Iemand ervaring met barebackpad en/of boomlooszadel??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:49

Ik rijd met deze Afbeelding zonder stijgbeugels.
Rijd heerlijk hoor! Je kan er gewoon mee rijden. Met draven is het wel handig als je een paard hebt die niet hoog opgooit want dan rol je er denk ik af. :P Het is goed voor je houding en je ontspant vanzelf. :)

Sanreh_Gek

Re: Iemand ervaring met barebackpad en/of boomlooszadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 09:56

jij hebt een fjord toch? Ja dan zit je heerlijk! ik heb een appaloosa hij gooit niet hoog op draaft gewoon heeel soepel :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:59

Op een fjord zit je inderdaad heerlijk met zo'n ding.
Ik zou toch een proberen te lenen van iemand en uittesten wat het lekkerst zit.

Sanreh_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 10:02

Ik heb de BestFriend al uitgetest zelfs op zo'n hobbelige shetlander blijf je zitten als een huis! echt een goed ding.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:03

Ik heb ook een BBP zoals hierboven... echt een geweldig ding.

Niet goedkoop maar ik heb er een hoop plezier van... en als je dan ook nog hoofdstelloos erbij kan rondhobbelen dan schijnt ineens het zonnetje.

Afbeelding

Romyhorse6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:41

Ik rij zelf boomloos en ik vind het echt heerlijk rijden!
Je moet wel goed kunnen rijden want je hebt eigelijk niet zo veel hou vast kwa knievrongen enzo,
je zit een stuk losser dan in een dressuur zadel ofzo.
En je krijgt er ook nog eens een hele natuurlijke zit van!
Ik vind het idiaal en als je houd van lange buiten ritte is het al helemaal perfect!
Ik heb ook een barebackpad, zit ook er lekker heb je net wat meer grip,
dan zonder zadel.

Kijk eens op http://www.boomloosrijden.nl/cindex.html

Ik heb dit zadel

Afbeelding

Gr Romy

Sanreh_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 18:35

Mando schreef:
Ik heb ook een BBP zoals hierboven... echt een geweldig ding.

Niet goedkoop maar ik heb er een hoop plezier van... en als je dan ook nog hoofdstelloos erbij kan rondhobbelen dan schijnt ineens het zonnetje.

Afbeelding

Wauw een mooie barebackpad hoor! Ik vind het altijd knap als je hoofdstelloos kan rijden dat wil ik later eigenlijk ook nog gaan doen pfff..wat ik allemaal wil doen zeg ;)

Mooi paardje trouwens

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:38

Dank je wel... als je ons verleden kent dan vind ik dit ook een hele prestatie. :D

Deze BBP heb ik gekocht bij http://www.equestor.nl

Sanreh_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 18:43

Echt een mooi ding hoor maar een beetje te duur zoveel geld heb ik eigenlijk niet...miss voor later voor erbij;) toch bedankt

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:48

Ik heb een soortgelijke barebackpad als hierboven staat maar dan western model, inclusief verwijderbare beugels. Mijn paard heeft niet de makkelijkste rug dus ik doe er nog een westernpad onder maar dan heb ik ook geen last meer van haar schoft en zit ik behoorlijk stevig. Ik laat de beugels er wel nog aan voor de zekerheid maar gebruik ze eigenlijk alleen in geval van nood als ik eraf dreig te glijden, ze hangen voornamelijk los rond mijn voeten zonder dat ik er druk op zet.
Kan er ook gewoon mee draven en galopperen! Alleen het opstappen doe ik wel via een hek, anders glijdt hij weg...

Boomloos heb ik ook gehad, een barefoot arizona (roundskirt western model). Zat erg lekker en ook stabiel als je eenmaal zat. Met opstappen wilde hij nog wel eens schuiven tenzij hij echt behoorlijk strak zat aangesingeld.

Sanko83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:38

Ik heb zelf boomloos gereden met een barefoot cheyenne. Beviel mij prima!!! Met een BBP heb ik zo mn twijfels, want de rugwervels liggen niet vrij en denk dat dat toch een belemmering geeft in de paarderug.

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:13

Heb een boomloos zadel gehad maar was niet tevreden over het zadel (startrekk dressuur).
Omdat ik heel lang geen goed zadel heb gehad heb ik lange tijd zonder zadel gereden. De bbp van best friend zien er leuk uit maar heb het idee dat je dan net zo goed een deken met singel er op kan doen. Het daarna de bbp van voest gekocht. Duur maar echt geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:27

ik heb(weer)een barefoot cheyenne,dit keer met wrong-seatsaver.
Zo heb je wat extra steun,ik vind het echt zalig zitten.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:11

RT-->HAR.

