Grijs Zadel/hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re: Grijs Zadel/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:17

Ja dat risico heb je inderdaad wel Ireen, dat heb ik met mn bruine zadel al, dat hij toch iets donkerder word van schoonmaken en vetten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:18

Ik heb ook bruin en als je de goede producten gebruikt word dat niet veel donkerder hoor, als je maar olie vrije producten gebruikt.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:19

Ja ik begreep van de schoenmaker in kwestie dat ik dan speciaal behandel product mee krijg en poets!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:29

Zou je niet eerder last krijgen van slijtplekken op het gedeelte waar je zit? Van warmte/schuren e.d.?
Het idee vind ik wel gaaf!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:32

doerakje schreef:
Nee daarom wil ik ook een bestaand zadel grijs laten verven door een schoenmaker die leer bewerkt... ik wil geen slecht zadel maar wel een grijze.. ik wil een zadel dat goed op mn paard ligt en ook nog in t grijs :)

kan diegene die dat doet garanderen dat het grijs blijft ???
het lijkt mij namelijk slijten (krijg je zwarte vlekken op je zadel dat zou zonde zijn )

ben wel benieuwd hoe het er uit gaat zien :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:33

Jibbel schreef:
Zou je niet eerder last krijgen van slijtplekken op het gedeelte waar je zit? Van warmte/schuren e.d.?

Dat gebeurt toch ook met zwarte en bruine zadels?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:33

Weet ik niet moet ik maandag vragen als ik er ben, neem aan dat hij daar wel antwoord op kan geven. Alhoewel, zo iemand doet dat ook niet heel vaak neem ik aan. Maar als je die plekken weer mooi kan laten maken tja.. en de plekjes onder mijn kont zou ik niet heeeel erg vinden hoor als het niet buiten proporties word

en ja ik heb nu ook een zwarte met bruine slijt plekken

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:46

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:02

_San87_ schreef:
Jibbel schreef:

Dat gebeurt toch ook met zwarte en bruine zadels?

Daarom zeg ik ook: Krijg je niet eerder last van slijtplekken? Want het komt nu dus al voor bij 'gewone' zadels, maar ik zou verwachten dat het door te verven (=oppervlakkig en niet door-en-door) nog sneller zou slijten. En dat is mss zonde van het geld.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:03

Als een zadel toch zwart is, kun je deze toch niet grijs verven? Lijkt me niet dat dat pakt :=

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 13:05

hahaha ja wel hoor leerbewerking, hoe denk je dat een zadel zwart of bruin gemaakt word dan? :+

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:06

Ja maar of het nog kan nadat het leer al bewerkt is om zwart of bruin te zijn, dat vraag ik me ook af :j

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:07

Wat Iris zegt inderdaad: dan is het leer blank, en niet al zwart.. Het lijkt me wel heel gaaf hoor, lichtgrijs. Lijkt me ook wel wat voor Ro, maar of dat je een zwart zadel kan verven.. dat weet ik niet.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:10

[EA-TK-AP] HKM BR HH wintec en nog veel meer!
Ik kwam je topic vanmorgen al tegen, maar toen zag ik deze advertentie, staat een grijs hoofdstel in :)
En ik zag laatst iemand, ze had haar zadel roze geverfd, maar het zag er niet heel goed uit. Het leer gaat scheuren/barsten en is ook niet te onderhouden...

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 15:57

Het is een profesionele schoenmaker die ook bewerkt dus dat komt wel goed hoor..

thanks marloes! dat heeft ze zelf gedaan dan?dat lijkt me niet goed voor je leer, even ter verduidelijking nog ik laat hem dan verfen he door iemand met ervaring

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:05

Volgensmij heeft ze het zelf geverfd inderdaad :j
Als het iemand is die er verstand van heeft, zal het vast wel goed komen. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! :D

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:10

een barafoot zadel kan je zelf kiezen welk kleur je wilt voor je zadel kan ook in het grijs of andere kleuren ze hebben wel mooie zadels hoor

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:53

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:47

ik zou het doen, ik vind het er erg mooi uit zien :)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:13

ik vind het wel apart!! typisch iets voor jou, iets hebben wat niemand heeft! dat maakt een mens uniek toch?? ;)

alleen ff iets praktisch, ik weet dat je graag op wedstrijd wil... maarrr ik gok dat je niet mag starten met grijs tuig... zeker weten doe ik het niet maar wellicht iets om uit te zoeken ;)

hier trouwens een ECHT grijs hoofdstel...!

Afbeelding
helaas is de ruiter op de foto niet zo vriendelijk (of eigenlijk gewoon gemeen) met zn hand...
http://www.pfiff.com/nl/producten/reite ... se-004451/

deze zal denk ik rond de 40,-/50,- kosten?! moet je ff mailen met www.libellaruitersport.nl

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:57

doerakje schreef:
Dank je swatch! Zoek nog lichter grijs maar wel mooi hoor!!

@ iris, wow gaat niet om budget wat denk je dat een nieuwe KN Victoria kost en dan ook nog even op en neer naar italie om m te verven :+ ben gewoon geen WOW fan maar bedankt voor het plaatje die details zijn mooi maar wil hem dan wel helemaal grijs laten verven

Je kan een Wow zadel helemaal grijs laten maken! incl singel.

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:19

doerakje schreef:
Hallo!

Vriendlief is erg bezig met schoenen mode en hij zegt dat als ik het graag wil we het zadel mee kunnen nemen naar milaan en daar bij een schoenmaker/vriend van hem het zadel grijs laten verfen... zouden jullie het mooi vinden en heeft iemand misschien een voorbeeld foto?

Een schoenmaker is geen zadelmaker.

Om een zadel in een andere kleur te verven, zal het helemaal uit elkaar moeten. Kan deze schoenmaker/vriend, het zadel dan ook weer in elkaar zetten? En dan ook zo in elkaar dat het zadel weer te gebruiken is?
Houdt er rekening mee dat je alle vormen van garantie op je gekochte zadel verliest als je dit soort acties uit gaat voeren!

Ik denk dat je hier een beetje te makkelijk over denkt, zadeltje kopen, ff naar de schoenmaker in Italie, zadeltje grijs.
Ben bang dat het niet zo gaat werken, maar ik wens je veel succes..

Er is een KN met een grijze wrong => http://www.kn.sattlerei.at/frameset.asp de Walzer
Ik zou op safe spelen, en dan die bestellen, heb je in ieder geval een beetje grijs, maar geen ellende die je nu waarschijnlijk allemaal op je nek haalt...........

Ilse93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:23

Wat een leuk orgineel idee!
Ben benieuwd naar het resultaat.
Maar dan zou je ook een grijs hoofdstel en grijze laarzen moeten... Dat is dan wel zo mooi ;)
Maar wel een super leuk idee! :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:25

Als je goede verf gebruikt mag het niet slijten

Denk je dat het leer van jou zwart of bruin zadel van nature die kleur is denk het niet word ook geverft hoor

maar gewoon super kwaliteids verf

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:31

Zadels met grijs accent vind ik wel mooi. Zoals die Kieffer Lusitano
(http://www.divoza.co.uk/product44.aspx).
Voor laarzen zou je bij lipica kunnen kijken. Die maken ze op maat en naar wens. (maar of ze ook grijs hebben weet ik niet).