Als je misschien goedkoop aan een kast kan komen voor je zadel, tweedehands of iets

Of zelf een zadelkast klust

Gewoon een stevige kast met een zadelbok erin
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zepjuh schreef:Ambrasoft schreef:Ik heb geen idee of een tweede zadelbok erbij past, ik ben bang van niet. Het is zegmaar een houten 'blok/paal', horizontaal in de kast waar het zadel op ligt.
Kun je deze niet verder naar beneden plaatsen en er dan nog een boven maken?

) met de staleigenaar overleggen of die iets ouds hebben liggen waar je het kan opbergen, desnoods bij hun binnen oid. (ik heb toendertijd een kast van de staleigenaar mogen gebruiken
). of met stalgenoten in overleg gaan? tweedehands goekope kast?
NicoleHorses schreef:wintec zadels zijn allemaal (dacht ik ?) licht!
hier wat tips:
je springzadel thuis houden en alleen als je hogere ambitie's hebt tot springen hem meenemen. in een grote fietsenmand? of achter op binden? op je zadel. met de auto/bus gaan? of lopen? over je stuur hangen? laten brengen?
een zadel steun erbij ophangen (je zult echt versteld staan hoeveel er in een klein zadelkastje past, en ik heb dat echt geweten met mijn halve ruitershop) met de staleigenaar overleggen of die iets ouds hebben liggen waar je het kan opbergen, desnoods bij hun binnen oid. (ik heb toendertijd een kast van de staleigenaar mogen gebruiken
Via fiets meenemen gaat opzich wel ja, denk ik. Dat wordt even puzzelen, maar komt vast wel goed.
NicoleHorses schreef:wintec zadels zijn allemaal (dacht ik ?) licht!
hier wat tips:
je springzadel thuis houden en alleen als je hogere ambitie's hebt tot springen hem meenemen. in een grote fietsenmand? of achter op binden? op je zadel. met de auto/bus gaan? of lopen? over je stuur hangen? laten brengen?
een zadel steun erbij ophangen (je zult echt versteld staan hoeveel er in een klein zadelkastje past, en ik heb dat echt geweten met mijn halve ruitershop) met de staleigenaar overleggen of die iets ouds hebben liggen waar je het kan opbergen, desnoods bij hun binnen oid. (ik heb toendertijd een kast van de staleigenaar mogen gebruiken
Ambrasoft schreef:Ik denk dat ik toch wel een dressuur en springen neem, alleen ben ik benieuwd naar goedkope, fijne springzadels.
En een manier om ze te vervoeren.
In ieder geval bedankt, ik ga nu stoppen dus komende reacties beantwoord ik morgen pas!
Succes meis. Een dress en spring combi heb ik nu ook al jaren en moet zeggen, de enige klacht is ruimte gebrek! Heb 2 kasten nodig.

Girl In The Mirror schreef:Ik zou als ik jou was toch echt voor een goed vzh zadel gaan. Daar kan je echt wel veel mee hoor, en dan heb je ook niet dat gedoe van zadel wisselen, en je kunt beter 1 echt goed zadel hebben dan 2 middelmatige zadels.
vzh zadels richting dressuur worden niet echt onder die naam verkocht, je herkent ze aan de diepe zit en extra of anatomische kniewrongen.
Ik heb zelf tot m2 gereden met een vzh zadel en dat ging prima, ik had toen ook nog nooit op een dressuurzadel gereden dus ik wist ook niet beter.
Dat met dressuurwedstrijden bijna niemand met een vzh zadel start zegt echt niets, het is gewoon dat mensen het idee hebben dat als je dressuurmatig rijdt je met een dressuurzadel moet rijden, en als je springt moet je een springzadel hebben.

Girl In The Mirror schreef:Als je één keer hebt gesprongen met een dressuurzadel, ga je direct op zoek naar een springzadel.

Citaat:Zweetbladen
Al onze zweetbladen kunnen 2,5 cm naar voren of naar achteren worden bewogen. Dit is een belangrijk getal, omdat er maar 5 cm verschil zit tussen een dressuur en een spring zweetblad. Het is hun aanhechtingspunt dat de verschuiving verandert. Zo kan er gekozen worden uit 3 posities bij het bestellen van het zweetblad. Elk van deze zweetbladen kunnen altijd nog 2,5 cm naar voren of naar achteren worden gezet.
Achterwaartse positie: ideaal voor ruiters met kortere benen wiens knie de wrong normaal niet raakt.
Standaard positie: is geschikt voor de gemiddelde gebouwde ruiter.
Voorwaartse positie: ideaal voor ruiters met lange benen wiens knie over de wrong gaat bij de standaard zweetblad positie wanneer deze naar voren is geplaatst.