Sanreh_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 16:14

Dankjewel iedereen! :D

Ik zit te twijfelen tussen die van BestFriend Trail of de bbp van paardnatuurlijk.
Als (1 van ) die bbp me goed bevalt koop ik later miss die van Emiel Voest of diegene die Mando en xxxMACYYY hebben.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:17

Century5 schreef:
Wat voor merk heb jij Mandarijn? Ik zit er sterk aan te denken om er een aan te schaffen om mijn zit te verbeteren en meer contact met mijn paard te hebben. Ik ben er alleen niet zeker van of mijn paard het wel accepteert. Hij wat onwennig naar nieuwe dingen toe. Hoe reageerde jullie paard op barebackpads? Ik rijd normaal met een dressuurzadel.

Volgens mij is het merk Best Friend. http://img.tweedehands.nl/f/normal/3968 ... friend.jpg

Mijn paard reageerde er super op en loopt normaal ook met een dressuurzadel. :j
Merk wel echt verschil bij hem als ik zonder zadel rij of met de bbp. Bij mezelf niet zoveel want heb er niet echt meer steun aan oid, maar m'n paard loopt er meer ontspannen mee dan echt zonder zadel. :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:07

Sanreh_Gek schreef:
Dankjewel iedereen! :D

Ik zit te twijfelen tussen die van BestFriend Trail of de bbp van paardnatuurlijk.
Als (1 van ) die bbp me goed bevalt koop ik later miss die van Emiel Voest of diegene die Mando en xxxMACYYY hebben.

Ik rij op die van Emiel Voest. Heerlijk ding, is al een lange tijd in gebruik.
Paard reageert er beter op dan op zadel, meer onstspannen, en ik ook! Je voelt de bewegingen veel beter aan en hij voelt jou ook beter aan. :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:55

Mandarijn schreef:
Century5 schreef:
Wat voor merk heb jij Mandarijn? Ik zit er sterk aan te denken om er een aan te schaffen om mijn zit te verbeteren en meer contact met mijn paard te hebben. Ik ben er alleen niet zeker van of mijn paard het wel accepteert. Hij wat onwennig naar nieuwe dingen toe. Hoe reageerde jullie paard op barebackpads? Ik rijd normaal met een dressuurzadel.

Volgens mij is het merk Best Friend. http://img.tweedehands.nl/f/normal/3968 ... friend.jpg

Mijn paard reageerde er super op en loopt normaal ook met een dressuurzadel. :j
Merk wel echt verschil bij hem als ik zonder zadel rij of met de bbp. Bij mezelf niet zoveel want heb er niet echt meer steun aan oid, maar m'n paard loopt er meer ontspannen mee dan echt zonder zadel. :)

Dat is fijn om te horen. Ik twijfel of ik het ga doen, maar het lijkt me wel heel erg leuk! Misschien toch voor mijn verjaardag vragen... :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:00

Sanreh_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:55

bedankt iedereen! Ik heb genoeg info dus hier mag een slotje op ( dat doet de moderator toch? )

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:52

IK vraag me af of er mensen zijn die verschillende bbp's gebruikt hebben.

Zo lijkt een nep-suède bbp wel comfortabel (antislip) en lijkt een schapenvacht me best glad.

Een synthetische schapenvacht (als je dat zo nog mag noemen) lijkt me helemaal geen meerwaarde hebben boven echt schapenwol.

Zijn hier mensen die met meerdere merken/modellen ervaring hebben?

MerensBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:28

Ik heb een jaar met een boomloos Barefoot zadel gereden, opzich heel fijn, maar mijn paardje is te rond, hij bleef schuiven, ook met het speciale pad eronder.

Roana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:11

ik heb een keer een barebackpad geleend van een vriendin, en het zat HEERLIJK. ik reed er dan wel maar een keer mee.. maar wel veel beter dan helemaal zonder zadel (zitten geen beugels aan)

het was eentje van epplejeck, hij was volgens mij 60 euro ofzo.

Viv1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:27

Ik rijd zowel met barebackpad als boomlooszadel.
Mijn pony heeft amper een schoft dus dan is boomloos prettig, overigens is het zadeltje helemaal op maat gemaakt, dus het zit voor haar en mij heel lekker.

Barebackpad rijden vind ik ook een uitvinding, jammer genoeg zijn ze erg duur. De goedkoopste die ik heb gevonden online was rond de 60 euro...
En dan heb je ze in allerlei verschillende soorten.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:58

Ik heb de barebackpad ook gehad ik vind het maar niks, dat ding schuifde steeds zat nooit goed, nee niks voor mij, de boomloos zadel overigens zat heerlijk echt een superzadel echt een aanrader, schoof niet, nooit problemen mee gehad, nooit kontpijn enz. ;)