Welke dekens voor groot-breed paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: Welke dekens voor groot-breed paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:18

Weather beeta is inderdaad goed gevormd aan de voorkant, hierdoor passen ze bij brede paarden ook erg goed! mijn paardje (1,62) is aan de voorkant behoorlijk breed en daar zit een WB deken op zijn strakst :j .
doordat de loopsplitten aan de voorkant zitten trekken ze op de schouders ook minder snel.
Hier kan je zien hoe hij valt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HCJ78KG8.jpg

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:23

weather beeta was voor mijn pony echt nog te smal hoor, dus de hele brede beesten passen er alsnog niet in.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:03

Hoi, ik had hetzelfde probleem met mij tinker. Weather Beeta past hem nu prima.
Verder zou je ook het merk QHP eens kunnen proberen. Is mij verteld dat dit merk begonnen is met spullen voor Friese Paarden. Mijn tink heeft 2 jaar terug een keer een QHP gehad en die lag prima.

eikaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:36

Ik zou gewoon naar de winkel gaan en je probleem uitleggen.
Misschien moet je gewoon een maat groter nemen?
Dan is het wel iets langer maar ook breder.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:42

het merk Shire is ook voor grovere paarden, zowel in lijf als in nek.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:14

BR en Harry's Horse voor een halve gelder, 180cm hoog en brede borst. Als je wat goedkopere dekens zoekt :) mijn paard sloopt alle dekens dus krijgt geen dure meer..

Borstverlenger helpt ook goed.
Ik vind het paardje hier bovenaan de pagina niet echt breed :o maar ik ben een kolos van 180cm gewend natuurlijk..

dvdiepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:38

Ik heb ook een groot paard. De dekens van Paardenboulevard hebben ongeveer dezelfde pasvorm als Horseware. Ik had namelijk eerst Horseware, maar toen zag ik deze dekens en zijn een stuk voordeliger :P. Super pasvorm! Zelf heb ik de Silvano Heavy Black.

Bij mij op stal staat ook een brede fries en deze heeft de Duo deken gekocht van Paardenboulevard en past perfect.
Op hun site staan ook verschillende foto's van de dekens met een fries paard.

http://www.paardenboulevard.nl/shop/art ... abb45c2a92

Succes!

orange11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:04

Rambo xl :P

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:41

Het gaat vaak niet eens zozeer om groot (al is heel groot vaak ook n probleem), maar meer om breed en dan vooral de borst/nek/kont.
Mijn pony is 1.50 maar heeft een zeer brede borst/nek en een zeer welgevormde kont (laten we het netjes zeggen :P) en dan merk je gewoon dat bijna alles te krap zit.

dvdiepen: goede tip, ik ga daar ook eens rondsnuffelen!

Er zijn vaak ook hele goede deals voor de horseware dekens op bokt en ook op marktplaats nog wel eens te krijgen, omdat ze niet kapot te krijgen zijn, zijn de 2e hands ook prima.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 11:35

Ik heb het idee dat het misschien ook niet zo zeer om de breedte van de borst gaat, maar ook om de 'diepte' van de nek. Dus zeg maar de lengte van de schoft naar z'n borst (waar de hals begint).

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:43

Ja idd, daar heeft het ook mee te maken bob1976, die was ik nog vergeten

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:57

Ja klopt :j mijn paard past ook met geen mogelijkheid in dekens waar ook maar een beetje hals op zit. Hoeft niet eens een hele of halve te zijn, als het maar iets omhoogloopt past hij het niet.

dvdiepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:40

Bij de dekens van Paardenboulevard kan je de borstsluiting verstellen en bij de dekens van Horseware niet.
Dat vind ik het fijne aan deze dekens, zodat je het borstgedeelte groter kan maken.

Anders is het inderdaad mogelijk om een borstverlenger te kopen. Zelf zou ik hier niet voor kiezen. Ben blij dat ik het bij de deken van Paardenboulevard niet nodig had, maar wellicht een optie?

Bucasdekens paste mijn paard in ieder geval niet. Mijn ervaring is juist dat ze smal vallen (misschien is mijn paard wel erg breed???)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:04

Helaas gaan de paardenboulevard dekens maar tot maat 205.. Dat is te klein. Het zijn wel prachtige dekens trouwens!