zwaarder bit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Re: zwaarder bit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:07

Wij hebben met een pessoa of een kimblewick ook de beste ervaringen mbt hete paarden in het parcours.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 21:29

hoi,

zoals ik al zei heb ik niets aan dit advies?
Ik heb al 1000e oefen parcours gereden, ik heb al 1000 x gestopt etc ... het helpt gewoon niet. En ik heb echt deskundig advies. Iemand die met zowel goede als ' probleem ' paarden werkt. En ik zelf heb ook al genoeg jumpings met verschillende paarden gedaan. Ze is een goed paard maar gewoon te heet.
mvg

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:33

Is een hackamore (in plaats van of als combinatie) een optie? Ik heb veel goede verhalen gehoord van springruiters die hun paarden op een hack veel beter konden hanteren in het parcours dan met een standaard bit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:41

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 10:38

Ja maar een hack more ben ik bang met die neus.

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:22

ik heb het zelfde probleem met mijn paard.
Ik heb ondertussen de dubbelgebroken pessoa met 2 ringen, enkelgebroken kimblewick en een dubbelgebroken pelham geprobeerd.
Mijn paard reageert het beste op de pelham. Dit is het enige bit waarbij ik hem met een lichte teugelhulp kan corrigeren. De andere 2 bitten liep die nog steeds gewoon door de hulpen heen.

Moest je willen ik heb de 3 bitten thuis liggen, je mag deze altijd lenen om een keer te testen. De pessoa en kimblewick wil ik eventueel ook wel verkopen.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 11:25

oh en ik zie dat je van beringen bent? ik zou ze inderdaad graag eens proberen maar ik heb geen idee hoe ik bij jou kan geraken.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:41

Ik heb zelf een robart bit. Net als de myler werken dit bit aan iedere kant afzonderlijk in. Is alleen een stuk aangenamer van prijs.
Mijn merrie wordt op een sprenger bit ontzettend sterk en onbestuurbaar. Met de Robart blijft ze goed te sturen en terug te nemen.
Spring dan wel niet maar ben met andere bitten diverse malen onbestuurbaar door de bak gescheurd. En het micklem hoofdstel doet wonderen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:57

armanike schreef:
hoi,

oke het is allen moeilijk om een dubbel gebroken passoa in koper te vinden zeg.
Liefst blijf ik bij kopen omdat ze daar netjes op knabbelt en dubbel gebroken omdat ze toch braaf ermee loopt ( enkel slaat ze wat met haar hoofd)

Is een pelham niet zwaarder dan een passoa op het sterkts?

Een pessoabit is strenger omdat die bitten geen kinketting hebben om doorklappen te voorkomen. Denk dat je beter naar een pelham of kimblewick kunt uitkijken, dat zijn eerlijker bitten.

Dubbelgebroken zou ik niet doen. Een pessoa heeft een hefboomwerking en dat icm een gebroken mondstuk maakt het een nog scherper bit. Ik zou dan voor een ongebroken mondstuk kiezen :)