problemen bij Anky pads wassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:11

heel herkenbaar, komen ze er nog viezer eruit als ze erin gingen.

Bij de pads waar er stof/zand achterblijft doe ik ze nu eerst op een voorwasje en daarna de hoofdwas dan komen ze er wel schoon uit (en schone naadjes)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:15

Op de site van anky staat ook de tip van de naden uitborstelen met een afwasborstel en afwasmiddel.
Misschien werkt dat ook voor de vegen van de singel.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:06

Je zadel en laarzen goed poetsen en niet invetten, dan heb je minder vegen. Had eerst ook nooit last van zwarte vegen, sinds ik alles zo goed poetst dat het glanst zit alles onder :+

Haren in je naden kun je er trouwens met een stofzuiger uitzuigen, maar ik weet niet of je daar last van hebt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:16

Haren veeg ik er altijd af met een katten(of hondenborsteltje) met van die rubber nopjes. Dan zit er geen haar meer op. Vervolgens in de wasmachine met vloeibaar wasmiddel (vooral geen poeder, dan krijg je witte strepen in de naden) op wolwas 40 graden en daarna in de droger op lage temperatuur. Alles weer prima schoon (op op sommige dekjes wat zwarte vegen van het zadel na, maar dat zit daarna toch weer onder het zadel). Maar ik was ze ook na een keer of 3 gebruiken. Meestal zijn ze dan niet heel erg vies en is het wassen een fluitje van een cent. Persoonlijk zou ik het heel vies vinden (als ik zie wat een zweet er na 3 keer inzit) om er 2 weken of een seizoen (als je ze naar de wasserij brengt) mee te rijden. Bovendien blijven ze veel mooier als ze regelmatig gewassen worden :D

Rox87

Re: problemen bij Anky pads wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:33

Ik heb hetzelfde probleem!

Maar ik was sindsdien alleen een anky pad in de wasmachine!
Zonder bandages erbij, het leek wel of al het stof dat uit die bandages komen in de ankypad trokken ofzo!
Vind dit echt een groot nadeel van de ankypad

melaniex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:32

Had laatst dekje besteld en op het kaartje stond alleen wassen op 30 graden.
weet niet of dat voor alle dekjes is, maar mischien moet het op 30 graden:D

Morris

Re: problemen bij Anky pads wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 05:50

ik denk dat het niet zo zeer gaat om vuil wat er niet uit gaat, maar om het spoelen.
Bij mij zien de dekjes er soms uit, of ze niet goed zijn uitgespoeld. Ik spoel ze dan nog een keer.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:06

Wat ik wel weer fijn vind aan anky pads is dat je de zwarte vlekken van mijn zadel en laarzen er wel goed uit krijg met een sopje en een borstel! Beter dan uit mijn andere dekjes! (Ik heb wel de donkere kleuren pads, weet niet hoe dit is bij de lichtere kleuren!)

@ Morris: Heb het vandaag geprobeerd het extra spoelen en dat ging inderdaad goed!

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:46

Pads binnenste buiten draaien in de machine,
ik had ze altijd onder het huidvet zitten,

toen ze binnenste buiten gedaan nergens last van

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:54

Ik heb hetzelfde probleem met de wat dikkere pads (PK, Eurostar). Dus ik borstel en zuig ze van tevoren uit, laat ze niet langer dan twee weken op het paard liggen en dan nog blijft het vuil in de vouw zitten. Ik denk dat het te maken heeft met de grootte van de trommel. Ik doe dan altijd nog na het wassen even de hete douche erop en dan kan ik het zo wegspuiten. Niet handig, maar het werkt.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:57

Renzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:04

Ik gebruik bij alles, ossengal.
Dekje/pad nat maken, en dan insmeren met ossengal (Net als een blokje zweep, of een stick)

Ik heb hiermee 2week oude vlekken uit mijn witte dekje gekregen :o