Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kynshiri schreef:tikje te laat misschien, maar ik heb een whitestar (qua opbouw vergelijkbaar met een Pools) en bij mij was de ideale oplossing gewoon een buildup pad eronder. de hoek van de bars klopte wel met zijn ribbenkast, maar de hoge schoft kwam inderdaad te dicht tegen het zadel naar mijn zin (niet ertegen nochtans). Door de buildup kon ik iets meer ruimte maken tussen de schoft en het zadel, waardoor het prima lag.
als het zadel verder echt goed is, dan zou ik dit misschien toch eens proberen? al is het maar tot je een beter passend zadel met een A-fork hebt kunnen vinden.
kynshiri schreef:je kan eens kijken bij justwestern.nl ofzo voor een voorbeeldje van een build-up pad; ik heb er niet zo direct een foto van. tis een gewone pad waarvan de voorkant dikker is dan de achterkant waardoor je zadel vooraan iets meer omhoog komt. wel enkel doen als je zadel verder wel goed lag en je dus enkel iets meer ruimte tussen de schoft en het zadel wilt maken. tis geen oplossing voor zadels die gewoon niet passen he!
) niet veel te breed oogde