Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
 .                                                         

Schangah schreef:Ik ben wel benieuwd of degene die een wow zadel hebben heel veel zadelproblemen van tevoren hebben gehad met andere zadels.
Zijn jullie paarden heel erg gevoelig in hun aard, dus echte "miepen" bij het geringste beetje pijn. Welk rug type heeft jullie paard.
Bijvoorbeeld vlakke rug, breed achter de schoft, hoge of juist lage schoft, breed of juist smal, groot verschil in schouders en bespiering. etc.
Wil dit graag weten omdat ik overweeg een Wow voor mijn "Miep" die veel zadelproblemen achter de rug heeft aan te schaffen. Mijn huidige zadel is na anderhalf jaar ook al niet meer passend.
Ook wel handig om te weten welke Wow zadelpasser je nu wel of niet moet hebben.
Schangah schreef:Ik ben wel benieuwd of degene die een wow zadel hebben heel veel zadelproblemen van tevoren hebben gehad met andere zadels.
Zijn jullie paarden heel erg gevoelig in hun aard, dus echte "miepen" bij het geringste beetje pijn. Welk rug type heeft jullie paard.
Bijvoorbeeld vlakke rug, breed achter de schoft, hoge of juist lage schoft, breed of juist smal, groot verschil in schouders en bespiering. etc.
Wil dit graag weten omdat ik overweeg een Wow voor mijn "Miep" die veel zadelproblemen achter de rug heeft aan te schaffen. Mijn huidige zadel is na anderhalf jaar ook al niet meer passend.

Ik heb zelfs een 'op maat gemaakte' Daaleman gehad, maar daar was imo iets mis gegaan met het opmeten want dat zadel lag van dag 1 al slecht. Maarja, als zij als 'gerenomeerd zadelmaker' dan zeiden dat de wol nog moest inzakken, dan geloofde ik dat. Aan mijn paard zelf merkte ik niet veel. Hij kreeg wel drukplekken op zijn rug maar hij bleef doorlopen, de bikkel! Pas toen er voor het eerst een Wow op lag, merkte ik hoe ruim hij wel niet kon lopen. Hij moest alleen het juiste zadel op zijn rug hebben. Voor mij was de keuze dus snel gemaakt. En ik heb er nog geen spijt van gehad!
  Ik heb zelfs een 'op maat gemaakte' Daaleman gehad, maar daar was imo iets mis gegaan met het opmeten want dat zadel lag van dag 1 al slecht. Maarja, als zij als 'gerenomeerd zadelmaker' dan zeiden dat de wol nog moest inzakken, dan geloofde ik dat. Aan mijn paard zelf merkte ik niet veel. Hij kreeg wel drukplekken op zijn rug maar hij bleef doorlopen, de bikkel! Pas toen er voor het eerst een Wow op lag, merkte ik hoe ruim hij wel niet kon lopen. Hij moest alleen het juiste zadel op zijn rug hebben. Voor mij was de keuze dus snel gemaakt. En ik heb er nog geen spijt van gehad!  Het feit dat ze zo aanpasbaar zijn, heeft mij nog veel meer zadelellende bespaart want anders was ik nu waarschijnlijk nog om het half jaar een nieuw zadel aan het kopen.
 Het feit dat ze zo aanpasbaar zijn, heeft mij nog veel meer zadelellende bespaart want anders was ik nu waarschijnlijk nog om het half jaar een nieuw zadel aan het kopen.

gevoelig typetje).
 gevoelig typetje). 
   Mijn paard heeft nu de kans om zijn spieren te laten groeien.
 Mijn paard heeft nu de kans om zijn spieren te laten groeien.   En die verhalen van kussens die leeglopen enzo is allemaal onzin, dan heb je te maken met een fabrieksfout. Een autoband loopt toch ook niet steeds leeg??
 En die verhalen van kussens die leeglopen enzo is allemaal onzin, dan heb je te maken met een fabrieksfout. Een autoband loopt toch ook niet steeds leeg?? 

germie schreef:Ik rij nu op Flair. Voordeel is dat je het zadel kunt kiezen dat bij jou past. Ik heb een keer op een WOW gereden, maar ik zat er toch niet zo fijn op.
Van de Zaldi New Kent weet ik dat ik er goed op zit, dus die in flair opgezocht voor m'n jonge paard. Mijn merrie rij ik gewoon op wol (nu tijdelijk op lucht omdat m'n knie minder pijn doet door de andere wrongen van de new kent), en mijn merrie loopt met of zonder lucht even goed.

) waren. En 1 is in de tussentijd van aanpassen en afleveren nog 1 headplate gegroeid. Zijn oude zadel waarvan ik zeker wist dat het paste had er bijna niet meer op gelegen. Het was dus al te klein en paard kon zich in die periode mooi door ontwikkelen aan de longe. Bij menig ander zadel hadden we een probleem gehad.
 ) waren. En 1 is in de tussentijd van aanpassen en afleveren nog 1 headplate gegroeid. Zijn oude zadel waarvan ik zeker wist dat het paste had er bijna niet meer op gelegen. Het was dus al te klein en paard kon zich in die periode mooi door ontwikkelen aan de longe. Bij menig ander zadel hadden we een probleem gehad.