gelpad, bontje of wat anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

Re: gelpad, bontje of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 15:39

het zadel ligt inderdaad erg achterover, ik kan er totaal niet lekker in zitten.. ik zal ff een rijfoto opzoeken :) is wel van een tijdje terug, maar zo kan je zien hoe die ligt :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 15:40

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 16:39

Afbeelding

let niet op mijn houding enzo, was een van de eerste keren op der, en moest erg aan der wennen. maar het gaat om het zadel, en hier is het wel redelijk duidelijk te zien volgens mij. :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:04

Op deze foto ligt het zadel veel te ver naar voren, daardoor ligt hij ook meer achterover dan hij in een goede positie zou doen.

Probeer anders eerst eens het zadel op de juiste plaats te leggen.

Misschien helpt dit je een beetje op weg:
http://www.youtube.com/watch?v=40WzB00NhF8

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 18:12

het heeft geen zin helaas, zadel schuift automatisch naar voren....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:15

Dan zou je eigenlijk niet zo op dit paard moeten rijden. Het is triest dat de eigenaar voor zo'n mooi paard niet eens een passend zadel wil kopen. Maar jij bent het uiteindelijk die er op gaat zitten er er mee rijdt. Op een slecht passend zadel rijden is net zoiets als iemand dwingen met niet passende schoenen te lopen. Ik begrijp dat je graag wilt rijden, maar wil jij ook mede-verantwoordelijk zijn voor een rugblessure van dit paard?

lusixarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:20

idd zoizo het zadel naar achteren leggen en koop anders z'on gelpad, dan schuift het al minder, en deze verdeeld de druk wat meer, een zadel hoeft niet duur te zijn, maar als dat niet lukt zou ik toch eens tegen de eigenaar zeggen dat dit zadel niet meer past, als je hem inruilt kun je er miss nog een mooi bedragje voor terug krijgen in een ruiterhuis...

suc6

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:30

ik denk dat je gewoon een goede zadelmaker moet laten komen en dat dit zadel nodig opgevuld moet worden, grote kans dat het zadel dan wel goed ligt en dat het niet meer naar voren schuift.
dit kost je ong tussen de 50 en de 100 euro en dan heb je waarschijnlijk nergens meer last van en hoefje niet naar hulpmiddellen te grijpen die toch niet helemaal doen wat ze beloven.
enneh, probeer de eigenaar er va te overtuigen dat dat dan een stuk goedkoper is dan een DA ;)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 18:46

ik ga m'n best doen, ben ook totaal niet blij hoe de eigenaar hiermee omgaat :(

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:10

LBfotografie schreef:
ja klopt, ik weet het, maar dat is probleem 2. het zadel schuif automatisch naar voren :=

Tja dat is de probleem nr. 1 bij Friese paarden. Zadels die naar voren schuiven.
Zadel laten nakijken door een zadelpasser die verstand heeft van de conformatie en beweging van Friezen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 19:25

de beste optie is gewoon een nieuw zadel... ik zal binnenkort (zo snel mogelijk) als ie in een beetje goeie stemming is dit tegen hem zeggen en eventueel laten ziet, en vertellen dat dit totaal niet goed is voor haar rug... en dan maar hopen op een nieuw zadel :=