Stubben of AB dressuurzadel voor een haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:10

Carolaa schreef:
ik heb dus de county competitor 2000, zwart, 18inch en boommaat N. Het zadel is van najaar 2003 en heeft op een BWPer gelegen, en een paar keer op mijn haflinger maar deze paste het niet. De laatste 3 jaar is het zadel niet gebruikt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BXQDT77C.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CTC67MM7.jpg

ik zie zo dat je haflinger rond is, en dan gaat een N kamer zo ie zo nooit op passen.. ;)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:25

mamendt schreef:
A_R schreef:
Als ik het zo hoor denk ik dat de stubben maestosso de luxe een hele goede oplossing kan zijn. Ik zelf heb namelijk een PRE x arabische volbloed (weining schoft) en daar ligt hij echt perfect op. Ik zou als ik jou was gewoon even kijken of het wat is, ik waarschuw je alvast want er hangt namelijk wel een prijskaartje aan.

Ik weet het, heb 20 jaar op een stubben gereden en weet wat ze kosten...maar dan heb je wel wat!!! ;)
Toch twijfel ik nog over de Arno Brandt zadels...die moeten ook heel fijn zitten en goed aan te passen zijn op korte rugjes.....
Niemand een Arno Brandt die er wat over wil vertellen?? Slechte/goede ervaringen..alles is welkom :D

Zelf heb ik geen Arno Brandt zadel maar een Kieffer. Arno is bij mij langsgeweest om mijn zadel op te vullen, vond hem wel aardig overkomen. Toen hij klaar was met opvullen moest ik even rijden en hij zei dat het zadel goed lag. Dat vond ik wel heel erg vreemd achteraf, het zadel lag namelijk op de schoft. Ik vind dat je dat als zadelmaker meteen moet zien. Stom natuurlijk dat ik het zelf niet meteen gezien heb maarja. Hij hoeft bij mij dus niet weer te komen.
We hebben nu een andere zadelmaker, Feike Bruinsma, hij zag meteen dat het zadel niet goed was opgevuld, maar dat hij bij de schoft iets versmald moest worden en in het midden moest er vulling uit.
Hij heeft 'm op dit moment, en volgende week komt mn zadel waarschijnlijk terug. Hij maakt zelf ook zadels, dus als ik ooit een zadel zou willen laten maken, dan ga ik naar hem toe.
Verder heb ik geen ervaring met zijn zadels, dus daar kan ik niet over oordelen.

Vala

Re: Stubben of AB dressuurzadel voor een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:17

Ach ja, zo is er altijd over iedereen wat wel te vertellen, dat is met DA's/klinieken, fysio's, instructeurs ed ook zo.

Vala

Re: Stubben of AB dressuurzadel voor een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:19

TS, ik heb trouwens voor rundsleer gekozen, kalfsleer is iets zachter en rij je wat makkelijker in maar is ook gevoeliger voor slijtage. Bij mijn vriendin moest nadat het zadel 5 jaar gebruikt was de zitting al vervangen worden a 250 euro. Dan heb ik persoonlijk toch liever rundsleer.