zonder stijgbeugels.Rijd heerlijk hoor! Je kan er gewoon mee rijden. Met draven is het wel handig als je een paard hebt die niet hoog opgooit want dan rol je er denk ik af.
Het is goed voor je houding en je ontspant vanzelf.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mando schreef:Ik heb ook een BBP zoals hierboven... echt een geweldig ding.
Niet goedkoop maar ik heb er een hoop plezier van... en als je dan ook nog hoofdstelloos erbij kan rondhobbelen dan schijnt ineens het zonnetje.

Century5 schreef:Wat voor merk heb jij Mandarijn? Ik zit er sterk aan te denken om er een aan te schaffen om mijn zit te verbeteren en meer contact met mijn paard te hebben. Ik ben er alleen niet zeker van of mijn paard het wel accepteert. Hij wat onwennig naar nieuwe dingen toe. Hoe reageerde jullie paard op barebackpads? Ik rijd normaal met een dressuurzadel.

Sanreh_Gek schreef:Dankjewel iedereen!![]()
Ik zit te twijfelen tussen die van BestFriend Trail of de bbp van paardnatuurlijk.
Als (1 van ) die bbp me goed bevalt koop ik later miss die van Emiel Voest of diegene die Mando en xxxMACYYY hebben.
Mandarijn schreef:Century5 schreef:Wat voor merk heb jij Mandarijn? Ik zit er sterk aan te denken om er een aan te schaffen om mijn zit te verbeteren en meer contact met mijn paard te hebben. Ik ben er alleen niet zeker van of mijn paard het wel accepteert. Hij wat onwennig naar nieuwe dingen toe. Hoe reageerde jullie paard op barebackpads? Ik rijd normaal met een dressuurzadel.
Volgens mij is het merk Best Friend. http://img.tweedehands.nl/f/normal/3968 ... friend.jpg
Mijn paard reageerde er super op en loopt normaal ook met een dressuurzadel.
Merk wel echt verschil bij hem als ik zonder zadel rij of met de bbp. Bij mezelf niet zoveel want heb er niet echt meer steun aan oid, maar m'n paard loopt er meer ontspannen mee dan echt zonder zadel.