ze tijd hadden om langs te komen.
Maargoed, aangezien ik in de winter niet veel zal rijden, komt dit wel goed uit.
Ben ik mooi optijd voor het voorjaar lekker te kunnen rijden.
Ik hou jullie op de hoogte!

vanessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 08:53

Ah dat is super! Volgende week woensdag komen de mensen van Horsewhip de atena passen op mijn paard. Ik hoop dat ze voldoende kennis hierover hebben en dat het past natuurlijk:)
Misschien zou het ook beter zijn om het op maat te laten maken, maar ja nu komen deze mensen al..
Laat maar weten hoe het gegaan is!

Vanessa

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:51

Als een standaard zadel past, is het ook goed, maar elk paard is toch weer anders en de boommaat kan van voor wel goed passen, maar de kussens van achteren moeten ook goed liggen.
Bij mijn paard maken ze dan een mal, van voor voor de boommaat en van achter voor de ligging van de kussens. Ben benieuwd, ze komen bij mij ook woensdag. Alleen de levertijd duurt zo lang.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:32

Vertegenwoordiger is afgelopen woensdag langsgekomen, heeft alleen de boommaat opgemeten, ze had boommaat 35! :wow: Had ik echt nooit gedacht, ze ziet er zo ielig uit, haha.
Schijnbaar had ik verkeerd begrepen, ze maken in de fabriek alleen maar standaard, dus de boommaat moet goed zijn en dan wachten op het zadel (+/- 2 maanden) en mocht die dan niet goed liggen dan moet de zadelmaker de kussens eventueel bijvullen of minder. Maar hij zei dat Prestige een hele goede pasvorm had en dat bij de meeste paarden, met een mooie rechte rug altijd wel past. Ben benieuwd.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:06

Hou ons op de hoogte! :)

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:56

Morgen ga ik het zadel ophalen!!!! *\o/*

bernie_kkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:09

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:55

???????????????????

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:40

Spammer.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:52

Het zadel past perfect, gelukkig.
Heb vandaag pas voor de eerste keer ermee gereden, nou zaaaalllliiiiggggg!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan niet anders zeggen, je zit er in de goede houding in en zadel is echt superzacht.
Daarna de zweetafdrukken bekeken en het zadel drukt overal evenveel.
Ik had geen camera bij, maar zal volgende keer paar foto's maken.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:59

Proficiat!

Doen die foto's!! Ben benieuwd. :)

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:06

Alweer een hele tijd geleden.
Maar heb dan ook nu weer meer rij-ervaring met de Atena.
Ik ben nog steeds erg tevreden. Het zit heerlijk zacht, rijd zalig, zowel in de bak met dressuur, klein sprongetje, als een stevige bosrit!
Mijn merrie is nu ook weer happy, als eerst met de oren in de nek als ik met een zadel aankwam, naar nu weer een vrolijk paardje wat braaf staat te wachten dat ze opgezadeld is.
Dus 2 tevreden gebruikers :P
Ik heb ook een goede houding in het zadel en niet het gevoel alsof ik heel los in het zadel zit. Met de fenders heb je wat meer speling met de benen, ik vind dat zelf erg fijn, ik hou niet van om zo opgesloten te zitten en zeker geen dikke kniewrongen. 1 voordeel is met de tolt van mijn paard dat jeje benen anders kan leggen en door de fenders kan dat makkelijker. Je zit natuurlijk wel losser met je benen, waardoor ik in mijn geval een betere balans heb.
Ik heb een aantal foto's, ik zie er wat jeugdig uit, haha. Is mijn nichtje van 11 jaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je kan het zadel dus makkelijk door een zadelmaker boommaat groter of kleiner laten maken.
En qua kleur, ik heb de bruin met beetje zwart, je kan ook geheel bruin og geheel zwart of ook zwart met beetje bruin nemen.

vanessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 14:13

Dank u voor de foto's en voor de rijervaring met de Atena te delen!!
Het ziet er alvast goed uit:), hopelijk ervaar ik het net hetzelfde:)
welke maat van Fenders heb je gekozen want er is blijkbaar een keuze tussen S en L. Ik ben zelf maar 1m55...
PS: mooi paard!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:36

Ik heb de L fenders, maar ben ook 1m70. Bij het testzadel zaten de korte fenders eraan en daar zat ik op het langste gaatje, dus vandaar de L.
Ik zou dan de S pakken, maar voor de zekerheid even opmeten, je kan ook altijd vragen in de winkel voor de lengtematen van de fenders.

Dank je voor het compliment!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:57

wat een gaaf zadel...

(zag wel 2 iets andere prestiges op marktplaats staan....voor geinteresseerden)

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:21

De trekker land, heb ik geen ervaring mee.