T6, Wintec of Tekna?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LucianoS

Re: T6, Wintec of Tekna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:00

het verschild echt per paard hoor .. ik had een wintec isabell werth op mijn ruin ..die lag echt voor geen meter schoof naar voren .. lag los van achteren ... maar zou gewoon eerst met een zadelmaker passen ;)

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:50

danique38 schreef:
misschien zou ik hier ook mijn vraag kunnen stellen over de tekna, Zou dit ook op een fjord kunnen passen?

Wij hebben voor onze fjord een Tekna dressuurzadel, aangemeten door de zadelmaker. Past prima.

viviandl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:49

ik heb ook een 2ehands wintec en zit heel fijn en de boom kun je aanpassen en op een Fries is het anders wel moeilijk en kostbaar om goed zadel te vinden.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:21

Ambrasoft schreef:
De T6 is inderdaad ook een prachtig zadel, echt veel mooier dan Wintec.
Heb je genoeg steun aan het zadel? :)
Ik twijfel alleen of het op mijn rondgeribt pony past, aangezien de boom tót wijd gaat. Maar dat moet je natuurlijk ook passen!

Ik ben van mening dat je erg veel steun hebt. Mede doordat je ook de kniewrongen kunt verplaatsen of er zelfs helemaal af kunt halen.

Daarnaast heb ik zelf de beugels onder het zweetblad gehad om het zweetblad mooi te houden. Kreeg elke keer te horen: wat heb je een mooi zadel, wat voor 1 is dat. ;) Velen dachten dat het leer was van een afstandje :+

Die van mij heeft op een rondgeribde met weinig schoft, een smaller paard met een hoge schoft en een magerder paardje met veel schoft gelegen. Alles paste zeer goed, heeft iemand naar gekeken met het msfc (of zoiets) certificaat op zak.

Ben je er al een beetje uit? Ben zelf ook benieuwd naar de Tekna zadels.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 08:47

Nou echt er overuit ben ik niet. :=
Omdat ik een beetje opzoek ben naar zadels voor mijn paardje, kwam ik dus ook op kunststof zadels terecht aangezien wij niet heel vele geld te besteden hebben aan een zadel, maar we wel goede kwaliteit willen. :j

Eventueel zou een tweedehandse KN ook nog pasbaar gemaakt kunnen worden op mijn paard, maar ik was benieuwd of kunststof dezelfde verwachtingen had. :j

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:53

Ik zou liever een nieuwe kunststof nieuw willen dan een 2e hands KN.
Maar ja dat is weer persoonlijk.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:39

ik volg ook dit topic even

is de tekna goed breder aan te passen door dat warme systeem ?

had me zinnen gezet op een thorowgood maar hoor dat niet niet stevig genoeg is voor zwaardere ruiters (ben 70 kilo)

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:51

@dribbelkont, ik weet niet of dat verhaal waar is, ben zelf zwaarder dan 70 kg maar ik tot op de dag van vandaag nog nooit 1 slecht woord over mijn zadel gezegt.

Boom is verwisselbaar, je heb verschillende breedtes per type (Cob, Warmbloed & Haflinger). mijn haf is zo breed dat dit zadel eigelijks het enigste was wat past, wintec was te smal. een andere optie was maatwerk zoals een Hulsebos maar dan ben je gewoon 3x zo duur uit.

verder heb je een super service bij de T6, 1 stoot was iets minder geworden werd gelijk vervangen. en verder het systeem met de fisch is geweldig, mijn zadel kan nu ook me andere haf. de zit is ook erg vast, geen hele diepe zit maar je zit gewoon lekker, kniewrongen zijn ook dik en verplaatsbaar.

Persoonlijk vind ik de T6 echt super!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:57

ik heb een T6 op een rondgeribte KWPN-er en ben er SUPER blij mee!!!
Het zit heerlijk en is makkelijk aan te passen, heb er ook op een erg smalle e-pony mee gereden en daar lag het ook super op.
Vind het ook een erg mooi zadel mooier dan wintec en tekna, daar kun je toch goed zien dat het kunststof is, dat vind ik van de T6 niet.

Ik ben er SUPER tevreden over en zou echt niets anders willen, alleen al voor het onderhoud ;)!

edit : Ik ben zelf ook 70 kilo en dat kan prima hoor! Rijd ook een vrouw van 80 kilo met hetzelfde zadel en NO PROBLEM! dus dat is echt onzin

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:14

oke

ik zal kijken welke levenancier hier in friesland zit of komt

wil dan heel graag de thorowgood proberen
hoop dat eht zadel niet te lang uitvalt
heb zelf wel een 18 inch nodig maar paardje is wel kort in de rug

maar als iemand zadelpassers weten die thorrogood verkopen hoor ik het graag
moet wel naar friesland komen en goede ervaring hebben met passen!! wilik het heel graag weten
;)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:00

Dribbelkont schreef:
ik volg ook dit topic even

is de tekna goed breder aan te passen door dat warme systeem ?

