Ervaringen met veiligheidsbeugels!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Re: Ervaringen met veiligheidsbeugels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:22

Buitenkant!! Tja supermooi zijn ze niet maar veiligheid boven alles en je ziet je voeten toch niet (steeds) als je rijdt!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:28

ik heb de bowbalance beugels van 150euro en heb al die beugels aan me zadels hangen,
koste me een rib uit het lijf maar ben er super blij mee.
Heb in de afgelopen jaar vaak naast paarden gehangen en ben altijd blij geweest met de beugels ben er nooit in blijven hangen.
soms rijd er wel eens iemand met mijn zadel en die vind de beugels dan heel appart, dus het is wel even wennen :P hihi.
Vroeger heb ik die met elastiekje gehad, maar weet daar niet zo goed mijn mening over.

Ik kan zelf heel slecht met gewone beugels rijden door een blessure aan me voet.
of dan krijg ik pijn, kramp of de doorbloeding na mijn voet word minder en voelt alsof die gaat slapen.
maar met die bowbalance beugels is alles opgelost en kan ik weer vrolijk uren rijden :D.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:02

d0nnaa_dan schreef:
Hè, wat vervelend!
Ik heb even gekeken naar die Safestyle beugels, maar ik heb het idee dat dit hetzelfde is (vooral de traditional) als de beugels met elastiek aan de zijkant, maar dan zonder het elastiek. Alleen zijn de safestyle 90 euro, en die met/zonder elastiek maar 20...
Gutgut, wat is het toch weer lastig.

http://www.hetgareel.nl/pages/page.aspx ... &aid=14237 hier zijn ze 72 euro.

Een kennisje van ons is met die beugels met elastiek met haar pony gevallen, de beugel was toen zo verbogen dat haar voet in de beugel geklemd zat. De safestyle's zijn heel wat steviger

Roxxiejj

Re: Ervaringen met veiligheidsbeugels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:11

Ik heb die met elastiek aan de zijkant en de beweegbare met rubber. Vind laatstgenoemde fijner rijden, ben namelijk met normaal rijden al 2 keer de elastieken kwijtgeraakt. Had geen andere beugels destijds, dus kon ik weer enkele dagen niet rijden, voor ik weet die elastieken kon halen (gebeurd uiteraard net weer op vrijdagavond, zaterdags druk, zondags winkel dicht..)
Ik wil nu graag de GPG nog met vering en draaiing, lijkt me wel goed voor mijn knietjes. Nu nog een fijne prijs...

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:32

Ik heb al jaren de quick out en ze bevallen prima, alleen het zooltje wat erin ligt slijt wel erg snel maar hier heb ik er wat van op voorraad :)
Ze hebben hun werk ook al goed gedaan want ben er wel is afgevallen en dan waren ze opgegeklapt!