Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lotjaa93 schreef:Het is een manier om haar te dwingen, maar dat zijn tenslotte alle hulpteugels.. Dit is (zover ik weet) een elastiek touw, waardoor het meeveert. Ik snap dat ze gaat panikeren, maar als je verbetering wil, zal je het toch moeten vragen en anders gebeurt er niets. En dit meeverende touw (en alle andere elastieken) hebben toch een "vragende manier" van inwerken, in tegenstelling tot standaard touwen waardoor ze gedwongen wordt. En behoren dus tot "vriendelijk hulpteugels".
Bij jonge paarden is het normaal dat ze hun hoofd omhoog houden voor evenwicht. Als ze eenmaal hun evenwicht hebben gevonden, dan zoeken ze vaak vanzelf je hand/het bit op. Jouw paard is nog helemaal niet in evenwicht, dus ga je eerst richten op oefeningen rijden, en daarna pas op laag rijden.
Spieren kweken (= minder struikelen) door te schakelen (zacht draven > wat harder, draven > stappen. Hierdoor krijgt ze in eerst instantie in comb. met grondwerk meer spieren, hierna zal ze vanzelf ook voltes kunnen gaan maken met wat meer spieren.
En ik weet niet of jouw draver verkeerd getraind is, maar met dressuur enz. krijgt een paard geen klappen als hij iets verkeerds doet. En op de drafbaan heb ik ook nog geen paard op hoofd geslagen zien worden, of als hij aangaloppeerde. Natuurlijk krijgt een paard wel is een corrigerende tik, maar dat krijgen alle paarden en die worden er niet traumatisch van.. Dus denk je zelf dat je paard zo behandelt is, of heb je het daadwerkelijk gezien?
Tatyana schreef:Ik kan je geen andere tips geven dan, Zoek iemand voor les.
En even om rare dingen uit de wereld te helpen. Juist dravers gebruiken hun achterhand. Als ze die niet gebruiken kunnen ze niet zo hard draven. En mijn (draver)merrie heeft ook pas met heel veel rust en vertrouwen geleerd dat nageven goed voor haar is.
neen niet NET al 2 uur fzo.Ik mag gwn geen les met haar zo zit het nu eenmaal
) Fusa schreef:Tatyana schreef:Ik kan je geen andere tips geven dan, Zoek iemand voor les.
En even om rare dingen uit de wereld te helpen. Juist dravers gebruiken hun achterhand. Als ze die niet gebruiken kunnen ze niet zo hard draven. En mijn (draver)merrie heeft ook pas met heel veel rust en vertrouwen geleerd dat nageven goed voor haar is.
maar dat zeg ik zelf net ookneen niet NET al 2 uur fzo.Ik mag gwn geen les met haar zo zit het nu eenmaal
IMJ schreef:Maar neem dan zelf les, op een ander paard.
In jouw topics schrijf je bijna overal over problemen met de achterhand erbij te rijden...
Dus... het kan ook aan jou liggen (no offence)
ze is zo braaf en lief enal maar gwn apart.