Ervaringen met zadels van Interhippique?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: Ervaringen met zadels van Interhippique?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:03

Nee IH en Zadelmarkt is niet hetzelfde, de zadels ook niet. De IH zadels zijn m.i. iets minder beroerd dan die van zadelmarkt, maar toch zou ik ze niet snel aanraden. Ik heb een poos geleden bijna alle zadels van IH bekeken, en het varieert tussen "lage kwaliteit karton" en "Best aardig maar voor dat geld koop je een tweedehands merkzadel"...

Ik heb toen een goedkoop zadeltje van ze gepast omdat ik niks passends kon vinden en zij zadels hebben tot héél breed, maar dit paste ook niet, en daarbij bleek het zadel al zowat te beschadigen als je er naar keek, heel erg.

Los van kwaliteit in de zin van materiaal/levensduur viel me op dat héél veel zadels over de gehele kussens een diepe punten stiksel hadden zoals je normaal alleen wel eens ziet bij de schouderkussens, a la chesterfieldbank zeg maar. Lijkt mij niet echt bevorderlijk voor de gelijkmatige drukverdeling op de rug enzo... := Service kan ik niks over zeggen, zadel is teruggegaan en heb keurig mijn geld teruggekregen :j Grootste probleem is echter, om hier veilig een zadel te kopen moet je héél goed weten wat je doet, en juist die mensen zullen niet snel voor zo'n zadel kiezen. Het is de doelgroep die 'ff een goedkoop zadeltje" wil hebben die er vooral komt en daar ontbreekt 99 op 100 de kennis om het zadel te kunnen beoordelen :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:06

Dus m.a.w is IH een verbasterde versie van Zadelmarkt!
Niet kopen zou ik zeggen. :n

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:00

De kawiliteit is gewoon goed ;)
Iig van het zadel dat ik heb,
Past helaas niet dus moet ik ruilen.
Ik heb ze van het verkooppunt in Ede.
Misschien maakt dit nog verschil? :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:02

Daissos, ik vraag me af hoe je kunt beoordelen dat de kwaliteit goed is, als je em nog niet in gebruik gehad hebt? Het mag er dan goed uitzien, maar je weet niet hoe ie vanbinnen eruit ziet, en wat voor materiaal het is vanbinnen.

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:12

kleinvosje schreef:
Daissos, ik vraag me af hoe je kunt beoordelen dat de kwaliteit goed is, als je em nog niet in gebruik gehad hebt? Het mag er dan goed uitzien, maar je weet niet hoe ie vanbinnen eruit ziet, en wat voor materiaal het is vanbinnen.

Ik heb er een keer mee gereden,
maar met rijden drukt de boom op de schoft.
Voor de rest een prima zadel ;)
De materialen e.d weet ik idd niet.
maar voor deze prijs ga ik ook niet verwachten dat dit heeel lang mee zou gaan ;)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:11

ik ben mij ook aan het orienteren naar een leuk bruin dressuur zadel en zag ook de interhippique zadels.. alleen vlgns mij hebben deze zadels amper wrong.. en dat heb ik juist nodig. iemand hier ervaring mee ?

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:11

ik vind 300/400 euro enorm veel geld om uit te geven hoor? En al zeker aan een kartonnen zadel dat je paard beschadigd en zelf zo kapot is. Doe je paard een lol en koop voor die som een fatsoenlijke 2e handse!!!!!

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:44

armanike schreef:
ik vind 300/400 euro enorm veel geld om uit te geven hoor? En al zeker aan een kartonnen zadel dat je paard beschadigd en zelf zo kapot is. Doe je paard een lol en koop voor die som een fatsoenlijke 2e handse!!!!!

