Type II K&K Ultra trens, omdat ik de bustrenzen te zwaar vind en de watertrenzen zijn meestal alleen hele maten, waarvan de 12cm te klein is en de 13 cm te groot
X_Linz_X
Geplaatst: 14-08-10 14:01
dubbelgebroken watertrensje
_DP_
Geplaatst: 14-08-10 14:11
Enkelgebroken watertrens.
Marrjjollein
Geplaatst: 14-08-10 14:12
Enkelgebroken watertrens, en af en toe bitloos.
edit: Op de manege waar ik rij, vaak een enkel of dubbelgebroken watertrens
Laatst bijgewerkt door Marrjjollein op 14-08-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 14-08-10 14:12
Mijn ene shet heeft een ongebroken rubberen trens, de ander een enkelgebroken watertrens
Amaretto27
Geplaatst: 14-08-10 14:13
Ik werk met m'n paard bitloos. Rijden op het moment niet, omdat ik een ongeluk heb gehad. Maar ik longeer en werk aan de hand met een academische kaptoom. Heel fijn ding, ik kan er iig lekker mee werken en m'n paard reageerd er ook goed op. Als we weer gaan rijden wil ik dit of met de kaptoom doen, of met een touwhalster.
SjakieXX
Geplaatst: 14-08-10 14:15
Met een dubbelgebroken watertrens en met een ander hoofdstel een enkelgebroken watertrens.
Ik rijd momenteel met een dubbelgebroken bustrens. Pony had hiervoor een dubbelgebroken watertrensje en daar liep hij fijner op. Twijfel nog om weer over te stappen.. Bitloos wil ik mee beginnen, niet constant maar af en toe als afwisseling. Hiervoor heb ik het Antilope bitloze hoofdstel met kruislings systeem
Wedge rij ik met een dubbelgebroken watertrens van argentaan, rij ik hem al een paar jaar mee, en loopt hij eigenlijk gewoon heel fijn op Ace rij ik met een dubbelgebroken watertrens van Aurigan. Voorheen gereden met een RVS dubbelgebroken watertrens, maar de Aurigan bevalt vele malen beter begint ze ook lekker op te schuimen.
Janneke_Tri
Geplaatst: 14-08-10 19:56
Scholingsbit van Aurigan (Sprenger), ik begin ook al te zweren bij aurigan..
Arwenride
Geplaatst: 14-08-10 21:27
In de bak dubbelgebroken aurigan D-trens, buiten Pelham.
tjoepatjoep
Geplaatst: 15-08-10 10:36
dubbelgebroken trens voor dressuur. trensje voor het springen,
mairead
Geplaatst: 15-08-10 10:40
Een dubbelgebroken bustrensje. Bij haar vorige baasje liep ze op een dubbelgebroken watertrensje en ik heb er ook nog tijdelijk een enkelgebroken bustrensje in gehad, maar ik merk tussen deze soorten weinig verschil.
Elanor
Geplaatst: 15-08-10 10:43
Bitloos, sidepull (zacht lederen neusstuk, geen rawhide).
robin_hood
Geplaatst: 15-08-10 10:51
Wat is eigenlijk het nut van je vraag? Er is namelijk volgens mij geen "standaard" bit voor een paard. Het ene paard loopt het prettigste op bv. een enkelgebroken bustrens, een ander paard loopt het fijnst op een Thiedemannbit.... Kwestie van uitproberen waar jouw paard het fijnste op te rijden is.
NB: Mijn paardje wordt onder het zadel gereden met een Sprenger scholingsbit (ongebroken bit met tongvrijheid) en tijdens buitenritten met een ongebroken Pelham. Voor het mennen gebruik ik een Sprenger Postbit (is ook een ongebroken bit met tongvrijheid). Ik heb deze bitten omdat hij een ongebroken bit gewoon het fijnste aanneemt en de tongvrijheid is voor hem prettig omdat hij "veel tong" heeft. De pelham is voor de veiligheid in het verkeer. Normaal gesproken heb ik hem niet nodig en rijd ik met een los contactteugeltje, maar voor de enkele keer dat hij zich eens wat sterker kan maken voor "iets engs" reageert hij beter en vooral sneller op een pelhambit.
Ik rijd dressuur en springen met een dubbelgebroeken rvs bit, maar als ik buitenritten maak dan gebruik ik een pessoabit met kinketting. Dit omdat mijn paard in blinde paniek weg kan vliegen als er iets "engs" is. Dan heb ik hem echt binnen een paar meter terug. Verder is dit niet zielig, want ik rijd de hele rit met vrij losse teugel, alleen als hij er vandoor wil gaan kan ik zo ingrijpen. Dat gaat erg goed, heb ook het gevoel dat hij zich buiten zekerder voelt met dat bit in.
Jel_R07
Geplaatst: 15-08-10 11:02
Dubbelgebroken watertrensje. Gebruik ik zowel voor dressuur als buitenritten.