[WN] Winterdeken voor paint horse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:00

Mac schreef:
jwbos: dat is idd een interessante deken; had ik nog niet eerder gezien! Hoe sluiten die van voor? Niet te hoog?

Heeft de Wranglerdeken ook een staartflap, MissFreubel? Waar heb jij die vandaan? Heb je een plaatje?

Ik vind dat V-systeem van de Rambo's zo mooi, maar hoe zit het met de lengte van die dekens ivm de verhoudingsgewijs korte pootjes van de QPA?

De voorkant van deze deken kun je bij de borst en schouders nog een stuk verstellen om het zo goed mogelijk aan te laten sluiten. Deze deken heeft voor een dubbele sluiting met gespen en klitteband. Er is ook een versie met een gesloten front mocht je dit liever hebben, hij heet dan StormShield® VERSATILITY.

AstraGirlie

Re: Winterdeken voor paint horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:11

Ik heb 2 BR dekens, die passen over het algemeen wel goed, alleen vallen ze zoals al gezegd kleiner op dan de vermelde maat. Maar ik heb nog nooit last gehad van schuurplekken, en ruimte genoeg vooraan, geen problemen...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:08

spicegirl schreef:
voor een amerikaans paard heb je gewoon een amerikaanse snit deken nodig. anders krijg je echt overal lelijke plekken...

Ik heb andere ervaringen! ;)

Wij hebben 2 paints, waarvan 1 hele brede en ik gebruik gewone dekens (zowel winter-/regen- als zomerdekens).
Ik heb verschillende dekens van QHP, dekens van BR en vliegendekens van Anky en die zitten prima.
Je moet wel even uitproberen welke pasvorm mooi zit op jouw paint, maar ik heb echt veel dekens en nog nooit speciale Amerikaanse nodig gehad. Wat mij betreft passen de gewone standaard dekens prima, ook op brede paints mits ze voor verstelbaar zijn.

BR:
Afbeelding

Afbeelding

QHP:
Afbeelding

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 15:25

Bedankt iedereen voor jullie ervaringen, ik zal gewoon een leuke goede deken uitzoeken en uitproberen hoe die zit

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:43

waar ik mee zit is, dat de dekens gewoon naar achteren schuiven en dus te straks op zijn schouders komt te liggen.
Heb een regendeken van HarrysHorse, en een winterdeken van een onbekend merk. Beide schuiven naar achteren.
Dus die dekens die jullie noemen schuiven niet naar achteren?
Het is ook niet zo dat ik nu zo'n gespierd paard hebt, valt reuze mee.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:49

Hier hetzelfde probleem...
Toch maar eens rondneuzen naar een meer geschikt merk. Hoewel mijn HH winterdeken redelijk goed lijkt te liggen is zijn regendeken net een boerka. Geen paard meer te zien.. :+

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:11

Toevallig heb ik net een regendeken gekocht voor mijn quarter...de Rambo Quarter. Pasform pico bello! Ben er erg tevreden over...lekker warm kontje en goed rondom de schouders.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:31

radicalM schreef:
Toevallig heb ik net een regendeken gekocht voor mijn quarter...de Rambo Quarter. Pasform pico bello! Ben er erg tevreden over...lekker warm kontje en goed rondom de schouders.

ik ben een pietleut met zulke dingen kopen.
Heb je toevallig een foto van die deken op je paard?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:45

radicalM schreef:

Ik heb m ook, past inderdaad perfect. Blijft prima liggen, ook bij spelen en rollen.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:47

hiphopje schreef:
waar ik mee zit is, dat de dekens gewoon naar achteren schuiven en dus te straks op zijn schouders komt te liggen.
Heb een regendeken van HarrysHorse, en een winterdeken van een onbekend merk. Beide schuiven naar achteren.
Dus die dekens die jullie noemen schuiven niet naar achteren?
Het is ook niet zo dat ik nu zo'n gespierd paard hebt, valt reuze mee.

Dat heb ik dus ook met gewone dekens. Ze schuiven naar achter waardoor ze te strak zitten aan de schouders. En hij krijgt er ook schuurplekken van. Dus nu enkel nog quarterdekens!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:17

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:33

Mijn BR dekens blijven prima liggen op mijn paint, ook bij beweging, rollen, liggen etc. ;)

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:33

hiphopje schreef:
radicalM schreef:

ik ben een pietleut met zulke dingen kopen.
Heb je toevallig een foto van die deken op je paard?

O:) ...toevallig niet...haha...ik zal eens kijken of ik gelegenheid krijg dat te doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:37

Hier al járen tevreden over de Bucas Irish Turnout. Ligt mooi, is sterk en goed waterdicht. Mocht ie wat te krap zijn op de schouders, dan kun je er ook altijd een tussenstukje voor aanschaffen. ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:39

zit ook te denken over de stormshield.
Zijn die alleen te koop in de UHG shop??? Krijg ze ergens anders namelijk niet gevonden

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:13

hiphopje schreef:
zit ook te denken over de stormshield.
Zijn die alleen te koop in de UHG shop??? Krijg ze ergens anders namelijk niet gevonden

Dat klopt inderdaad dat ze alleen bij ons te krijgen zijn, wij zijn namelijk de officiele importeur/dealer van deze fabrikant in Nederland en België vandaar.

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:07

hier ook op mn paint weatherbeata (born to roll :D ) met hoge hals ligt prima en houdt hem goed warm binnen en buiten op de wei
ook van HH heb ik er verschillende en super tevreden van. maat 195 wel ALTIJD met loopsplitten anders knelt het op de schouders

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:44

HANKS_WHITE schreef:
hier ook op mn paint weatherbeata (born to roll :D ) met hoge hals ligt prima en houdt hem goed warm binnen en buiten op de wei

Hier ook Weather Beeta, in alle diktes en kleuren. Zijn prima dekens, waterdicht, knellen niet, verschuiven niet, schuren niet, en zeker als je paard erg breed is van voren passen ze perfect en liggen ze toch mooi losjes. Heb die van mij vele dekens gepast maar allen de WB lag perfect om zijn brede borstkas.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:44

Ik heb nu sinds kort ook een Weatherbeeta Landa en ik ben verkocht!!! Super deken!!
Past heel erg mooi en zijn kont is ook helemaal bedekt, want daar heb ik vooral bij Ricky nogal problemen mee door zijn dikke kont :D
Die heeft een BR Jos Lansink regendeken, maar zijn kont ligt nog half bloot.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:53

heb nog een 220 grams te koop in dezelfde maat wd :P

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 18:28

Ik heb een QHP deken gekocht en passen perfect... dankje wel voor jullie tips...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:03

De big butt van mijn Paintmerrie past ook het best in een een Weatherbeeta Landa +:)+

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:08

_Melanietje_ schreef:
Ik heb een QHP deken gekocht en passen perfect... dankje wel voor jullie tips...

Veel plezier ermee, goede keuze! ;)