had me zinnen gezet op een thorowgood maar hoor dat niet niet stevig genoeg is voor zwaardere ruiters (ben 70 kilo)

volgens mij wel ... ik heb de mijne iets meer dan 1 maand maar mijn pony is giga aan het veranderen in zijn bespiering ( zadel ligt alweer iets voorover...zucht...) :+ dus ben bang dat ik binnen kort al iemand moet laten komen om hem te verbreden :o
dus dan kan ik mijn ervaring over het verbreden van de tekna zadel hier wel posten hahah

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:30

Dribbelkont schreef:
moet wel naar friesland komen en goede ervaring hebben met passen!! wilik het heel graag weten
;)

Happy Horse Advies uit Loenen. Zit tegenwoordig regelmatig in het noorden.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:17

Divoza in Leek heeft hem ook en als je naar Ruben vraagt moet het goed komen, want die heeft ook de opleiding msfc gedaan.
Die instantie raadt o.a. ook de T6 aan

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 07:37

divoza geen goede ervaringen mee..

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:24

@dribbelkont, divoza zou ik ook niet doen. Mijn zadel komt bij Fokkens uit Warffum, hij past vrijblijvend in de provincie groningen, ik weet niet waar je woont ik friesland anders zou je hier net in groningen kunnen komen met je paard en dat hij naar je toe komt..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:50

Dribbelkont schreef:
oke

ik zal kijken welke levenancier hier in friesland zit of komt

wil dan heel graag de thorowgood proberen
hoop dat eht zadel niet te lang uitvalt
heb zelf wel een 18 inch nodig maar paardje is wel kort in de rug

;)

Bij mij komt Helen van happyhorseadvies.nl volgende maand met in eerste instantie verschillende thorowgood zadels. Ik wil eerst een kunststof zadel om even af te wachten hoe ze zich ontwikkelt, mijn paard is 3,5.

Dus.. Zij komt in Friesland, en als ze geweest is zal ik je mijn bevindingen vertellen, het duurt alleen nog wel een maandje ;)

Over wintec ben ik ook erg tevreden, heb verschillende modellen gehad en ze zaten allemaal erg goed en fijn. Maar uiteindelijk zijn deze zadels wel erg lang, te lang, voor mijn korte paardje. Dus vandaar dat ik nu thorowgood eens wil proberen :) Tekna heb ik ook op gezeten bij de divoza laatst, zat best goed! Maar leken me door de kussens ook niet heel geschikt voor korte paarden.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:32

oke hoor het wel dan hoe het bevallen is

wil zo ie zo een zadelmaker die het zadel passend maakt aan huis

divoza kijkt en neemt hem mee wil ik absoluut niet

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:46

Ik heb zelf ook twee Wintec zadels, dressuur en veelzijgheid, en ben er zeer tevreden over.
Fijne zadels, makkelijk te onderhouden en kunnen wel tegen een beetje water.
Denk er wel over om binnenkort een leren dressuurzadel te nemen voor de wedstrijden ed. :)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:04

Ik moet zeggen dat ik niet altijd goede ervaring heb met Divoza, maar wel met Ruben.

Zadelmaker het Tweespan dan? Weet alleen niet of hij Thorowgood, Tekna, etc heeft.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:23

Jockey_my schreef:
Ik heb een tekna zadel besteld voor mijn haflinger.

Vind het zoon mooi zadel! Zat op de bok wel een beetje raar, maar dat is gewoon even wennen.

Het zou 6 weken duren voordat ik mijn tekna had, heb vandaag telefoon gekregen dat als ik geluk had hij half oktober klaar zou zijn, en anders in januarie :( .
Zolang ga ik dus echt niet wachten, denk dat ik morgen ga kijken voor een t6, die zijn er ook in het bruin en hopelijk is de wachttijd daar iets minder van :+ .

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:10

hierbij 2 fotos van mijn zadel, de T6 dus, foto´s zeg mischien iets meer dan berichtjes *D

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:15

Ik had ook de T6 dressuur, man wat een heerlijk zadel, nog nooit zo'n fijne gehad. Maar ik wou toch graag een vzh dus net zo lang aan het zoeken geweest tot ik een goede thorowgood vzh kunstof had gevonden en die heb ik nu, volgens mij de T4 want hij is iets minder mooi en wat mindere kwaliteit dan de T6, wel jammer maar als ik een nieuw zadel koop dan neem ik de T6 weer.

Die dressuur heb ik 3 jaar gehad, nu verkocht aan iemand anders en werkelijk waar, je zou zeggen dat er 3 keer op dat zadel gezeten is. Ik zweer erbij, die Wintecs vind ik 3 x niks :n

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:16

Hoe bevalt de t6? :) Heb jij de cob versie?
En hoe vind je de zweetbladen qua lengte? Ze lijken mij zo lang (voor mijn korte beentjes :+ )

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:57

Ik heb de T6 haflinger versie, zweetbladen zijn naar mijn idee mischien iets korter, maar een full zadeldek past er gewoon heel netjes onder

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:06

Oke korter dus zelfs, dat is wel fijn. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de t6, moet alleen nog even 3 weken wachten..