Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Flynn schreef:Voor de zoveelste keer, dit paard staat er miss n paar week? En als je niet fatsoenlijk kunt zitten kun je ze ook niet fatsoenlijk rijden. En niks over die handelaar, ken verder geeneen waar alles op een dubbelgebroken bustrensje loopt etc.
Flynn schreef:Wat voor pads? Ik heb er nu een acugelpad onder liggen.
Wintec vindt ik wel rotzooi, smal kussenkanaal en zo recht, terwijl n paardenrug altijd iets hol is. Om t zo maar te zeggen. Goed passend is het zelden. Ik zeg niet dat t op de andere paarden perfect past, maar daar ligt t gewoon goed, zonder dat t op de schoft enzo knelt. Ik ga echt niet voor élk handelspaard n nieuw zadel aanschaffen.
skessa schreef:Ik heb een schoftverhoger van Prolite.Is een kleine onderlegger van traagschuim voor alleen het schoftgedeelte. http://www.prolitepads.com/products/rel ... herpad.htm
Bedoel je zoiets?

polly2 schreef:Men neme een oude dikke wollen deken. En daaruit knip je een rechthoekig stuk dat je tussen je dekje en het zadel op de schoft legt de lange zijdes in de breedte, net als bij die pad van de foto die iemand plaatste).
Als het nog niet genoeg is, doe je twee van die stukken. Je kunt ook de onderlappen van je bandages ervoor gebruiken als die dik en zacht genoeg zijn.
Ik weet precies wat je bedoelt...heb ook jaren handelspaarden gereden en dan zoek je naar dit soort oplossingen en niet naar een nieuw zadel voor een paard waar je misschien nog geen tien keer op rijdt.
klumpertje schreef:Als je als tijdelijke oplossing het zadel iets van voor omhoog wilt krijgen zou die schoftverhoger een heel goed ding zijn, Prolite is de beste pad die je kunt gebruiken. Aangezien jij zegt dat je continu andere paarden rijdt zal je misschien ook heel veel hebben aan die pad van Prolite met meerdere vakjes waar je stukjes uit kunt halen en weer in stoppen. Deze kun je ook zonder opvullingen gebruiken. zo zou jij op al je paarden het zadel goed kunnen laten passen. Prolite geeft zelfs bij een goed passend zadel nog betere drukverdeling, dus rijden met een pad is niet altijd slecht, je moet alleen wel weten met welke pad je rijdt.
Anoniem schreef:Dit vind ik raar. Hoe kan een perfect passend zadel waarbij de druk al optimaal verdeeld is. Nou met een pad(die het zadel alleen maar smaller maakt) het zadel nog beter laten passen? leg dat eens uit.
Verder is zo'n pad ook alleen leuk als het zadel te breed is. Wanneer het zadel te smal is maakt zo'n pad het alleen maar erger

Schangah schreef:polly2 schreef:Men neme een oude dikke wollen deken. En daaruit knip je een rechthoekig stuk dat je tussen je dekje en het zadel op de schoft legt de lange zijdes in de breedte, net als bij die pad van de foto die iemand plaatste).
Als het nog niet genoeg is, doe je twee van die stukken. Je kunt ook de onderlappen van je bandages ervoor gebruiken als die dik en zacht genoeg zijn.
Ik weet precies wat je bedoelt...heb ook jaren handelspaarden gereden en dan zoek je naar dit soort oplossingen en niet naar een nieuw zadel voor een paard waar je misschien nog geen tien keer op rijdt.
Op de schoft?? Lijkt me nu net niet de bedoeling.
Er mag helemaal niets op de schoftwervels drukken, dit is uitermate pijnlijk voor het paard.