JoviBan schreef:Oké, ik hoef dus niet alsnog contact met je op te nemen, begrijp ik.
Dat mag je gerust doen hoor

Maar op zich heb ik weinig toe te voegen aan een "zadelpas" , het maakt niet uit of ik het goed vindt , je moet het zelf goed vinden

Ik kan wel adviseren aan de hand van iemands wensen , en de bouw van ruiter en paard , welk zadel / pad de grootste slagingskans heeft.
Bvb. bij jouw vraag van een kort zadel , dan zouden zowel ik als BZ allebei als eerste hebben gedacht aan die Startrekk en Trekker

Maar je kunt iemand "uitrusten" met een prima zadeltje , het gaat er vooral om wat die persoon uiteindelijk zelf wil.
Zadelpassers krijgen enorm veel kritiek. Soms terecht , soms ook niet. Je kan iemand achterlaten met een fijn passend zadeltje , waarna er ineens een instructrice of iemand van een ruitershoppie zich er tegenaan gaat bemoeien , dat zadels niet voor niets een boom hebben , en je je paard mishandelt als je zonder boom rijdt , enz. enz. en dan is zo'n klant dus helemaal boos en in paniek over dat zadel waar ze eerst nog enthousiast over waren omdat het gewoon duidelijk fijn erop lag , lekker zat en het paardje eindelijk ging ontspannen en beter ging reageren onder het zadel. Maar dat doet er dan allemaal niet meer toe want de instructrice die zelf met haar eigen Kieffer op elk paard rijdt , zegt dat boomloos onverantwoord is.
Weet je wel , dat soort drama's

Dan kun je nog zo je best doen , maar is de klant uiteindelijk toch niet tevreden over het zadel. En dan zou ik de naam krijgen van een verkoper die iemand een slecht zadel aangesmeerd heeft. Waarna een volgende klant weer extra kritisch is en je krijgt dat je met je zadelpas-busje ter plaatse een paar uur moet proberen om iemand te overtuigen van het nut van de zadels. En dan nog ga je mensen niet "mee" krijgen , want je staat daar immers als verkoper en dan ben je sowieso al dubieus , weet je wel

Ik heb daar allemaal geen zin in , als mensen het niks vinden , dan zijn ze er niet klaar voor. Ik vind het best hoor , heb helemaal geen behoefte om mensen te overtuigen dat het geweldig is.
Dus ik heb zoiets van : laat mensen maar lekker zelf info verzamelen , zelf nadenken , zelf een zadel proberen en elke "gek" erbij halen die ze maar willen. Als ze dan zo'n instructrice of zadelpasser treffen die niks van boomloos weten maar het bij voorbaat al afzeiken , dan nemen ze het zadel lekker niet
Ze gaan er dan toch niet tevreden mee zijn , wat ik ook zeg
En dan ben ik de boeman nog zeker , nou , daar pas ik voor als je het niet erg vindt 
Het is gewoon het beste als mensen eerst even duidelijk krijgen wat ze nu precies willen van en met het zadel , en dan hou je de zadels met de hoogste slagingskans over. Dan heb je nog ene stukje voorkeur van wat men mooi vindt. Hou je normaal gesproken hooguit 3 zadels over

Die kunnen ze dan testen. Gewoon lekker thuis ermee raggen en doen , zonder dat iemand op je vingers staat te kijken. Haal er iemand bij die onafhankelijk ernaar kan kijken (dus niet bij voorbaat al anti-boomloos is
) en die je vertrouwd in zijn kunde. Haal de fysio van je paard erbij , wie je maar wilt. Dan kun je in je eigen vertrouwde kringetje zonder bla-bla van een verkoper goed het product beoordelen zoals het is.Want die mensen krijgen het naderhand toch ook te zien , en als die dan (wel of niet terecht...) negatief erover zijn dan ben je als klant toch niet meer blij ermee.
Kun je dat beter meteen weten
Dat je echt ene beetje het idee hebt dat je een kneusje bent als je het bij een simpel Barefootje houdt

Freeform classic
Startrekk Delphin