zadel waar je vast in zit. Diepe zit. Hoge kniewrongen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:52

Een WoW met van die speciale kniewrongen.
Echt super. Nog nooit zijn fijn zadel gehad..

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:09

carien13 schreef:
Schangah schreef:
Een zadelpasser laten komen, het heeft geen zin om allemaal merken te gaan noemen terwijl je niet eens weet wat voor een zadel, kussenvorm etc op je paard past.
Ik zag overigens op je profiel een foto waarbij ik mij afvraag of dat niet over de T18 wervel heen gaat en op de lumbaalwervels ligt.

nou zadels zijn er in verschillende boomaten toch? meestal past zo'n zadel dan wel op de rug van het paard als je de goeie maten hebt..
en bedoel je mijn foto of..?

Zo werkt het helaas niet :n De maat van de boom is maar 1 ding, haal er een zadelmaker bij (geen ruitersportzaak want die verkopen je alles :o ) en je zult zien wat er nog meer bij komt kijken ;)

carien13

Re: zadel waar je vast in zit. Diepe zit. Hoge kniewrongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:25

ja ik weet wat erbij komt kijken. laatst had ik ook zadel te leen. Ik was van plan hem te gaan kopen. toen is er een expert langs geweest die naar het paard van mijn vriendin moest kijken. Heeft ze gelijk naar dat zadel van mij gekeken. was totaal scheef en slecht. goed dat ik hem niet gekocht heb.

maar het probleem is... ik heb 3 paarden :p en om straks voor alle 3 een zadel te laten maken voor 2000 euro.. word me te gek

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:40

carien13 schreef:
ja ik weet wat erbij komt kijken. laatst had ik ook zadel te leen. Ik was van plan hem te gaan kopen. toen is er een expert langs geweest die naar het paard van mijn vriendin moest kijken. Heeft ze gelijk naar dat zadel van mij gekeken. was totaal scheef en slecht. goed dat ik hem niet gekocht heb.

maar het probleem is... ik heb 3 paarden :p en om straks voor alle 3 een zadel te laten maken voor 2000 euro.. word me te gek

Een scheef zadel is zoiezo uit den boze natuurlijk, maar je geeft zelf aan: 'als je boommaat goed is, dat het dan past' maar dat is dus niet zo, dat wil ik ermee zeggen ;)

Als je meerdere paarden heb dan is het mogelijk om met 1 zadel te rijden maar dat moeten ze allemaal wel ongeveer dezelfde bouw hebben en dezelfde boommaat. Als dit het geval is dan blijf je met het 'probleem' zitten dat een zadel zich aanpast naar het breedste paard.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:49

carien13 schreef:
Schangah schreef:
Een zadelpasser laten komen, het heeft geen zin om allemaal merken te gaan noemen terwijl je niet eens weet wat voor een zadel, kussenvorm etc op je paard past.
Ik zag overigens op je profiel een foto waarbij ik mij afvraag of dat niet over de T18 wervel heen gaat en op de lumbaalwervels ligt.

nou zadels zijn er in verschillende boomaten toch? meestal past zo'n zadel dan wel op de rug van het paard als je de goeie maten hebt..

Ik bedoel de eerste foto (de pony), je zit volgens mij met hetzelfde zadel op het ander (sping) paard.
Kijk maar eens het verschil hoe het zadel op de eerste foto op de lumbaalwervels liggen (en daar wil je geen zadel hebben).

Als je drie dezelfde paarden hebt die even breed zijn, de zelfde rugvorm hebben en voldoende ruimte hebben voor je 17,5 " zadel (bv) dan zou het kunnen. Je kunt dan mischien met een prolite tripad nog iets corrigeren bij minimale verschillen.
Ieder paard verdient een passend zadel.

Tja paard rijden is duur, ik heb twee paarden met allebei een eigen zadel.

Nog een voorbeeld: Jij hebt maat 38 van schoen en je zus heeft 36 en je broer 43 en jullie gebruiken allemaal dezelfde schoen.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:07

Hulsebuss, zo'n goddelijk fijn zadel <3

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:59

carien13 schreef:
Schangah schreef:

beetje off topic maar dit is wel heel simpel gedacht :Z

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:00

Kentaur Penelopa heeft een diepe zit en grote kniewrongen. Ik werd er altijd goed in vastgezet :Y)

Mijn daaleman weer totaal niet maar die rijd dan wel weer heel fijn.
Wintec vind ik ook niet echt gedwongen rijden :')

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:05

ik heb een kentaur elektra, zit ook als een huis, mooie dikke kniewrongen, en een diepe zit, breed kussenkanaal, en echt waar voor je geld... kost ongeveer 900 euro!

