Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Schangah schreef:Ik ben wel benieuwd of degene die een wow zadel hebben heel veel zadelproblemen van tevoren hebben gehad met andere zadels.
Zijn jullie paarden heel erg gevoelig in hun aard, dus echte "miepen" bij het geringste beetje pijn. Welk rug type heeft jullie paard.
Bijvoorbeeld vlakke rug, breed achter de schoft, hoge of juist lage schoft, breed of juist smal, groot verschil in schouders en bespiering. etc.
Wil dit graag weten omdat ik overweeg een Wow voor mijn "Miep" die veel zadelproblemen achter de rug heeft aan te schaffen. Mijn huidige zadel is na anderhalf jaar ook al niet meer passend.
Ook wel handig om te weten welke Wow zadelpasser je nu wel of niet moet hebben.
Schangah schreef:Ik ben wel benieuwd of degene die een wow zadel hebben heel veel zadelproblemen van tevoren hebben gehad met andere zadels.
Zijn jullie paarden heel erg gevoelig in hun aard, dus echte "miepen" bij het geringste beetje pijn. Welk rug type heeft jullie paard.
Bijvoorbeeld vlakke rug, breed achter de schoft, hoge of juist lage schoft, breed of juist smal, groot verschil in schouders en bespiering. etc.
Wil dit graag weten omdat ik overweeg een Wow voor mijn "Miep" die veel zadelproblemen achter de rug heeft aan te schaffen. Mijn huidige zadel is na anderhalf jaar ook al niet meer passend.
germie schreef:Ik rij nu op Flair. Voordeel is dat je het zadel kunt kiezen dat bij jou past. Ik heb een keer op een WOW gereden, maar ik zat er toch niet zo fijn op.
Van de Zaldi New Kent weet ik dat ik er goed op zit, dus die in flair opgezocht voor m'n jonge paard. Mijn merrie rij ik gewoon op wol (nu tijdelijk op lucht omdat m'n knie minder pijn doet door de andere wrongen van de new kent), en mijn merrie loopt met of zonder lucht even goed.