Karton? >;)
Het zadel is toch echt van leer ;)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:45

jaja , bij wijze van spreken :p duh

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:45

het is een figuurlijke uitspraak, waarmee bedoeld wordt dat het leer van slechtere kwaliteit is...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:51

Een goed zadel kun je gewoon niet voor die prijs maken.
Dan moet je dus ergens op bezuinigen en dit is kwaliteit vd boom,vulling en leer.
Dus ik ga nooit op zo'n zadel zitten,je weet maar nooit wat voor rommel ze gebruikt hebben.
Koop dan een 2de hands B merk(IH is een C merk) dan kun je rond de 300 euro best wat kopen dat niet te oud is.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:52

voor 300 heb je al een hoop mooie , Jc, rossner, Knight rider, kieffer,stubben, spaling, country comp, chamerlain, ruitergilde, ga zo voorts...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:23

Wij hebben laatst spullen van Interhippique gekocht, een staldeken, bontje voor onder het zadel en een zadel. Verder nog wat kleine spulletjes zoals borstels enzo.

Zadel hadden we meegenomen om te passen, het paste niet en zat erg slecht, we zijn ermee teruggegaan en hebben gewoon het hele aankoopbedrag terug gekregen, heel erg netjes. We hebben nu een 2de hands zadel van Merano, die zit wel goed.

Voor zadels zou ik daar niet gaan kijken, slechte kwaliteit, en op internet ziet het er beter uit dan dat het daadwerkelijk is. Ik zou dan inderdaad 300 euro uitgeven voor een goed 2de hands merkzadel.

Maar voor dekens, sjabrakken en al die zooi kun je er prima terecht en bespaar je een hoop geld dan dat je het bij de ruitershop haalt.
Dus een prima service en prima spullen, behalve de zadels. :j

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:30

ik heb sinds kort een interhippique aangeschaft voor erbij (wordt dus niet intensief gebruikt) en hij past perfekt op het paard die hem momenteel op heeft. Ik moet zeggen dat ik hem wel helemaal heb nagekeken op evt fouten (dat doe ik ook met een kwaliteitszadel trouwens) en tot zover ik kon zien was hij goed. Ik vind m idd niet lekker zitten, maar ik ben dan ook een kwaliteitszadel gewend.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:45

ik heb ook een zeeg laag budget en moet alles zelf aanschaffen, maar 2e hands heb je goed spul hoor! zou persoonlijk geen IH zadel nemen. maar je hebt daar ook rossner en wintec en die zijn dan wel weer betrouwbaarder. ik zou niet alleen naar de prijs kijken. waarschijnlijk moet je het opnieuw laten vullen en vanalles repareren en na 2 jaar moet je weer op nieuw beginnen. een A zadel gaat jaren mee, zelfs als hij al 2e hands is. het leer is mooier en hij zit tien keer zo goed!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:06

ik heb ook 2e hands kwaliteitszadels gezien waar van alles mis mee was....
Persoonlijk, als ik de keus had gehad, was ik ook liever voor een goed 2e hands zadel gegaan. alleen toen ik zocht, was er in de boommaat die ik moest hebben, geeneen in míjn prijsklasse te vinden...

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:08

kaatjemuts schreef:
ik heb ook 2e hands kwaliteitszadels gezien waar van alles mis mee was....

wil ook niet zeggen dat alle 2e hands zadels van A merk heel goed zijn :) maar wat ik tot nu toe heb gezien wel :D

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:21

leuk al die ervaringen! te lezen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:27

xx_Kelly_xx schreef:
Wij hebben laatst spullen van Interhippique gekocht, een staldeken, bontje voor onder het zadel en een zadel. Verder nog wat kleine spulletjes zoals borstels enzo.

Zadel hadden we meegenomen om te passen, het paste niet en zat erg slecht, we zijn ermee teruggegaan en hebben gewoon het hele aankoopbedrag terug gekregen, heel erg netjes. We hebben nu een 2de hands zadel van Merano, die zit wel goed.

Voor zadels zou ik daar niet gaan kijken, slechte kwaliteit, en op internet ziet het er beter uit dan dat het daadwerkelijk is. Ik zou dan inderdaad 300 euro uitgeven voor een goed 2de hands merkzadel.

Maar voor dekens, sjabrakken en al die zooi kun je er prima terecht en bespaar je een hoop geld dan dat je het bij de ruitershop haalt.
Dus een prima service en prima spullen, behalve de zadels. :j

merano is dus zadelmarkt...