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:07

Euroriding Diamant :D super zadel

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:09

kieffer amsterdam heeft ook een hele fijne zit, oogt niet diep, maar zit wel vast

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:14

Ik sluit mij aan bij Angelalala: JC Grand Granat! Diepe zit, fijne kniewrongen; heerlijk zadel!

Helaas voor mij nu wel iets te smal voor mijn steeds breder wordende barokke paardje, dus die is te koop: 17 inch, boommaat 31. PB voor info (tweedehandsje, dus past misschien wel in het budget).

appiebram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:55

euroriding luxor,veel wrong en een diepe zit!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:25

Mijn fryso profile zit als een huis. Mooie diepe zit en flink veel wrongen.

Hij is aangepast op mij en mijn paard en dit zou je zelf ook kunnen laten doen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:17

deeenies schreef:
Stubben Maestoso misschien?

Die heb ik nog te koop. In prima staat!

En als je kijkt naar de grotere ruiters, die gebruiken op alledrie hun paarden 1 zadel. Vaak even in overleg met een goede zadelmaker. Dan is het dit paard met bontje en die zonder. Het meestgereden paard past het zadel perfect. Ik ken een goede ruiter die met 3 zadels al zijn paarden rijdt.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 31-08-10 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:19

Kieffer Norbert Koof.
Heeft extra uitstekende knie- en kuitwrongen. Een zadel met een vastere zit bestaat niet.

Theresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:30

Hulsebos WB3. Dit zadel wordt eveneens door hen op maat gemaakt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:38

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:45

carien13 schreef:
nee die diamant leek me niet zo heel diep nee.
stubben genesis lijkt me ook mooi maar heeft niet zulke hoge kniewrongen.
maar dan betaal je voor een euroriding titan bijna net zoveel als je een zadel op maat laat maken van Black country...hmmm

Diamant is ook niet heel diep nee, maar een vriendin had er wel 1, die had echt flinke kniewrongen! Volgens mij aan laten passen of iets? Weet niet meer. Maar dat zat echt als een huis.

En die kieffer lusitano, heb ik geen ervaring mee, maar het ziet eruit alsof dat ook geweldig stevig zit :P

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:02

ikzelf heb (om in te rijden) een merovech dressuurzadel.. SUPER lekkere zit! en fijne kniewrongen..heb zelf het idee dat ik stevig zit door het zadel.. (en dat voor een goedkoop zadel) zou bijna geen ander zadel meer willen, maar als mijn fries wat bespierder is geworden ga ik ook opzoek naar een goed zadel!

en ik heb ook ooit op het oudere type KN gereden dat zit echt als een huis! machtig wat een fijn zadel! alleen heeft die weer geen diepe zit.. wel fijne kniewrongen

koko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:25

Ik heb een Anatomica Octant, zit als een huis!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:31

Ik heb een Fryso Legacy. Zit ook als een huis! :)
Lekkere diepe zit en veel wrong.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:29

Ik heb zelf een heerlijk zadel, Prestige Top Dressage. Heeft veel kniewrong en een mooie diepe zit. Het leder is zeer zacht en van hele goede kwaliteit. :j

blokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:22

Weet niet wat voor een paard je hebt, maar fryso is ook erg diep te bestellen.

zie. www.tweespan.nl

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:24

- KN Tango of Allegro.
- Prestige Leonard, top dressage, D1, Venus, Optimax(big block) of mondena(er zijn nog maar modellen prestige welke jou voorkeur kunnen hebben)
Ook kan je eens kijken naar jaguar of albion.
Er is heel veel keus in zulke zadels! Diepe zit en hoge wrongen is momenteel er "in"
Ik kan er niet mee overweg ben ik achtergekomen, ik zet me vast, mijn beenligging is prut en lekker zitten doet het niet in mijn rug.
Nee geef mij maar een "ouderwets" zadel zonder poespas(waar wel een zachte zit) :j