Quir schreef:Anoniem schreef:Persoonlijk ben ik meer van het gewoon gelijk trens je er in. Want anders blijf je vaak onbewust nog heel veel op je stang rijden..
Ja en nee.
Ik gooi persoonlijk altijd meteen een trens er in (maakt niet uit wat voor paard en of ik wel of nog nooit op gereden heb), zo gooi ik ook altijd gelijk alle hulpteugels er af. Alleen zijn er veel mensen waarbij het echt tussen de oren zit. "Er hangt alleen een trens in, dus als ie iets doet kan ik niks" en ja, het paard gáát iets doen.
Geef je er niets om en heb je zo iets van we zien wel, hij reageert toch wel. Zal er niks aan de hand zijn, maar ik geloof om deze reden heel erg van het afbouwen. De ruiter laten voelen dat het paard ook op trens reageert en er toch een soort zekering er aan hangt (de onderste teugel in dit geval).
Ik heb ong. de zelfde instelling. Maakt niet uit welk paard en met welke hulp teugels hij ooit gereden is. Maar zodra ik er iets over te zeggen krijg gaat alles er af. En krijgt hij/zij een gewone trens. Maargoed ik ga ook met ieder paard gewoon naar buiten. En ook dat heeft nog nooit problemen gegeven. Dus het is idd echt vooral je eigen instelling