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:44

Slechte kwaliteit zadels kunnen ook gewoon goed passen,
Dus wat maakt het dan uit op wat voor kwaliteit je zit?
Als hij goed op je paard ligt?
wat dan nog?
hij gaat minder lang mee inderdaad....
Maar als het gewoon goed past en niet kapot o.i.d is er in mijn opzicht niks aan de hand? ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:46

omdat het slechte kwaliteit is, zal het ook niet prettig aanvoelen voor je paard. Jij koopt toch ook geen slechte kwaliteit schoenen omdat ze zo mooi zijn, maar je er wel blaren in loopt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:48

Daissos4 schreef:
wat dan nog?
Maar als het gewoon goed past en niet kapot o.i.d is er in mijn opzicht niks aan de hand? ;)

omdat er binnen de kortste keren de vulling van klontert, of weg is, of drukkingen geeft
omdat de boom vaak scheef is
enz enz

het is niet alleen dat het leer sneller slijt, de hele pasvorm is vaak bagger, of gaat ontzettend snel scheef hangen na gebruik ervan
meeste mensen die zulke zadels kopen, hebben geen zadelmaker erbij (dan adviseerd die wss wel wat anders)
vaak lijkt een zadel op het eerste oog netjes, maar als je gaat meten en beter kijken zie je wat er allemaal aan mankeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:50

Ik heb een shetlanderzadel met hoofdstel gekocht voor 150 euro...ziet er heel mooi uit. Zit fijn voor de kinders. Voor een shet vind ik het de moeite.

Het is natuurlijk wel kunststof en het wordt natuurlijk ergens in een goedkoop lonenland gemaakt.

Voor een zadel met zou het best kunnen voor een groot paard, maar daar doe je natuurlijk geen 10 jaar mee. Als de boom past en de kussens goed dragen, geen bulten hebben en lekker zacht zijn, dan is het geen probleem. Alleen moet je zelf heel goed kunnen zien of het zadel idd past. Sommige paardenruggen zijn nl makkelijk...

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:51

Lynn_Nikita schreef:
Daissos4 schreef:
wat dan nog?

omdat er binnen de kortste keren de vulling van klontert, of weg is, of drukkingen geeft
omdat de boom vaak scheef is
enz enz

het is niet alleen dat het leer sneller slijt, de hele pasvorm is vaak bagger, of gaat ontzettend snel scheef hangen na gebruik ervan
meeste mensen die zulke zadels kopen, hebben geen zadelmaker erbij (dan adviseerd die wss wel wat anders)
vaak lijkt een zadel op het eerste oog netjes, maar als je gaat meten en beter kijken zie je wat er allemaal aan mankeerd

Ik ga sowieso heel erg opletten :)

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:06

wij hebben een zadel gekocht daar ,na een mndje was het al kapot .
het stiksel heeft helemaal los gelaten daar waar het lusje van de staartriem zat.was echt niet blij.weet dat je niet veel mag verwachten van een goedkoop zadel,maar na een mndje al kapot en dan nog niet dagelijks rijden .
het is zo rose micky 15 inch zadel.weet niet of ik dat zo mag zetten.
maar goed ik gebeld en dat viel niet onder de garantie dat weas normaal omdat er druk op komt van de staartriem.
je kon er echt 2 vuisten tussen steken.
als het nu een beugelriem of zo was geweest ( die overigens nu ook al aan doorscheuren zijn,terwijl ik na iedere rijbeurt poets en vet)dan kreeg ik wel nieuwe maar dat ja is gewoon niet zo stevig en mag ik ook niiet verlangen.
ik was dus echt boos heel mijn achterkant zat los.
heb het dan maar zelf helemaal gelijmd het is niet mooi en staat ondertussen wel weer open,maar ok het kan er nog even mee door.
ik zou er denk ik dan ook geen zadel meer kopen of ik moet zoals zo vaak weer gewoon puur pech gehad hebben!!!.
het is verder wel een leuk en mooi zadeltje en ons dochtertje vind het ook echt lekker rijden.das weer een voordeel.